Gå till innehåll

NLT - En korrekt bluff/semibluff?

Macaronis

Recommended Posts

Game #678204933: Texas Hold'em No Limit (£1/£2) - 2005/05/24 - 11:36:24 (UK)

Table "Roma" Seat 2 is the button.

Seat 1: Macaronis (£225.13 in chips)

Seat 2: tdalle (£16 in chips)

Seat 3: bigplay (£256.13 in chips)

Seat 4: 1st_timer (£214.74 in chips)

Seat 6: Ie_cooer (£130.37 in chips)

bigplay: posts small blind £1

1st_timer: posts big blind £2

----- HOLE CARDS -----

dealt to Macaronis [Ac Qs]

Ie_cooer: folds

sir_shent joins the table at seat #5

Macaronis: raises to £8

tdalle: folds

bigplay: folds

1st_timer: raises to £14

Macaronis: calls £6

Svag re-raise så finns ju ingen möjlighet att jag lägger mig här.

----- FLOP ----- [Jd 9h Ts]

1st_timer: checks

Macaronis: bets £20

1st_timer: calls £20

Fi checkar, och jag har floppat ett stegedrag med två överkort och bettar på semibluffen. Sätter han på AK i detta läget.

----- TURN ----- [Jd 9h Ts][7s]

Macaronis: bets £50

1st_timer: calls £50

Inget bra kort för mig. Men det lär har skrämt fi en del. Fyrar av en ny salva. Han sitter och trycker länge innan han synar och sätter han ganska lätt på AK.

----- RIVER ----- [Jd 9h Ts 7s][2c]

Macaronis: bets £141.13 and is all-in

1st_timer: folds

Returned uncalled bets £141.13 to Macaronis

En rag på rivern och har jag satt han på AK så är det bara att fyra av igen. Han foldar snabbt.

----- SHOW DOWN -----

Macaronis: shows [Ac Qs] (High Card Ace)

Macaronis collected £166 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot £169 Main pot £166 Rake £3

Board [Jd 9h Ts 7s 2c]

Seat 1: Macaronis showed [Ac Qs] and won (£166) with High Card Ace

Seat 2: tdalle (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: bigplay (small blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: 1st_timer (big blind) folded on the River

Seat 6: Ie_cooer folded before Flop (didn't bet)

****HAND ENDS****

Jag är ganska säker på AK, men om han har ett överpar och bara synar ner mig är jag torsk.

Frågan är om detta var ett korrekt spel av mig?

* Liten RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga reads på FI?

Satte du honom på bara AK och i så fall varför?

Usel reraise preflop, finns ingen hand som kan lägga sig för en minreraise.

Uselt spel av FI om han hade AK. Att syna turn och lägga på river när inget förändras är hopplöst dåligt. Brädan är ju riktigt otäck om man sitter på KK, AA också.

Inget bra kort för mig. Men det lär har skrämt fi en del.

Varför då? Det är väl inte så troligt att du har en 8 på handen, eller?

Med din read så var det helt rätt, det verkade som han drog hela handen utan att tänka på vad du hade.

Länk till kommentar

Jag antar att du har nån sorts megatomte-read på fi om du tror att h*n spelar AK så bedrövligt?

Utan read på fi så hade jag börjat oroa mig rejält på turn. Fast jag hade nog skjutit på river iofs, väldigt sällan som fi vågar sig på en checkraise på rivern om h*n har nåt vasst. Men jag skulle vara redo att bli synad av överparet eller AJ.

Länk till kommentar

Gdaily: Ja, jag vet att det egentligen är korkat att spela 1/2£ med tanke på raken. Men det finns sånt sjukt bra värde i de borden så jag kan inte hålla mig borta.

ades_va: Det var ganska självklart att visa handen där. Vill försöka få motståndarna ur balans och få en lite bluffig image då jag oftast bettar med en stark hand.

Länk till kommentar

Om vi tänker vilka händer han reraisar pf med, jo AA KK AK, kanske QQ.

(om vi bortser från att du visste att han kunde reraisa med skräp)

3 olika sätt för AA

6 olika sätt för KK

12 olika sätt för AK

3 olika sätt för QQ

50% för AK

25% för KK

25% för AA och QQ

Btw jag skulle nog ha lagt mig på preflop redan eftersom alla dessa händer dominerar dig rätt hårt. (utan read)

På floppen så synar han nog med alla dessa händer. bra bet.

synen tyder lite på att han har AK. eller vill slowplaya sitt överpar.

På turn hade jag nog själv checkat och låtit han bettat. Hade han haft AK hade han inte vågat betta så hårt och chansen att han checkar är nog rätt stor.

Andra alternativet är att betta hårdare.

potten är väl på 81£ om du inte ville ha syn där av AK så tror jag att du skulle behöva betta hårdare + Att du eventuellt skulle kunna få KK och att lägga sin hand, nu synar han med alla dom händer som (jag) satt han på.

PS. Jag skulle nog lagt min AK på din 50£ bet. här och vara rädd för antingen, AJ, triss eller stege.

Att han synar på turn gör nog att jag också skulle sätta han ännu mer på AK.

Så på river tycker jag du gör rätt som trycker, vi skulle ju kunna anta att det är större än 50% chans(kanske upp emot 65-70%) att han har AK(efter alla calls). och du bettar 141 på en 181 punds pott. Han behöver alltså lägga sig mer än 57% av gångerna för att det ska bli lönsamt. och det gör han garranterat med AK.

En bra spelare hade nog kunnat lägga QQ där också, men en bra spelare hade inte spelat QQ sådär som han gjorde heller.

det tillkommer naturligtvis fler händer som han kan ha reraisat dig preflop med. men dom räknade jag inte med nu.

eftersom jag inte vet hur han spelade innan.

Länk till kommentar

Jag hade nog inte synat preflopp utan position, men nu var den en ganska enkel syn.

På floppen så synar han nog med alla dessa händer. bra bet.

synen tyder lite på att han har AK. eller vill slowplaya sitt överpar.

Eftersom han checkar har jag svårt att tro på ett överpar eller att han träffat, och då är den ända handen han kan ha AK. Sen finns chansena att han slowplayar också.

På turn hade jag nog själv checkat och låtit han bettat. Hade han haft AK hade han inte vågat betta så hårt och chansen att han checkar är nog rätt stor.

Eftersom jag har position och han checkar först så är jag ganska säker på att han inte har överpar eller någon vidare träff. Potten är på 58£ så jag lägger beten på strax under pott, dvs 50£.

Sen att han just sitter och trycker så länge innan han synar gör mig ännu mer övertygad om AK, tillslut synar han.

Och rivern är ju bara trycka och köpa potten.

Länk till kommentar

Oj sorry missade hela grejen med positionen och att han checkade till dig.

Ännu större chans för AK då.

Varför ska du syna preflop utan position? Har han AK förlorar du massa pengar om esset kommer, har han KK förlorar du massa pengar om Damen kommer. har han AA förlorar du mycket pengar om du träffar damen eller esset? Har han QQ/KK vinner du inte mycket om du träffar esset.

Ser bara förlust i att syna en en reraise utan position.

Eftersom jag har position och han checkar först så är jag ganska säker på att han inte har överpar eller någon vidare träff. Potten är på 58£ så jag lägger beten på strax under pott, dvs 50£.

Hur kan potten var så liten?

14+14+1 (pf) + 20+20(post-flop) = 69

Länk till kommentar