Sebas Postad 30 Januari , 2010 Rapport Share Postad 30 Januari , 2010 Har inte sett FI trebetta en enda gång vid bordet. Har suttit en kvart kanske. Känner inte igen nicket och har inga reads el. annat dylikt som underlättar. Känner mig så galet fiskig och lost i den här handen. Förslag på linje i den här handen? 3x c/c känns inte optimalt men jag vet samtidigt inte riktigt hur jag ska spela den istället. ***** Hand 1231532816 ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 30 januari 2010 12:45:34 Britta 12 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: Batch (664.49) Plats 4: Hasse145 (87.88) Plats 5: HERO (425.03) Plats 3: Fysikern (254.34) Plats 2: Forssi (52.82) Fysikern lägg LM 1.00 Hasse145 lägg SM 2.00 ** Giv ** Batch [N/A, N/A] Hasse145 [N/A, N/A] HERO [Dk, Ds] Fysikern [N/A, N/A] Forssi [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** HEROHöj till 8.00 Batch Höj till 24.00 Forssi Lägg Fysikern Lägg Hasse145 Lägg HERO Syna 24.00 *** Flop(Board): *** : [2k, Knh, 9r] *** Bet Runda 2 *** HERO Passa Batch Satsa 38.00 HERO Syna 38.00 *** Turn(Board): *** : [2k, Knh, 9r, Knk] *** Bet Runda 3 *** HERO Passa Batch Passa *** River(Board): *** : [2k, Knh, 9r, Knk, 8r] *** Bet Runda 4 *** HERO Passa Batch Passa Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OMGDanGlimne Postad 30 Januari , 2010 Rapport Share Postad 30 Januari , 2010 4bet pre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
semiklonk Postad 30 Januari , 2010 Rapport Share Postad 30 Januari , 2010 Batch 3betar 8.2% över dom 500 händer jag har honom på, så 4bet pre kan vara att föredra, när du inte väljer att 4beta pre måste du slå flop imo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 30 Januari , 2010 Rapport Share Postad 30 Januari , 2010 4bet pre. Så .................. eller som spelat slå flop imo Mycket bättre flopp utan Q får du ju svårt att hitta för att få in det på tycker jag. Så hade jag gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sideshow Postad 30 Januari , 2010 Rapport Share Postad 30 Januari , 2010 4bet är jättespew. Linjen ser vettig ut utan reads. Superduperlol på de som vill stacka av 220bb djupt här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 30 Januari , 2010 Rapport Share Postad 30 Januari , 2010 4bet är jättespew. Linjen ser vettig ut utan reads.Superduperlol på de som vill stacka av 220bb djupt här. lolololololololololololoololol tamefan =( Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OMGDanGlimne Postad 30 Januari , 2010 Rapport Share Postad 30 Januari , 2010 4bet är jättespew. Linjen ser vettig ut utan reads.Superduperlol på de som vill stacka av 220bb djupt här. Jag dog lite på insidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 31 Januari , 2010 Rapport Share Postad 31 Januari , 2010 Jag dog lite på insidan. varför det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 31 Januari , 2010 Rapport Share Postad 31 Januari , 2010 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 31 Januari , 2010 Rapport Share Postad 31 Januari , 2010 4bet är jättespew. Linjen ser vettig ut utan reads.Superduperlol på de som vill stacka av 220bb djupt här. Då måste jag fråga: Om du inte stackar av med QQ på den brädan. Vad stackar du av med då? Eller spelar du bara QQ för setvalue? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonasmedz Postad 31 Januari , 2010 Rapport Share Postad 31 Januari , 2010 Då måste jag fråga: Om du inte stackar av med QQ på den brädan. Vad stackar du av med då? Eller spelar du bara QQ för setvalue? jag håller med om att detta är en passiv linje, men måste man stacka 220 BB mot random fi? alla motståndare stoppar inte in 220 BB med bara TPTK eller drag. eller är det bättre att hoppas han barrelar AK? en CR AI på flop blir rätt duktigt överbet, och frågan är om vi får in det bra där. dock möjligt att han foldar KK kanske? är det verkligen viktigt att ha en uppsättning floppar där man kan tänka sig att stacka QQ? är det inte viktigare att balansera så men har fler händer än JJ,99,J9 i sin range som man CRAI på denna bräda? och då är ju frågan om QQ ska vara en av dessa... =) kanske det. /mikronivåspelare utan svar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sideshow Postad 31 Januari , 2010 Rapport Share Postad 31 Januari , 2010 Då måste jag fråga: Om du inte stackar av med QQ på den brädan. Vad stackar du av med då? Eller spelar du bara QQ för setvalue? Som spelad kommer jag nog aldrig stacka av på den floppen någonsin Du borde istället fråga dig: Hur bra tror du det är att dega med QQ på J9X mot hans trebetsrange som du kan anta är 99+ och AQ som absolut bredast ? (kom ihåg att vi inte har några reads enligt OP) Du får in det mot 99,JJ och QQ+ enbart. Enjoy 400BB potten med 13% equity. Jag anser att höja floppen med avsikten att få in all deg är fruktansvärt dåligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen Postad 31 Januari , 2010 Rapport Share Postad 31 Januari , 2010 Som spelad kommer jag nog aldrig stacka av på den floppen någonsin Du borde istället fråga dig: Hur bra tror du det är att dega med QQ på J9X mot hans trebetsrange som du kan anta är 99+ och AQ som absolut bredast ? (kom ihåg att vi inte har några reads enligt OP) Du får in det mot 99,JJ och QQ+ enbart. Enjoy 400BB potten med 13% equity. Jag anser att höja floppen med avsikten att få in all deg är fruktansvärt dåligt. +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 31 Januari , 2010 Rapport Share Postad 31 Januari , 2010 jag håller med om att detta är en passiv linje, men måste man stacka 220 BB mot random fi? alla motståndare stoppar inte in 220 BB med bara TPTK eller drag. eller är det bättre att hoppas han barrelar AK? en CR AI på flop blir rätt duktigt överbet, och frågan är om vi får in det bra där. dock möjligt att han foldar KK kanske? är det verkligen viktigt att ha en uppsättning floppar där man kan tänka sig att stacka QQ? är det inte viktigare att balansera så men har fler händer än JJ,99,J9 i sin range som man CRAI på denna bräda? och då är ju frågan om QQ ska vara en av dessa... =) kanske det. /mikronivåspelare utan svar Som spelad kommer jag nog aldrig stacka av på den floppen någonsin Du borde istället fråga dig: Hur bra tror du det är att dega med QQ på J9X mot hans trebetsrange som du kan anta är 99+ och AQ som absolut bredast ? (kom ihåg att vi inte har några reads enligt OP) Du får in det mot 99,JJ och QQ+ enbart. Enjoy 400BB potten med 13% equity. Jag anser att höja floppen med avsikten att få in all deg är fruktansvärt dåligt. Jag kanske var otydlig i mitt första inlägg men att vi skulle dega rakt av som c/r var aldrig min tanke. Vad jag menade var att att om vi checkar den brädan så skulle jag göra det för en c/r till runt 90-95. Jag tror vi vinner potten där tillräckligt ofta (mot en fi med 3-bet på ~8% om vi ska tro att den är relevant) för att det skulle vara ett lönsammare spel än c/c hela vägen. Om vi sen får omslag igen så blir det svårare men jag skulle iaf ha svårt att släppa QQ på den brädan. Helst vill vi väl inte gå till turn/river med eventuella A eller K på, eller som nu ytterligar en J? Sen tror jag hans range är 88+, AJ+, AJs+, 89s+ och kanske några 3-betsbluffar. Att vi sen inte får in degen mot alla dem är en annan sak. Men det är som sagt vad jag tror och vad vet jag som bara lirar låga nivåer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Batch Postad 10 Februari , 2010 Rapport Share Postad 10 Februari , 2010 Jag sätter honom på AK och skulle bettat på floppen för att inte ge honom någon chans att dra ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 10 Februari , 2010 Rapport Share Postad 10 Februari , 2010 Jag sätter honom på AK och skulle bettat på floppen för att inte ge honom någon chans att dra ut. Varför skulla han ha just AK???? Vem 3 bettar med enbart med AK? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 10 Februari , 2010 Rapport Share Postad 10 Februari , 2010 Varför skulla han ha just AK???? Vem 3 bettar med enbart med AK? hahahahaha u got owned Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 10 Februari , 2010 Rapport Share Postad 10 Februari , 2010 måste sluta läsa pf innan grind, blir så grovt tiltad av alla människor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts