Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Pokerstars $0.50/1 FL7CS/8, 6 manna (0.05 ante, 0.25 bring in)

Inga speciella reads

Hero is BI+4

3rd street (½ SB)

BI: ( X X ) 2 :heart: Brings in low

BI+1: ( X X ) J :heart:folds

BI+2: ( X X ) Q :spade:folds

BI+3: ( X X ) K :heart: calls

Hero: (A :spade: 4 :diamond: ) 5 :club:raises

BI+5: ( X X ) 6 :club:folds

BI folds, BI+3 calls

Tre till en wheel är ju alltid en hygglig hand men frågan är om jag inte borde synat för att få med BI+5 med en sämre låg och även BI för att ha någon som kan betala på senare gator. Rimligtvis sitter på BI+3 på ett par i kungar här även om jag nog inte omedelbart kom på det då jag spelade.

4th street (3 SB)

Hero: (A :spade: 4 :diamond: ) 5 :club: 5 :spade:bets

BI+3: ( X X ) K :heart: J :spade: calls

Efterssom jag ändå kommer syna här så tänker jag att jag kan ju lika gärna prova att försöka representera en triss eller aces up här.

5th street (2 BB)

Hero: (A :spade: 4 :diamond: ) 5 :club: 5 :spade: 4 :club:bets

BI+3: ( X X ) K :heart: J :spade: 7 :club: calls

Nu finns det ju skäl att tro att jag ofta leder över hans par i kungar, i alla fall så länge jag inte får mothugg.

6th street (4 BB)

Hero: (A :spade: 4 :diamond: ) 5 :club: 5 :spade: 4 :club: 6 :heart:bets

BI+3: ( X X ) K :heart: J :spade: 7 :club: 3 :diamond: calls

Jag resonerar som så här, ibland leder jag högen med mitt lilla tvåpar och ibland jagar jag mot kings up. I det första fallet är ju ett bet givet, skulle jag ligga efter så har jag dock ändå många kort som är bra för mig på river, 4 eller 5 till kåk och 2, 3, 7, 8 till en låg han rimligtvis inte kan slå.

River (6 BB)

Hero: (A :spade: 4 :diamond: ) 5 :club: 5 :spade: 4 :club: 6 :heart: (Q :heart: ) bets

BI+3: ( X X ) K :heart: J :spade: 7 :club: 3 :diamond: ( X ) calls

Här känns bet-call och check-call ungefär lika dåliga. Känns som 50/50 om jag är före eller efter och har att välja på att vinna noll/förlora en eller vinna en/förlora två. Men med tanke på hans passivitet hitills så känns ändå bet-call aningen bättre.

Result:

Hero: shows [As 4d 5c 5s 4c 6h Qh] (HI: two pair, Fives and Fours)

BI+3: shows [3c Kc Kh Js 7c 3d 9d] (HI: two pair, Kings and Threes)

BI+3 collected 8 BB from pot

No low hand qualified

Kanske ingen svår hand för en skicklig FL7CS/8 spelare, men för mig känns den ganska knepig.

/Bjorn

Postad

Jag tycker det är rätt självklart att beta hela vägen, nästan oavsett vad han har så kan han ju inte höja pga risken att bli hyffsat frirullad. Och eftersom han antagligen är ett spån så kommer han ju säkert betala av med bara ett par i kungar också.

Kom på att tredje gatans spel kanske inte var helt självklart. På fjärde så leder du mot ett par i kungar så där känns det ju rätt konstigt att inte beta. På fjärde så är jag förresten rätt säker på att du tar mycket mer stryk av att det finns ett extra lågdrag i potten än vad KK gör, så höjningen där är nog bra även om du ligger marginellt efter.

Höjningen på tredje också är bra eftersom man antingen har position på fjärde gatan eller har förbättrat till en bättre hand än par i kungar (alltså par i ess eller femmorna). Om nu inte kungarna lyckas träffa ett kort under fem samtidigt som man själv får en kung.

Postad

Som ett självspelande piano.

Han måste ju tro att du går på en låg, och därför tro på delning, så han kommer att syna med alla pas som slår dina par i femmor. Han måste också vara lite smårädd för en eventuell triss eller stege, så alla höjningar på sistagatan är antingen rena buffar eller så slår han 555...

Alltså, du får aldrig bort tvåparen, du får betalt mot alla par - ett av de sällsynta lägena man skall beta på lågt tvåpar på sistagatan i stötspel

Jag tar mig friheten att använda denna hand i en "hand of the day" på poker.se

Postad
Som ett självspelande piano.

Han måste ju tro att du går på en låg, och därför tro på delning, så han kommer att syna med alla pas som slår dina par i femmor. Han måste också vara lite smårädd för en eventuell triss eller stege, så alla höjningar på sistagatan är antingen rena buffar eller så slår han 555...

Alltså, du får aldrig bort tvåparen, du får betalt mot alla par - ett av de sällsynta lägena man skall beta på lågt tvåpar på sistagatan i stötspel

Jag tar mig friheten att använda denna hand i en "hand of the day" på poker.se

Ska jag tolka detta som att jag inte spelade handen som en komplett tomte?

Vill också passa på att påpeka att jag rättat en typo, 5 :spade: 5 :club: ska det givetvis vara, har man två klöverfemmor som uppkort blir man lätt slagen av "a pair of sixes".

Varsågod och använd.

/Bjorn