Kippe1000 Postad 25 Januari , 2010 Rapport Postad 25 Januari , 2010 Då jag inte har så många kompisar som spelar poker, i alla fall inte som har torskat på poker så som jag har gjort får jag väl hoppas på att man kan starta en diskussion här... Jag började spela poker för kanske 4 år sedan, då var det mest frirullar o nåt spel på helgen med kompisarna för några 20-lappar. Pokerintresset har sedan dess växt sig starkare och starkare, och jag anser mig själv blivit betydligt bättre med tiden. Nu är jag i det läget att jag spelar nätpoker mer eller mindre dagligen. Blir nästan alltid en 3-4 timmars session när jag kommer hem från jobbet mitt på natten. När jag började spela poker på svenska spel för några år sedan gick det ganska dåligt, och min statistik visade för ett år sedan -7000 ungefär. Under det senaste året har det gått mycket bättre och jag har nu vänt det till några hundralappar plus. Det som går bäst verkar vara cashgame, men har under senaste månaderna börjat få hyggligt bra resultat på turneringspoker också. Min taktik på cashgame har varit ganska simpel... håll potterna nere så gått det går tills jag får en monsterträff och bygg upp dom därifrån. Taktiken gör att jag inte blir av med några större pengar, men det kan däremot ta väldigt lång tid att vinna ihop en nämnvärd summa. Här har jag fasnat lite och har svårt att utveckla mig ytterligare känns det som. Har ni några goda råd ? Kanske någon som sitter i samma sits ? Alltid roligt att diskutera med fler som har en liknande situation. Kanske inte så mycket av en fråga, är väl mer menat att skapa en diskution... Citera
upandcoming Postad 25 Januari , 2010 Rapport Postad 25 Januari , 2010 läs dagböcker och starta en egen om du vill. det finns många matnyttiga diskussioner om spelteori m.m. i den här dagboken. lycka till! Citera
Kippe1000 Postad 25 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2010 Jag tackar så mycket för tipset. Ska jag vara ärlig så orkade jag inte gå igenom alla 1800+ inlägg, men tips på läsning uppskattas stort. Det är lite svårt att veta i bokjungeln vad som är bäst. Är ju inte så intresserad av att läsa om att stege slår en triss, utan det är jag är ute efter är i så fall böcker för spelare som har några års erfarenhet. Är även lite nyfiken på vad ni spelar som har en relativt stabil inkomst på pokern. Är det mest CG som gäller, eller mer turneringar ? Vilka turneringar i så fall singel bords eller multi bords ? Tycler det är lite knepigt med turneringar för när man har kommit såpass långt att man närmar sig prispengar är blindarna vanligtvis så höga att man blir tvingad att spela på händer man i vanliga fall inte vill spela på, och det får mig att tro att det är svårare att hålla en jämn nivå på sin pokerinkomst.... rätta mig gärna om jag har fel Citera
Lobo Postad 25 Januari , 2010 Rapport Postad 25 Januari , 2010 Har inte läst så många böcker. Dock har jag läst ett par av Sklanskys böcker. No Limit Hold'em teori och praktik gillade jag. Den har han skrivit tillsammans med Ed Miller. Den är även översatt på svenska. http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163609061 Citera
swahnroger Postad 25 Januari , 2010 Rapport Postad 25 Januari , 2010 Cash game ftw enligt mig. Citera
Neuen Postad 25 Januari , 2010 Rapport Postad 25 Januari , 2010 bli polare med någon som spelar och vinner på högre nivåer.. Citera
--jw-- Postad 27 Januari , 2010 Rapport Postad 27 Januari , 2010 Läs First Poker, kommer 1 ggn i månaden. Trevlig pokerblaska och ofta bra tips/strategier ang tankesätt mm. Som sagt; fånga även dagböcker från vinnande spelare o lär därifrån! Se dock till att de är på din nivå. Citera
corgi Postad 27 Januari , 2010 Rapport Postad 27 Januari , 2010 regga på en bra träningsida och spela mycket själv, t.ex cardrunners eller någon annan Citera
diazo Postad 27 Januari , 2010 Rapport Postad 27 Januari , 2010 Läsa saker i all ära, fungerar säkert för många men inte för min del. För min del handlar det mest om att vara självkritisk, så fort jag hittar fel i mitt eget spel försöker jag täcka till luckorna. Tyvärr lider jag av hybris och anser att jag är guds gåva till mänskligheten, tyvärr stämmer detta inte överens med mitt pokerspel, så de få dagarna jag lyckas komma ner på jorden och tänka efter lite brukar jag utveckla mitt spel ruskigt fort. Det är tyvärr väldigt svårt att gå in och säga till någon exakt hur dem ska göra för att utvecklas. Många har sin egen spelstil och man får anpassa därifrån. Såklart finns det riktlinjer men att säga att du ska spela exakt de ena eller de andra fungerar inte. Själv är jag fullt medveten att jag är mer passiv än vad som rekommenderas - ett medvetet val då det passar min spelstil bättre. Jag vet att många är betydligt mer aggresivare än 'vad som rekomenderas'. Det funkar utmärkt för dem. De bästa jag kan komma på är att leka runt lite med olika taktiker, är du överrullad så stanna kvar på din nivå, biter det att offra några inköp för att utvecklas så hoppa ner en nivå eller två, testa lite moves, tighta till, testa nytt, alla har sina svagheter, det gäller väll mest att hitta sin egen och försöka hitta ett effekivt sätt att förbättra sig. Lyckoönskningar och skål. Citera
Kippe1000 Postad 3 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2010 Alla era tips uppskattas oerhört mycket, har köpt och läst ett par böcker sen jag postade den här tråden, och har märkt att mitt största fel har nog varit att jag inte spelat tillräckligt aggressivt på dom händer jag väljer att spela. Sedan jag bytte till en mer aggresiv spelstil har det gått betydligt bättre, har gjort 2 uttag på 2000 kr vardera sedan jag postade tråden så det börjar gå lite bättre. Citera
Recommended Posts