Kotoryu Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t50 (6 handed) converter UTG (t860) MP (t2195) CO (t1575) Button (t1680) SB (t2500) Hero (t1190) Jag ligger ju inte på något sätt illa till, men har precis förlorat en stor del av mina marker efter att ha haft över 2000. Så det kan hända att jag var lite tiltad och gärna ville ta igen förlusten. Preflop: Hero is BB with 3:spade:, 6:spade:. 3 folds, Button calls t50, SB completes, Hero checks. Gratis flopp med skitkort, det gillar jag. Flop: (t150) 4:spade:, K:spade:, 5:club: (3 players) SB checks, Hero bets t1140 (All-In), Button calls t1140, SB folds. Jag har 9 färgouts och 6 stegouts. Såvitt jag har för mig betyder det att jag är favorit mot de flesta händer - till exempel topp-par - i det här läget. (En titt i PokerStove senare bekräftar att så är fallet.) Eftersom jag gärna vill se både turn och river utan att ställas inför ett obehagligt beslut på turn så ställer jag in. Jag tror att det med stor sannolikhet är +EV i den aktuella handen. Så det är nog rätt spel i cashgame, men tveksamt om det var rätt här. Citera
Hjort Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 Det är garanterat +EV att ställa in, frågan är ju bara om det finns ett mer lönsamt alternativ. Vilket det antagligen gör, att beta nästan 7 gånger pott är sällan en vidare bra idé. Två alternativ som jag ser som överlägsna är att beta ut (kanske halvpott) och sedan ställa in vid omslag eller att checkraisa all-in. Citera
Kotoryu Postad 26 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2005 Det är garanterat +EV att ställa in, frågan är ju bara om det finns ett mer lönsamt alternativ. Vilket det antagligen gör, att beta nästan 7 gånger pott är sällan en vidare bra idé. Två alternativ som jag ser som överlägsna är att beta ut (kanske halvpott) och sedan ställa in vid omslag eller att checkraisa all-in. Och om jag inte får omslag utan syn, och turn kommer blank? I det är läget är jag inte längre favorit att vinna handen. Bör jag checka och låta pottoddsen avgöra om jag ska syna en bet eller inte? Citera
NeoSlayer Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 Och om jag inte får omslag utan syn, och turn kommer blank? I det är läget är jag inte längre favorit att vinna handen. Bör jag checka och låta pottoddsen avgöra om jag ska syna en bet eller inte? Men om du tänker så måste ju ditt bästa val vara att checka efter flopp och reraisa allin om någon bettar. på så sätt få in mer pengar i potten innan du kastar in degen.. i annat fall får du ju ett gratiskort och kan folda handen om turn är blank, eventuellt kanske får rivern billigt, visserligen minskar väl chanserna att få rejält betalt men du får å andra sidan fler valmöjligheter. Bara en tanke.. Neo. Citera
Ector Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 Jag tycker man kan checkraisa all in här. Blir det rundcheck så drar jag iväg ett potbet på turn och ser vad som händer. Beta ut känns sämre just för att du då väldigt ofta får syn i en tävling. I ett cashgame gillar jag att beta ut här bättre. Citera
Djens Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 Tummen upp för Neo, det förslaget e en win/win situation IMO. Gratiskort eller stor chans för mkt pengar...Kommer din stegout så akn du nog betta rätt hårt sen ändå.. Citera
Kotoryu Postad 26 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2005 Bra synpunkter, tack så mycket. Jag måste passa på att nämna vilken guldgruva det här forumet är, bokstavligt talat. Jag har förbättrat i synnerhet mitt SnG-spel enormt på sistone, även om jag fortfarande räknar mig själv som nybörjare och gör en hel del misstag. Men så länge motståndarna gör fler... Det här var för övrigt min första $50-turnering. Jag kom trea. Kan Morgan så kan jag! Resultatet i handen då? Jo, det visade sig att nästan alla mina outs var döda. Däremot hade jag outs som jag inte visste om. Turn: (t2430) K:heart: (2 players, 1 all-in) River: (t2430) 6:heart: (2 players, 1 all-in) Final Pot: t2430 Button has 5:spade: A:spade: (two pair, kings and fives). Hero has 3:spade: 6:spade: (two pair, kings and sixes). Outcome: Hero wins t2430. Jag tyckte först att hans syn är lite tveksam, eftersom han rimligen bör anta att han ligger efter. Fast med sitt par i femmor har han ju rätt många ytterligare outs (ess och femmor) om han inte är uppe mot ett set. Så nästa fråga är om ni tycker att motspelaren gör rätt som synar. Citera
Ector Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 Så nästa fråga är om ni tycker att motspelaren gör rätt som synar. Det är ju nästan alltid ett drag när motspelaren gör som du. Jag hade blixtsynat. Ofta är man uppe mot lägre flushdrag eller stegdrag. Motståndaren har aldrig bättre än par här och mot alla par har vi gott om outs med A5s så det är bara syna. Citera
Recommended Posts