dannyM_ Postad 27 Maj , 2005 Rapport Postad 27 Maj , 2005 #Game No : 2112849479 ***** Hand History for Game 2112849479 ***** $0.5/$1 Hold'em - Friday, May 27, 05:08:01 EDT 2005 Table Table 31008 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 10 Seat 1: holdem2000 ( $14.75 ) Seat 2: alkoloid ( $19.38 ) Seat 3: stevenfong ( $20.35 ) Seat 4: Tess1 ( $39.12 ) Seat 5: anundi ( $8.75 ) Seat 6: AcereJR ( $16.56 ) Seat 9: pimpsick ( $40.99 ) Seat 10: DarthSlarti ( $32.5 ) Seat 7: noneed_ ( $27.75 ) Seat 8: mtmeadows ( $20.25 ) alkoloid posts small blind [$0.25]. stevenfong posts big blind [$0.5]. ** Dealing down cards ** Dealt to noneed_ [ 6c 6h ] Tess1 folds. anundi folds. AcereJR calls [$0.5]. noneed_ calls [$0.5]. mtmeadows calls [$0.5]. pimpsick calls [$0.5]. DarthSlarti folds. holdem2000 folds. alkoloid raises [$0.75]. stevenfong calls [$0.5]. AcereJR calls [$0.5]. noneed_ calls [$0.5]. mtmeadows calls [$0.5]. pimpsick calls [$0.5]. Gillar alltid att se flop med pp, denna gång dock hade jag dålig pos kanske dumt egentligen . ** Dealing Flop ** [ Td, 8c, 6d ] bingo! träff. Känns som en ganska bra flop ialf! Drar en check då jag till 90% är säker att någon kommer raisa upp de , då det var raise preflop. alkoloid checks. stevenfong checks. AcereJR checks. noneed_ checks. mtmeadows bets [$0.5]. pimpsick calls [$0.5]. alkoloid calls [$0.5]. stevenfong raises [$1]. AcereJR folds. noneed_ raises [$1.5]. mtmeadows calls [$1]. pimpsick folds. alkoloid calls [$1]. stevenfong raises [$1]. noneed_ calls [$0.5]. mtmeadows calls [$0.5]. alkoloid calls [$0.5]. När stevenfong raisa upp de där igen så börja jag fundera om jag kan va uppe mot ett högre set, eller 7,9, eller kanske t,o,m bara ett färgdrag. ** Dealing Turn ** [ 3d ] Detta kort gjorde mig inte glad, så därav sätter jag i bromsen. alkoloid checks. stevenfong bets [$1]. noneed_ calls [$1]. mtmeadows calls [$1]. alkoloid calls [$1]. ** Dealing River ** [ 5s ] Inte heller världens bästa kort. alkoloid checks. stevenfong checks. noneed_ checks. mtmeadows checks. så vad tycks? är de för svagt spelat ? kändes ganska svagt, men när de i stort sett låg stege ute och färgdrag så drog jag till med bromsen. Nedan kan ni läsa resultat om ni markerar. alkoloid shows [ Jc, Qc ] high card queen. stevenfong shows [ Th, 8d ] two pairs, tens and eights. noneed_ shows [ 6c, 6h ] three of a kind, sixes. mtmeadows doesn't show [ 4s, Kh ] high card king. >You have options at Table 30995 Table!. noneed_ wins $17.75 from the main pot with three of a kind, sixes. * RP - QoS * Citera
Ruterkung Postad 27 Maj , 2005 Rapport Postad 27 Maj , 2005 Jag tycker också du spelade handen bra. Speciellt 3d var ju inte rolig. Det är ju bara att hoppas att träffa kåken på river men det behövdes ju inte nu, wp. Citera
Bjorn_ Postad 27 Maj , 2005 Rapport Postad 27 Maj , 2005 Givet att potten är så stor (ungefär 15BB om jag räknar rätt) tycker jag att du skall höja på turn för att skydda din hand mot svaga drag. Visserligen innebär det att du ibland slösar ett bet om någon har färgen men det är det värt för att ge händer som 78, 9T, 77, 99 och liknande svagare drag felaktiga odds dom gånger du leder. Hade potten varit ohöjd preflop och bara höjd en eller två gånger på floppen så tycker jag ditt spel hade varit okey, men när potterna blir så här stora är det oftast rätt trycka gasen i botten även vid osäkra lägen. /Bjorn Citera
WeeM Postad 27 Maj , 2005 Rapport Postad 27 Maj , 2005 Tycker du spelar den för vekt ja. Äckligt med 3000pers med i potten på floppen, din mini-miniraise på floppen känns rätt onödig, dunka på rejält istället för att rensa bort lite skräphänder. bättre att en synar $5 dollar än att 5 pers synar en $1. Nu kommer det ju ett riktigt scarecard på turn och med 4 pers i potten är det därifrån helt rätt att lugna ner sig lite. Citera
Hjort Postad 27 Maj , 2005 Rapport Postad 27 Maj , 2005 Tycker du spelar den för vekt ja. Äckligt med 3000pers med i potten på floppen, din mini-miniraise på floppen känns rätt onödig, dunka på rejält istället för att rensa bort lite skräphänder. bättre att en synar $5 dollar än att 5 pers synar en $1. Tja, jag utgår från att du ganska snart ser "FLT" i rubriken. Citera
WeeM Postad 29 Maj , 2005 Rapport Postad 29 Maj , 2005 ojoj, hade nog redan börjat festa inför elitloppet Citera
Sactodian Postad 30 Maj , 2005 Rapport Postad 30 Maj , 2005 Du skriver inget om bordstämningen. På ett genomsnittligt bord på 0.5/1-nivån skulle jag raisa turn och river, särskilt med 3 callers. Att någon sitter på en färg då och då är något man får betala, men med 3 callers så vinner du mer i längden om du raisar, enligt min mening. Citera
lallen84 Postad 30 Maj , 2005 Rapport Postad 30 Maj , 2005 Jag tycker du spelade handen mycket bra. Själv hade jag inte raisat på turn för med så många som callar 4 bets på floppen så kan man nästan räkna med en flushdraw. Samtidigt får du själv en bra draw till full house så varför raisa på turn och riskera att bli reraisad av nån med flush. Det du kunde ha gjort hade varit att betta på rivern eftersom både alkoloid och stevenfong visat svaghet genom att checka och mtmeadows höjde aldrig på turn. Men å andra sidan så är det inte så dumt att checka på rivern heller ifall nån har en stege/högre set och är rädd att nån annan har fått en flush. Citera
morberg Postad 30 Maj , 2005 Rapport Postad 30 Maj , 2005 Alldeles för passivt. Läs och läs om SSH av Ed Miller. Här är det bara att trycka på. Visst, någon gång kanske 97o sitter på bordet, men det händer inte varje gång och definitivt inte i längden. Sammanfattningsvis: Din 3-bet på floppen är bra. Stevenfong verkar nöjd med sin hand och kan ha tvåpar, färgdrag, stegdrag, färdig stege, toppar med bra kicker, triss. Du kan inte gå och gömma dig bara för att två hjärter ligger på brädan. Turn: Höj! Du vill bli av med höga ensamma hjärter och det blir du inte om du bara synar. Som det är nu får de odds att dra (har inte räknat på det eftersom du inte har med pottstorlekarna i din HH, men det vore konstigt annars). Om du ligger efter mot en färdig färg har du några outs kvar till river. River: Bet! Vad är du rädd för här, 74o som träffade stegen på river, eller? När stevenfong checkar måste du betta ditt triss. Citera
fl0w Postad 30 Maj , 2005 Rapport Postad 30 Maj , 2005 Läs och läs om SSH av Ed Miller. Tänkte precis säga detsamma. Precis ett av de här lägena som Miller påpekar om och om igen att man aldrig blir kung i FL genom att ta det försiktigt. Citera
Bjorn_ Postad 30 Maj , 2005 Rapport Postad 30 Maj , 2005 Turn: Höj! Du vill bli av med höga ensamma hjärter och det blir du inte om du bara synar. Som det är nu får de odds att dra (har inte räknat på det eftersom du inte har med pottstorlekarna i din HH, men det vore konstigt annars). Om du ligger efter mot en färdig färg har du några outs kvar till river. Höga ensamma Ruter (vilket jag antar du menar) har en rätt enkel call även om man höjer men det är ju ingen anledning att inte ta betalt av dom. Dessutom kan det ju vara så att det inte finns några höga ruter utan bara låga och dom kanske foldar om det blir dyrt. För en bet så kan man knappt ens folda en hand som A 2 med gott samvete givet att potten börjar på 15BB. /Bjorn Citera
Recommended Posts