Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade en Turnering i veckan och hamnade i lite trångmål.

Det är en $10 + $1 "$2000 Daily Guaranteed" turnering på Empire

Bakgrund, sitter och foldar i väntan på en bra hand och detta händer! Runt 10 platser kvar till ITM!

Seat 9 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: Jerker1971 ( $1830 )

Seat 2: ssLAZIO1900 ( $3145 ), runt 11 BB

Seat 3: BK1971 ( $4480 )

Seat 4: mjwilfley ( $7980 )

Seat 5: GoldyWilson ( $4045 )

Seat 6: oneae ( $1845 )

Seat 8: jreven ( $7515 )

Seat 9: MaLiik ( $4285 ), runt 15 BB <--- den ni skall heja på!

Seat 10: mredlark ( $2845 )

Trny:12521367 Level:8

Blinds (150/300)

** Dealing down cards **

Dealt to MaLiik [ A:heart: Q:heart: ]

ssLAZIO1900 raises [1700].

BK1971 folds.

mjwilfley folds.

GoldyWilson folds.

oneae folds.

jreven folds.

MaLiik is all-In [4285]

mredlark folds.

Jerker1971 folds.

ssLAZIO1900 is all-In [1445]

Ja vad kan man säga, det är eran hjälp jag vill ha nu! Jag resonerade som att den här spelaren hade ett par TT eller högre. Han har spelat med några låga par men med tanke på hans possition och hur han har spelat tidigare är inte 55 eller liknande troligt(?). Jag kan dock minnas att han kört en rövare med en QJs eller nått liknande tidigare under turneringen.

När han betar vill jag inte ge han floppen och även spara lite på min tankekraft då jag har otyget som kallas jobb och det var runt midnatt när denna hand kom. Som jag ser det är han fast i potten med sin höjning och vill inte ge han chansen att kasta handen om det kommer skräp på floppen. Sen vill inte jag kasta handen då det skulle ge mig en dålig table image...

** Dealing Flop ** [ 6:spade:, 8:heart: , K:spade: ]

** Dealing Turn ** [ 9:diamond: ]

** Dealing River ** [ 4:heart: ]

ssLAZIO1900 shows [ K:heart:, K:club: ] three of a kind, kings.

MaLiik shows [ A:heart: Q:heart: ] high card ace.

MaLiik wins 1140 chips from side pot #1 with high card ace.

ssLAZIO1900 wins 6740 chips from the main pot with three of a kind, kings. :cry:

Som ni ser gick det inte så bra, borde jag kastat handen? Jag ser de inte som ett alltenativ att checka men har jag fel med det?

* RP - QoS *

Postad
Jag hade nog kastat den.

Det enda du kunnat slå hade varit en bluff, och ~6bb utg brukar oftast betyda styrka ;)

Håller med. Hans höjning luktar att han vill ha action och sitter på höga pp. Han betar ändå mer än 50% av sin stack och blir därmed pot commited.

Vill han ha den för sig själv hade han nog gått all in.

Postad

Om jag fattat det rätt så sätter du han på TT eller bättre och tror inte att han lägger sig för omslag.

Om jag fattat rätt så ä det ju otroligt dumt spelat, du trycker in dina pengar i en situation som bäst är ett coinflip.

Däremot är jag väl med på att det är dåligt spel att bara syna här..

Edit: Dessutom har du ju trots allt 15bb, du har råd att vänta ett tag.

Postad
Ja vad kan man säga, det är eran hjälp jag vill ha nu! Jag resonerade som att den här spelaren hade ett par TT eller högre.

Tycker du svarar på din fråga här. Om han verkligen har 10 10 eller bättre, är ju det bästa du kan hoppas på en coinflip. Samtidigt kommer du att bli stor underdog till ett flertal av de händer han kan tänkas ha. Med den readen på din motspelare är fold det givna alternativet i mina ögon.

Postad

Som andra påpekat är det otroligt dum att gå all in om du verkligen tror att han har TT eller Bättre. Han kommer inte lägga sig och du kommer som bäst i så fall vara upp mot TT JJ som knapp dog. Mot resten av hans händer är det ju total katastrof. Fold.

Postad
Som jag ser det är han fast i potten med sin höjning...

Så ser säkerligen han det också. Om du gör ett spel där du vet att du gör precis som motståndaren vill, är du oftast ute på hal is. Rätt enkel fold.

Postad

Megafold om du inte vet att du är uppe mot en slaskare som kan sitta på många sämre ess. Så jäkla bra är inte AQs på fullbord mot en höjning från tidig position.

Om du inte har en solid fördel eller väldigt sköna pottodds så ska du undvika potter där du inte kan vinna osynad och i den här potten kan du inte det.

Postad
Sen vill inte jag kasta handen då det skulle ge mig en dålig table image

Vad menar du? Dina motspelare vet väl inte vilka kort du kastar...

Jag menade syn/flopp/ev fold...

Inte att folk runt bordet kunde se vad jag hade...