MacDaddy Postad 1 Februari , 2010 Rapport Postad 1 Februari , 2010 Var och såg avatar igår på 3D och snodde med mig glasögonen. Jag trodde att man kunde se 3D filmer hemma men det verkar tydligen inte gå Någon som vet mer? Citera
TotalFarsa Postad 1 Februari , 2010 Rapport Postad 1 Februari , 2010 Var och såg avatar igår på 3D och snodde med mig glasögonen. Jag trodde att man kunde se 3D filmer hemma men det verkar tydligen inte gå Någon som vet mer? När jag såg Avatar 3D sa bioägaren att glasögonen var larmade. Tydligen rätt dyra. Fyyyyy! Ontopic så har några av de stora bolagen gått ihop om en branschstandard (däribland även PS3 ingår, yay) men när det kommer att börja appliceras på våra hemmagrejor vet jag inte. Länkade till pressreleasen för nån månad sen men orkar inte leta upp den. Troligtvis i dagboken... Citera
León Postad 1 Februari , 2010 Rapport Postad 1 Februari , 2010 Var och såg avatar igår på 3D och snodde med mig glasögonen. Jag trodde att man kunde se 3D filmer hemma men det verkar tydligen inte gå Någon som vet mer? Du levlar väl? När jag såg Avatar 3D sa bioägaren att glasögonen var larmade. Tydligen rätt dyra. Fyyyyy! Du blev nog levlad av bioägaren. Citera
MacDaddy Postad 2 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2010 Real 3D hette dem. Funka varken på sky kids 3D eller Journey to the center of the earth 3D. Citera
heltok Postad 2 Februari , 2010 Rapport Postad 2 Februari , 2010 krävs speciell projektor och duk för att de ska ha någon effekt. tv/dator kan inte skicka ut både polariserat och opolariserat ljus... Citera
Preacher Postad 2 Februari , 2010 Rapport Postad 2 Februari , 2010 När jag såg Avatar 3D sa bioägaren att glasögonen var larmade. Tydligen rätt dyra. Fyyyyy! Ontopic så har några av de stora bolagen gått ihop om en branschstandard (däribland även PS3 ingår, yay) men när det kommer att börja appliceras på våra hemmagrejor vet jag inte. Länkade till pressreleasen för nån månad sen men orkar inte leta upp den. Troligtvis i dagboken... Kommer man verkligen få folk att köpa ny TV/Projje för 3D-effekterna? Och då är det inte att man ska sitta å glo med brickor på sej hoppas jag? Tror tekniken kommer springa ifrån det där innan det blir någon sorts standard (annat än i biosalongen då givetvis), att projicera skiten direkt på hornhinnan borde väl vara realitet inom snar framtid? Citera
TotalFarsa Postad 2 Februari , 2010 Rapport Postad 2 Februari , 2010 Kommer man verkligen få folk att köpa ny TV/Projje för 3D-effekterna? Och då är det inte att man ska sitta å glo med brickor på sej hoppas jag? Tror tekniken kommer springa ifrån det där innan det blir någon sorts standard (annat än i biosalongen då givetvis), att projicera skiten direkt på hornhinnan borde väl vara realitet inom snar framtid?Vet inte hur det är med det men PS3 är inkluderat i den framtagna standarden och vi kan nog räkna med att dess mjukvara uppdateras för 3D-stöd nån gång under 2010. Brillor på obv. Och nej, såvitt jag förstått behöver inte ny projje/tv inhandlas för det. Om det blir flipp eller flopp lär vi väl märka... Citera
Preacher Postad 4 Februari , 2010 Rapport Postad 4 Februari , 2010 Vet inte hur det är med det men PS3 är inkluderat i den framtagna standarden och vi kan nog räkna med att dess mjukvara uppdateras för 3D-stöd nån gång under 2010. Brillor på obv. Och nej, såvitt jag förstått behöver inte ny projje/tv inhandlas för det. Om det blir flipp eller flopp lär vi väl märka... Tillverkarna av 3D TVs måste ju verkligen gjort bort sej i så fall om det räcker med att sitta där med ett par RealD-brickor (eller TV-piraterna ) och lite ny mjukvara i PS3an. Ja, framtiden får utvisa, svårt att förutsäja vad folk tar sej till. Flera trender på gång som jag tror mindre på än "riktig" 3D. Citera
MacDaddy Postad 6 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2010 Köpte jättebilliga blå/röda pappers 3D-glasögon och de funkar till de filmerna jag testade på, spy kids och journey to the center of the earth. Men de är inte lika bra som på bio. Färger sticker ut mm. Citera
lolzor Postad 12 Februari , 2010 Rapport Postad 12 Februari , 2010 Herrejävlar vilken skitfilm. Men framförallt, all denna hype, det här är fanimig det värsta jag har varit med om. 5 timmar av mitt liv på ett tåg för en mastodontbajskorv i 3d. Helt. Jävla. Otroligt. Citera
swahnroger Postad 15 Februari , 2010 Rapport Postad 15 Februari , 2010 Vet inte hur det är med det men PS3 är inkluderat i den framtagna standarden och vi kan nog räkna med att dess mjukvara uppdateras för 3D-stöd nån gång under 2010. Brillor på obv. Och nej, såvitt jag förstått behöver inte ny projje/tv inhandlas för det. Om det blir flipp eller flopp lär vi väl märka... Tyvärr behöver man en sprillans ny 3D tv också: 9 feb 2010 Idag presenterade Panasonic en 3D-TV i form av VIERA VT 3D som bygger på plasma teknik. Den kommer i storlekarna 54-tum och 50-tum. Förutom att kunna visa bilder i 3D så har dem kontrastratio på 5,000,000:1, inbyggd tuner för digital-tv, ett 2.1 högtalarsystem på 20W, fyra HDMI portar, Ethernet kontakt och kommer givetvis med 3D-glasögon. Priset för en 54-tums Viera-plasma från Panasonic med HD 3D hamnar på ca 40 000 kronor och lillebror på 50 tum går loss på ca 35 000 kronor. Tyvärr finns modellerna endast tillgängliga i Japan från och med 24 April, och det finns ännu ingen information om när de når oss. http://prylzonen.se/2010/02/09/panasonic-viera-vt-3d-plasma-tv/ Citera
MacDaddy Postad 16 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2010 Avatar var en besvikelse i 3D. Har sett båda versionerna så jag vet. Men nya Alice i underlandet verkar va grym. Såg en trailer i 3D på biografen och 3D-effekterna var miltals bättre än Avatar. Citera
AdslVerbe Postad 16 Februari , 2010 Rapport Postad 16 Februari , 2010 Tycker filmen var bra. Otroligt välarbetad och vacker. Ganska coolt med 3D oxå. Men trailern på Alice i underlandet visade ju lite bättre vad man kan få ut av 3D. Kanske enklare att få fram effekterna av 3D i en helt animerad film kan jag tänka mig. Citera
TotalFarsa Postad 16 Februari , 2010 Rapport Postad 16 Februari , 2010 Poängen med att Cameron använde sig av 3D var ju att lyfta fram den otroliga världen som de byggt upp, vilket jag tycker att han lyckades fantastikst väl med. En sämre regissör hade lagt in en massa cheap shots för att få publiken att rycka till vilket Cameron bara gör vid ett tillfälle. Ska bli spännande att se vad som händer med 3D-tekniken framöver. Citera
Drunken_Penguin Postad 16 Februari , 2010 Rapport Postad 16 Februari , 2010 Det var verkligen inte värt att se filmen i 3D. Spoilervarning! Citera
swahnroger Postad 24 Februari , 2010 Rapport Postad 24 Februari , 2010 Ska bli spännande att se vad som händer med 3D-tekniken framöver. Vad sägs om High Stakes Poker i 3D? Citera
TotalFarsa Postad 4 Mars , 2010 Rapport Postad 4 Mars , 2010 As I stood there looking like a Roy Orbison impersonator in my specially polarized glasses, I made a mental note to call my wife and apologize for the money we'll be dropping on 3-D televisions in the next few years. --------------------------------------------------------- Samsung UN46C7000 46-Inch 1080p 240 Hz 3D LED HDTV (Black) Vet inte vad den skulle kosta när den kommer till Europa men $2,4k slantar jag upp omedelbums om den verkar lovande. Citera
n.gustafson Postad 4 Mars , 2010 Rapport Postad 4 Mars , 2010 TV-piraterna åh åh åh åh! hehe, socialdemokraterna åh åh åh Citera
Recommended Posts