Gå till innehåll

NLT - Trn, QQ situation


rai

Recommended Posts

Får inte fram hand history på prima.

 

Tunering 22k buy in $10+1

 

bakgrund 154 kvar varav 80 första är ITM, sitter med average ganska exakt och plockar upp QQ i mitten position.

 

Jag raisar 4gg big blind och fold fram till knappen som callar.

Min read är inte så bra på han men han callade en all in nyss från en shortstack med 76s och förlorade den. han täcker mig med runt 5k alltså runt 30k,denna hand händer 2 händer efteråt. så man kan säga att han försöker vinna på in tur. även verkar han aggresiv, hela bordet verkar de för lirade kanske 10 händer innan detta hände och 4 åkte under den tiden.

 

innan flopp

JAG QQos

HAN xx

 

pott 8500

 

Flopp KhJh4c

 

Han bettar ut 6000

 

Jag är rent ut sagt säker på att ja har han, han hade defenetivt höjt mer eller i troligaste fall gått all in, då detta "move" inte ingår i hans spelsätt om han träffat. Så sätter han på steg eller flushdrav, eventuellt på J. Och hade han haft AK så hade han stekt All in innan flopp, så kungen är utesluten

 

Jag är ute efter att dubbla för att vara säker på att komma ITM och bestämmer mig för att han inte ska få den här.

 

Ställer in med 20k ca

 

Han tänker några sek och callar och visar upp AhQh. han hade visst steg och färgdrag..Hmm bir 50/50 ungefär

 

Turn 4s

 

River 6h

 

Så förlorade man och var ute. Känns som jag inte spelade fel, hade väntat mig fold då han måste satt mig på något bra, minst AK, troligtvis triss, Känns som han chansa och vann. Visst hade säkert kunnat ta mig ITM om jag hade foldat, men är inte ute efter en 60-80 placering och hade legat riktigt bra till om ja vunnit den.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade ju en superhand på floppen, klart han inte foldar den.

Är ju inte en superhand om man har bara 5% övertag efter flopp, och om han satt mig på KK JJ AK hade jag haft fördel, så superhand var de inte, men visst, han va väl ute efter att dubbla, och lyckades,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du ställer in på floppen ligger det 34500 i potten. Han behöver alltså betala 14000 för att kunna vinna 48500 (hans egen insats inräknad). Detta betyder att han måste ha minst 14000/48500 = 28.9% vinstchans för att en syn ska vara korrekt. Den värsta handen han kan vara uppe mot är ett set (tex KK) och då har han 33.8% chans att vinna. Alltså är hans syn när du ställer in alltid korrekt EV-mässigt. Så att säga att han chansade när han synade är ungefär detsamma som att säga att man tar en chansning när man höjer med AA preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAG QQos

 

Ja jävlar, den dagen ngn plockar upp QQ i samma suit skulle iaf jag bli lite fundersam :D

 

Tog med det i säkerhets skull så de inte skujlle b li några funderingar 8-)

 

Men gjorde ja rätt att trycka in där, ett bra tilfälle att dubbla upp. Eller skulle ja väntat på ett bättre tillfälle, hade trots allt 19bb kvar om ja de foldat. Jag tar gärna en 50/50 chans där om man har chansen att dubbla upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppen är ju inte speciellt rolig att se när man sitter på QQ. Med tanke på att du har 19 BB kvar om du foldar så hade jag nog hellre gjort det i det här läget. Det är inte direkt brådis att dubbla upp om du har så pass mycket kvar. Kan inte vara helt fel att ställa in pre-flop heller, kan ju få syn av bra mycket fler händer än AA och KK i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppen är ju inte speciellt rolig att se när man sitter på QQ. Med tanke på att du har 19 BB kvar om du foldar så hade jag nog hellre gjort det i det här läget.

Om han har en tillförlitlig read på att motståndaren sitter på ett drag så är det ju väldigt dåligt att lägga sig eftersom potten är så stor.

 

Kan inte vara helt fel att ställa in pre-flop heller, kan ju få syn av bra mycket fler händer än AA och KK i det läget.

Om han öppnar potten med att ställa in för över 20bb så tror jag faktiskt inte han får syn av så där väldigt många fler händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade ju en superhand på floppen, klart han inte foldar den.

Är ju inte en superhand om man har bara 5% övertag efter flopp, och om han satt mig på KK JJ AK hade jag haft fördel, så superhand var de inte, men visst, han va väl ute efter att dubbla, och lyckades,

Han kan få sätta dig på triss om han vill, han har ändå många outs för att få färg eller stege.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...