Gå till innehåll

Hjälp med PokerTrackerOmaha


SoderKrippa

Recommended Posts

Mors på er.

 

Avslutade precis en session där jag vann en pott i sista handen. Tyvärr så instastängde jag klienten, vilket gjorde att något blev fel när HHn sparades på hårddisken, för PT tolkar det som att jag fölorade handen mot en spelare som inte alls var med i handen utan openfoldade.

 

Jag skulle vilja få in handen korrekt, bara för att resultatet ska stämma. Att det är knas i HHn spelar ingen roll.

 

Jag gick först in och ändrade i session-filen för det bordet, men lyckades inte få till det. Nu tänkte jag att jag skulle kunna skapa en ny HH-fil och lägga i HH-mappen, och att PT ska tolka den som en ny HH. Jag ändrar då också "collected sum" och lägger på 200, vilket var det som PT trodde att jag förlorade i potten. Tyvärr så verkar jag inte få egentillverkade HH-filer att fungera i PT. Vad gör jag för fel?

 

Spelar det någon roll vilket format man sparar textfilerna i? jag har använt wordpad och sparat i .txt ANSI-kodning.

 

Såhär ser HHn ut, kopierad från pokerstars mailsvar på begäran av senaste HHs.

 

PokerStars Game #39690169362: Omaha Pot Limit ($5/$10 USD) - 2010/02/13 12:18:30 ET Table 'Agamemnon III' 6-max Seat #4 is the button Seat 4: bambaata ($985.40 in chips) Seat 5: 20 Buck Spin ($2974.80 in chips) Seat 6: SoderKrippa ($908 in chips) 20 Buck Spin: posts small blind $5

SoderKrippa: posts big blind $10

lautie: sits out

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SoderKrippa Ace of Diamonds6 of Clubs5 of ClubsJack of Diamonds

bambaata: folds

20 Buck Spin: raises $20 to $30

SoderKrippa: calls $20

*** FLOP *** Jack of SpadesJack of Clubs8 of Spades

AAtaraxia joins the table at seat #2

20 Buck Spin: bets $50

SoderKrippa: calls $50

*** TURN *** Jack of SpadesJack of Clubs8 of SpadesAce of Clubs

20 Buck Spin: bets $120

SoderKrippa: calls $120

*** RIVER *** Jack of SpadesJack of Clubs8 of SpadesAce of Clubs9 of Clubs

20 Buck Spin: bets $320

SoderKrippa: raises $388 to $708 and is all-in 20 Buck Spin: folds Uncalled bet ($388) returned to SoderKrippa SoderKrippa collected $1039 from pot

SoderKrippa: doesn't show hand

SoderKrippa leaves the table

*** SUMMARY ***

Total pot $1040 | Rake $1

Board Jack of SpadesJack of Clubs8 of SpadesAce of Clubs9 of Clubs

Seat 4: bambaata (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 5: 20 Buck Spin (small blind) folded on the River Seat 6: SoderKrippa (big blind) collected ($1039)

 

Sjukt tacksam för svar.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det inte en dublett? Då läser inte pt in handen. Tror du blir tvungen att radera hela dagen, det går att göra under database maintance, advanced purge.

Sedan får du läsa in hela dagen igen.

 

Ahaa, så jag kan inte ta en gammal fil, ändra filnamn, radera allt innehåll och importera den nya filen med nytt namn och bara en HH i?

 

Tack för svaren!

 

/SK

 

EDIT: Om jag tar bort hela dagen, hur får jag in den igen sen då? Har ju sessionsfilerna i en annan mapp. Får jag kolla upp vilka sessioner som var den dagen och flytta dem till HH-mappen igen eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahaa, så jag kan inte ta en gammal fil, ändra filnamn, radera allt innehåll och importera den nya filen med nytt namn och bara en HH i?

 

Tack för svaren!

 

/SK

 

EDIT: Om jag tar bort hela dagen, hur får jag in den igen sen då? Har ju sessionsfilerna i en annan mapp. Får jag kolla upp vilka sessioner som var den dagen och flytta dem till HH-mappen igen eller?

 

Fick det å funka nu. tyty!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...