JohahH Postad 31 Januari , 2010 Rapport Postad 31 Januari , 2010 Hur spelar ni generellt AK i potter där säg UTG höjer och sedan blir 3bettad av en medel aggressiv spelare(runt 4-5% i 3bet) och ni sitter på knappen? Alla har fulla inköp... Sen ett lite extremt exempel: NL50 8 manna UTG (Fisk 65/35) höjer 3.5 och sitter med 70$ bakom UTG +2 (Nit 12/8/3) höjer till 11 och sitter med 50 bakom Jag Cutoff sitter på AKsu och täcker de andra och gör vad? Citera
superguran Postad 31 Januari , 2010 Rapport Postad 31 Januari , 2010 Hur spelar ni generellt AK i potter där säg UTG höjer och sedan blir 3bettad av en medel aggressiv spelare(runt 4-5% i 3bet) och ni sitter på knappen? Alla har fulla inköp... Sen ett lite extremt exempel: NL50 8 manna UTG (Fisk 65/35) höjer 3.5 och sitter med 70$ bakom UTG +2 (Nit 12/8/3) höjer till 11 och sitter med 50 bakom Jag Cutoff sitter på AKsu och täcker de andra och gör vad? orka fisken... 12/8/3 vad slår du? han lär ju som sämt ha AK och ställer du in och han synar hmm AA, KK QQ och AKs... för tror ju inte han 3 betar med dessa stats för att folda med 50 bakom och antar det är NL100... jag säger fold... vek som den slaka penis man är Citera
JohahH Postad 31 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2010 Det ska mycket till för att jag ska folda AKsu pre i dagens poker, men kände mig ganska lost här. Fisk kan ha vilka 2kort som helst, med niten normalt har en 3betts range på QQ-AA/A-K, kanske även 1010-JJ nu när fisk har öppnat. Känns som jag har väldigt dålig FE mot niten och att fisken ändå bara skulle syna ställ med QQ+. Känns som sagt väldigt segt att folda AKs här när fisken är med i handen, men fick bli så. Kändes dock väldigt vekt, men kanske ändå rätt beslut då om man bortser från vad som kom på floppen 10-J-Q.... Citera
nicklaslid Postad 31 Januari , 2010 Rapport Postad 31 Januari , 2010 Du är slagen. Lägg. Kan lika bra vara en isolerings raise mot fisken, och da blir hans range ganska wide. Och bara for att en nit har 3% trebet betyder inte det automatiskt att han har qq+ Citera
jonasmedz Postad 31 Januari , 2010 Rapport Postad 31 Januari , 2010 I bästa fall är du underdog 60-40 preflop mot något i stil med [88+ AKx]. Och då måste du alltså se alla gator. Vilket du inte kommer få göra i en majoritet av fallen. nä syna är nog inte ett alternativ. AI eller fold. TAG lär ju ha en hand, frågan är om han gör en något lightare raise (för iso) för att det är mot fisken. en AI har ju lite FE mot ett gäng av hans pocketpar. har du suttit en stund och inte sett TAGen göra misstänkta isoraisar är det nog fold. fake edit: äh, 8 manna. lutar ännu mer åt fold. Citera
swahnroger Postad 31 Januari , 2010 Rapport Postad 31 Januari , 2010 Kan lika bra vara en isolerings raise mot fisken, och da blir hans range ganska wide. Och bara for att en nit har 3% trebet betyder inte det automatiskt att han har qq+ Håller med. Vill man gambla så är det ju bara att stoppa in. Beror väl på motståndet också. Citera
Supertequila Postad 1 Februari , 2010 Rapport Postad 1 Februari , 2010 Orka folda toppen av sin prefloprange för 100 BB. Cashen åker in här för min del. Citera
Teh_MoUsE Postad 1 Februari , 2010 Rapport Postad 1 Februari , 2010 Förstår inte varför folk vill skeppa in som bara den mot en nit här. Vi ligger ju under mot HELA hans range typ, vi har investerat NOLL dollar och behöver inte riskera något alls här. Han 3betar UTG dessutom vilket borde göra hans range ännu starkare. (UTG är fisk javet, men ändå). Men visst, in med degen och hoppas på 5050 för att sedan hoppas vi vinner den flippen Citera
Trillske Postad 4 Februari , 2010 Rapport Postad 4 Februari , 2010 (runt 4-5% i 3bet)Fattar inte om detta är relevant till "niten"... Men om inte så tycker jag du kan slänga om han är allmänt kass (ja, det finns nits jag inte skulle beskriva som värdelösa) annars blir det som sagt relevant att han möter en fisk som han antagligen vill ta pengarna av innan ni andra gör det. Citera
JohahH Postad 5 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 5 Februari , 2010 Fattar inte om detta är relevant till "niten"... Men om inte så tycker jag du kan slänga om han är allmänt kass (ja, det finns nits jag inte skulle beskriva som värdelösa) annars blir det som sagt relevant att han möter en fisk som han antagligen vill ta pengarna av innan ni andra gör det. Na första frågan var hur ni generellt spelade AK i position om en spelare med 4-5% 3bett, 3bettar före er. Fråga 2 var ju ett specifikt exempel där en nit 3bettade en fisk.... Citera
honest99 Postad 5 Februari , 2010 Rapport Postad 5 Februari , 2010 Vet man rangen så förbannat bra så är det väl till att spela AKs precis som 65s. call. Sedan spelar man ut fienden postflop.. hehehe Citera
Joeduck Postad 5 Februari , 2010 Rapport Postad 5 Februari , 2010 Niten vill isolera sin hand (88+/AQo+) mot fisken och synar vår allin eftersom han tror att vi ställer så brett som 22+/KQs. All-in känns bäst. Citera
Trillske Postad 5 Februari , 2010 Rapport Postad 5 Februari , 2010 Tror du gick nån nivå för långt där.. Citera
JohahH Postad 5 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 5 Februari , 2010 Niten vill isolera sin hand (88+/AQo+) mot fisken och synar vår allin eftersom han tror att vi ställer så brett som 22+/KQs.All-in känns bäst. Så nitten skulle tänka att vi 4bettar all-in super light för att vi tror att han isoleringsbettar och han synar då våran 4bett light? Känns som det är lite för mycket tänkande för en nit på 0,25-0,5. Där av att jag tror han 3bettar mindre brett och inte lika mycket för isolering... Citera
Recommended Posts