Gå till innehåll

The Well: Fordie


Fordie

Recommended Posts

  • Svars 783
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu blir det sängen.. Du får dra ihop nån saftig lista åt mig tills jag vaknar CSI Cyntax.

 

/Fordie

:Ah: Du går och lägger dig kl 12 på dagen. Du har inget jobb, ingen fast bostad (iaf tycks du flytta omkring ganska mycket den senaste tiden för att du blir vräkt/inte kan betala hyran). Ständigt pank. Depressioner. Får knark på recept. Missbrukare/fd? Har en lång meritlista hos åklagarmyndigheten och stamkund hos polisen? Du kallar dig själv för alkis i bloggar/dagböcker. Du är 23 år och din flickvänn är 18 år. ... och ni planerar att skaffa barn. Har jag förstått planen rätt?

 

:2h: Om ni skaffar/får barn, hur ska ni försörja barnet i minst 18 år då?

 

:3h: Hur ser ditt liv ut om 5 år?

:4h: Hur mycket skulder har du hos Kronofogden? (ljug inte jag kan kolla)

:5h: Om du vann 5 miljoner kronor, vad är det första du skulle köpa?

:6h: Pripps Blå eller Carlsberg Hof?

:7h: Saab eller Volvo?

:8h: Alliansen, Oppositionen eller Sverigedemokraterna?

:9h: Flashback.info eller Pokerforum.nu?

:Th: Du sitter i en båt med 5 andra personer och fiskar, vilka är det som är med på fisketuren?

:Jh: Båten börjar sjunka och du kan bara rädda 4 av dina vänner, vem låter du drunkna?

:Qh: Du är med i ett spel, du står framför tre dörrar, bakom en dörr finns en säck med pengar. Du får välja en dörr och efter det plockas en felaktig dörr bort. Sen får du chansen att byta dörr och ta den andra. Byter du dörr?

:Kh: Du spelar HU mot Phil Ivey, du vet att Phil Ivey sitter med :Ad::As: - du måste gå all-in mot Phil, oavsett vad du har. Vilken starthand vill du ha? Du får välja mellan :8c::8h: eller :Kc::Kh: eller :7h::6h: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockan startar nu och du har 24h på dig.

 

Du ska fixa fejkat pass lite nya kläder etc och valfritt skjutvapen och råna en bank. Du får ta hjälp av kumpaner och du får extra pluspoäng om du grejar ett värdetransportrån. när 24h har gått så ska du vara utanför sveriges gränser. fixar du det? pluspoäng om du sitter halvvägs på ett flyg till västindien när 24h har gått.

 

also, favoritförfattare? favoritregissör/skådespelare? vem skulle spela huvudrollen i filmen om ditt liv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din top 10 lista med metallica låtar

 

Oj, den skulle nog ta hela dagen att svara på och jag har ju fullt upp med att rulla tummarna så.. :)

 

Men

1: unforgiven 3, helt klart.

2: cyanide

3: seek and destroy

4: enter sandman (förmodligen delad 3e plats med snd)

5: one, bara för att jag spelat den på gh3 i förmodligen alla tillstånd en människa kan nå med kemiska preparat

6: whiskey in the jar, är ju egentligen en cover från ett irländskt band, men lätt skönast med metallica

7-10: finns alldeles för många att välja på. men det skulle bli mycket av dom äldre låtarna, jag tillskillnad mot många andra tycker faktist några få av dom nya "metallica" är bättre än dom gamla, även om dom gamla håller ett jämnt högre snitt, sotospeak.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Siktar du på att skaffa ett jobb eller kommer du leva på soc hela livet?

 

Hur smart tycker du detta är?

 

Jag har inte haft med soc att göra på 2,5 år

 

Jag satsar på jobb, men kommer nog när tiden är mogen att starta eget företag för det är så mycket skönare med egna tider.

 

Det är väl inte smart, men jag hade förbannat kul, och ska man springa runt och tänka på vad som är smart att göra hela tiden så lär man nog aldrig ha särskilt kul och bli en riktig bitterfitta till slut. Jag drömmer nästan mardrömmar om att jag blir en bitterfitta. :cry:

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:Ah: Du går och lägger dig kl 12 på dagen. Du har inget jobb, ingen fast bostad (iaf tycks du flytta omkring ganska mycket den senaste tiden för att du blir vräkt/inte kan betala hyran). Ständigt pank. Depressioner. Får knark på recept. Missbrukare/fd? Har en lång meritlista hos åklagarmyndigheten och stamkund hos polisen? Du kallar dig själv för alkis i bloggar/dagböcker. Du är 23 år och din flickvänn är 18 år. ... och ni planerar att skaffa barn. Har jag förstått planen rätt?

 

:2h: Om ni skaffar/får barn, hur ska ni försörja barnet i minst 18 år då?

 

:3h: Hur ser ditt liv ut om 5 år?

:4h: Hur mycket skulder har du hos Kronofogden? (ljug inte jag kan kolla)

:5h: Om du vann 5 miljoner kronor, vad är det första du skulle köpa?

:6h: Pripps Blå eller Carlsberg Hof?

:7h: Saab eller Volvo?

:8h: Alliansen, Oppositionen eller Sverigedemokraterna?

:9h: Flashback.info eller Pokerforum.nu?

:Th: Du sitter i en båt med 5 andra personer och fiskar, vilka är det som är med på fisketuren?

:Jh: Båten börjar sjunka och du kan bara rädda 4 av dina vänner, vem låter du drunkna?

:Qh: Du är med i ett spel, du står framför tre dörrar, bakom en dörr finns en säck med pengar. Du får välja en dörr och efter det plockas en felaktig dörr bort. Sen får du chansen att byta dörr och ta den andra. Byter du dörr?

:Kh: Du spelar HU mot Phil Ivey, du vet att Phil Ivey sitter med :Ad::As: - du måste gå all-in mot Phil, oavsett vad du har. Vilken starthand vill du ha? Du får välja mellan :8c::8h: eller :Kc::Kh: eller :7h::6h: ???

 

:As: Alkisjeppe är min kompis, "petersomALDRIGdricker" är jag. Du började ju med att kalla mig Peter V, nu får du allt hålla lite koll på stalkingfasonerna så du inte tappar bort dig ;)

Jag planerar att fixa till mitt liv i supersonicspeed, och sen försöka få barn ja. Men blir hon gravid nu, så är det ju inte direkt så att hon tar bort det. Vi har redan gått igenom ett missfall (inte pga droger, svartmögel mest troligt) och en abort. Tror jag dom två gångerna knarkade mer på några dagar än totalt i mitt övriga liv. Men i övrigt har du väl klonkat. Förutom när jag lägger mig, det är olika varje dag för att jag är vaken 30h+ varje dag, dygn, vad det blir nu, sen sover jag 18-20h. Nu har jag te.x. precis vaknat efter jag gick och la mig ~2h efter jag sa godnatt här på forumet.

 

:2s: Jag får välja bort vissa av mina prioriteringar så kommer det inte vara några problem.

 

:3s: Ingen aning, ser inte in i framtiden ;) Förhoppningsvis har psyket återställt sig aningen. Jag har fixat projektbilen. Har barn. Har jobb där jag trivs alt. eget företag. Och saker har börjat lugna sig i allmänhet. Delar av det kommer nog finnas där om fem år iaf.. time will tell.

 

:4s: 134k tror jag, nåt sånt

 

:5s: Om jag vann det idag så ett fejkat ID som funkar med körkort och allt här i Sverige. Eller det ABSOLUT första jag skulle köpa var nog bensin eftersom jag lagat vinterbilen men det är soppatorsk så jag hann inte kolla om den funkar innan den la av. Sen skulle jag ringa min kompis och säga att nu drar vi (jeppe i bloggen och jag har planerat eurotrip sen jag fick körkort när jag var 18, vi har bara varit i danmark hittils.. hah)

 

:6s: Carlsberg. "If we made dope, it would probably be the best dope in the world"...?

 

:7s: Volvo fram till -00 sen Saab tror jag.

 

:8s: Svår fråga. Alla är ju skit. Får väl säga det du vill att jag ska säga: SD. Tråkigt bara att dom inte kan stå för att dom är renodlade rasister.

 

:9s: Flashback helt klart. Även fast jag lämnat skitstället.

 

:Ts: Curt Cobain, Axl Rose, Crippen, Jeppe och Gud.

Kompisar så: Crippen, Jeppe, JR, Isse och Harry

 

:Js: Gud? :D

Kompis: Jr, inte pratat med honom på 5 år typ så minst förlust.

 

:Qs: Nej.

 

:Ks: 100% :7h::6h:

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockan startar nu och du har 24h på dig.

 

Du ska fixa fejkat pass lite nya kläder etc och valfritt skjutvapen och råna en bank. Du får ta hjälp av kumpaner och du får extra pluspoäng om du grejar ett värdetransportrån. när 24h har gått så ska du vara utanför sveriges gränser. fixar du det? pluspoäng om du sitter halvvägs på ett flyg till västindien när 24h har gått.

 

also, favoritförfattare? favoritregissör/skådespelare? vem skulle spela huvudrollen i filmen om ditt liv?

 

Grejar det utan några som helst problem. Åk till hälsingland och kolla småstädernas banksäkerhet. Det finns ingen. Plockade ut 12k utan leg på en bank utanför byn innan jag drog till Finland förr. Det är förövrigt den banken jag skulle råna, ligger drygt en miljon framme på deras bord dagligen. Vet inte hur dom tänkt där? Är ju som att sätta en korv framför en hund och sitta och säga "nej, nej, nej". lol.

 

Vad använder jag dessa "extrapoäng" till? stars vipshop? :) Eller kan jag köpa "ut ur fängelsekort" med dom som i monopol?

 

Vet inte vad författaren heter, men när jag satt på psyk läste jag massa böcker med honom, dom flesta handlade om olika sorters avdankade och korrumperade snutar av högre rang som skulle lösa diverse brott. Sjukt bra skrivna böcker. Om någon suttit på 92an i Västerås vet ni vilka böcker jag menar ;)

 

Gillar han som skrivit avatar, han har så konstigt namn så orkar inte försöka komma ihåg hur det stavas.

Favoritskådis är Adam Sandler, Jim Carey (inte bara pga komedifilmerna, utan även rollerna i nr 23, eternal sunshine of the spotless mind m.m, då han är bäst imo), Ashton Kutcher, Edward Norton är en storfavorit också, han kan spela _alla_ roller.

 

Edward Norton skulle nog få spela mig. Är folk från tidningar som mailat och sagt att dom bara sååå vill göra ett reportage om mig osv och jag vill ju skriva bok om mitt liv, så en dag kanske det blir en film? :)

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:)

Vilken ar den finaste moralkakan du fatt kastad i ditt vackra ansikte?

Favvodrog?

Favvomusic?

Har du det gott just nu?

mvh

 

Finaste som den jag hatar mest eller menar du bokstavligen finaste?

Är det den jag hatar mest så "livet blir vad du gör det till".

Mördar-tankar dyker upp rätt snabbt när folk säger det åt mig.

 

Subutex är den drog jag älskar och hatar mest.

Kokain är sjukt underbar också, skulle garanterat vara torsk om det inte vore för att en kväll går på 2k.

 

Rock inkl alla runtomgenres (rockabilly, metal etc)

 

Jo, det är rätt soft just nu, dock lite oroad över nästa månads ekonomi då jag råkade gula igår så kommer inte få den vanliga bonusen på 6k om jag inte får tag i några hundra så jag kan fortsätta rejsa.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När är beräknat förlossningsdatum?

Pojke/Flicka, eller vet ej?

Några namn nominerade?

Vad gör du just nu!?

 

Hm, har jag skrivit någonstans att min tjej defenitivt är gravid? Isåfall måste jag varit på lyset.

 

Dock finns risken att hon är gravid nu, ska kolla med gravtest nån dag.

Pojke om jag får välja ;) Säger alltid att det inte är mitt barn om det är en tjej.

Nä, men ärligt. Tror inte jag skulle kunna vara en så bra pappa jag kan vara, om vi fick en tjej...

 

Inga namn nominerade för min tjej gillar inte mina förslag "pelle pokerspelare" osv. Vi har pratat om David, efter min farsa, så det blir det nog om det blir en kille.

 

Just nu ligger jag naken i soffan och röker och lyssnar på rockklassiker och funderar på om jag ska förlåta tjejen och ge henne en chans till (dumpade henne igår efter 3,5 år tillsammans) men det lär väl bli så. Hon har lovat ändring men det har hon gjort förr, så vet inte..

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken är din drog of choice? Om MDMA, vilken drog förutom det? Hur ofta brukar du opioider, och vilka är de starkare du testat? Oxykodon, hydromorfon? Vad tycker du om smuts, ger det dig ett behagligt rus eller blir du mer normal? Hur lång tid efter du tagit smuts kan du sova?

 

Hur administrerar du drogerna, skjuter? Har du skjutit någon opioid, om inte, har du rökt någon? Hur mycket bättre är det att skjuta/röka opioider ijmf med rektalt/nasalt/sublingualt/oralt som inte ger någon rush?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är starkare än heroin?

 

Fentanyl b.l.a., det finns ännu en starkare opioid som jag inte kommer ihåg namnet på. Sedan finns det ett par droger som är ungefär lika starka/lite bättre än horse, det kan vara oxykodon och hydromorfon t.e.x. Oxymorfon som inte finns i Sverige kan mycket väl vara det men det är så sällsynt att ja, det finns förmodligen inte så många jämförelser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken är din drog of choice? Om MDMA, vilken drog förutom det? Hur ofta brukar du opioider, och vilka är de starkare du testat? Oxykodon, hydromorfon? Vad tycker du om smuts, ger det dig ett behagligt rus eller blir du mer normal? Hur lång tid efter du tagit smuts kan du sova?

 

Hur administrerar du drogerna, skjuter? Har du skjutit någon opioid, om inte, har du rökt någon? Hur mycket bättre är det att skjuta/röka opioider ijmf med rektalt/nasalt/sublingualt/oralt som inte ger någon rush?

 

 

Subutex eller kokain, men kokain är så sjukt dyrt i Sverige.

 

Alldeles för ofta. Den starkaste är nog oxykodon, hydromorfon har jag aldrig kommit över. :(

 

Smuts som i tjack? Ruset gör mig normal, alltså som alla andra så det är behagligt, men jag blir psykotisk under ATn så jag rör det inte längre.

2-3 dygn efter sista snorten om jag inte har någon benso eller insomningspiller. Senast så tog jag 15 imovane och några xanor och kunde ändå inte somna, sög lite.

 

Jag snortar, subutex ger ingen kick iv så det är helt meningslöst och äckligt.

Har inte skjutit något nångång, läkare har gjort.

Inte rökt heller, då det enda värda (vad jag vet) att röka är heroin.

Benso har jag rökt några tusen gånger däremot.

 

Sista frågan kan jag inte svara på då jag inte vet. Vad gäller subutex så ger det inte någon rush att skjuta (vissa påstår dock att dom får rush, men jag tror dom inte). Att "skjuta" det rektalt ger dock ett mycket längre rus och morfin och oxykodon ger faktist rätt sjyst rush rekalt.

Men tar aldrig något rekalt längre, gör bara ont och så stor skillnad är det inte. Gjort det mest med morfin för att biotillgängligheten typ 5dubblas rekalt jämfört med oralt.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fentanyl b.l.a., det finns ännu en starkare opioid som jag inte kommer ihåg namnet på. Sedan finns det ett par droger som är ungefär lika starka/lite bättre än horse, det kan vara oxykodon och hydromorfon t.e.x. Oxymorfon som inte finns i Sverige kan mycket väl vara det men det är så sällsynt att ja, det finns förmodligen inte så många jämförelser.

 

Även "lätta tunga" opioider + massa benso ger ju starkare rus än heroin.

Många som är enade med mig i min teori att en näve benso och subutex ger ett starkare rus än enbart heroin.

 

Fast det är ju annat än att vara starkare än heroin, men du förstår nog hur jag menar.

 

Fentanyl får jag sämre rus på än subutex, men det är nog mest för att det skulle ta mig några år för att ta bort den blockande effekten som subutex har.

 

Btw, du är inte Skogis från Sala va? ;)

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du rädd för dig själv?

 

Hm, varför tog du bort det du hade citerat först?

 

Men med tanke på vad som först var citerat: Ja. Har fått tillfällig positiv psykos efter 1,5v på tjack en gång så är livrädd att uppleva samma igen.

 

Annars så nej, har rätt bra koll på mig själv förutom impulser jag inte kan styra.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej :) Känner inte dig.

 

Men du verkar inte vara rädd för döden. Ser du döden som en skön utväg? Du motiverar väl ett planerat självmord med att du inte är lycklig och inte tror att du kommer att bli lycklig? Om du får barn, kommer det att ändras och du kommer att må bättre?

 

Jo håller med. Att blanda in benzo med sub är ett bra mycket starkare och skönare rus än enbart oxy, tycker jag. Det känns lite slöseriaktigt att inte ta benzo när man tar en opioid, som nu för mig då jag tagit sub.

 

*edit* Hur mycket tänker du på droger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...