Gå till innehåll

Fråga om moneybookers/Neteller


Faitey

Recommended Posts

Har en liten fundering angående Moneybookers eller Neteller.

 

Är det möjligt att jag som 17-åring kan sätta in pengar från mitt swedbank konto (internetbanken fungerar inte, så därför gör jag det via banken) föra över pengar till ett Moneybookers eller Neteller-konto i en av mina föräldrars namn och som jag sedan för över till ett pokerkonto i samma namn som Moneybookers/Neteller? Är det lika smidigt att ta ut pengar, dvs Pokerkontot->MB/NE->mitt "minderåriga swedbankkonto"?

:-D

 

/Das newbie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta tills du är 18, och börja inte använda dina föräldrars uppgifter. I stort sett alla sajter kräver kopia på körkort/pass före uttag, så då får du problem och kan bli svartlistad.

 

När du blir 18 är det i allmänhet lättast att sköta överföringar till och från pokerkonton direkt från banken till pokersajter. Men det får du ta då.

 

Det är jobbigt att vara minderårig, vi vet, men det går över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför svarar du inte på frågan istället ?

 

nej man får inte sätta in pengar från sin egna bank till en annans moneybookerskonto. men du kan ju alltid skapa ett eget konto ( om man får under 18 dvs ) sätta in på de. sen starta ett konto i dina föräldras namn och skicka över från ditt mb konto till ditt pärons mbkonto

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4.2. You must be 18 years or older and by opening a Moneybookers Account you declare that you are 18 years or older. We may require at any time that you provide evidence of your age.

 

http://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=terms

 

Och f.ö. får man bara göra insättning med eget MB-konto; pokerkontot och MB-kontot måste ha samma ägare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har samma problem. Är följande möjligt att göra?

 

Jag ber en polare sätta in pengar på ett MB-konto (står i hans namn), skickar över pengarna till "mitt" MB-konto som står i en av mina föräldrars namn. Skickar sedan över de pengarna till ett pokerkonto som står i samma namn som MB-kontot. Sedan vid uttag tar jag ut till MB-kontot, skickar sedan över det till mitt swedbank-konto som står i mitt namn (alltså inte i samma namn som MB-kontot).

 

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...