joeki Postad 25 Maj , 2005 Rapport Postad 25 Maj , 2005 Har lyckats bygga en liten rulle på Everstpoker efter att jag fått $10 av pokerforum. Spelar en del $0.5+$0.05 heads-up och mötte nyss den största fisken jag någonsin spelat mot i heads-up. Första HHn för min del förresten. Bordsplacering: HERO sitter på stol 1 med 142.00. SOUTO sitter på stol 2 med 58.00. Lägga blindar: Knappen är vid stol 2. SOUTO lägger den lilla blinden på 0.50. HERO lägger den stora blinden på 1.00. Ge hålkorten: HERO: 8h 6d SOUTO: -- -- Före floppen: SOUTO synar 0.50. HERO checkar. Killen har efter våra ca 20 spelade händer inte höjt en enda gång pre-flop. Finns väl inte så mycket att kommentera här. Floppen (8s Qs 8d): HERO höjer 2.00. SOUTO höjer 8.00. HERO synar 6.00. Superflop. Betar pott eftersom han synat varenda bet tidigare på floppen. Höjningen som kommer är den FÖRSTA han någonsin gjort. Förut var det syn/check/fold hela vägen. Sätter han direkt på den fjärde åttan och med min kassa kicker synar jag bara. Turnkortet (8s Qs 8d 9s): HERO checkar. SOUTO höjer 18.00. HERO synar 18.00. Har inga direkta drag och borde lagt mig här och ta honom vid något annat tillfälle... Känner jag nu i efterhand när jag skriver detta Riverkortet (8s Qs 8d 9s Qc): HERO höjer 54.00. SOUTO synar 31.00. Okej, extremt dåligt. Vet i tusan varför jag gick all-in här. "Hans kicker har ingen betydelse längre" tror jag att jag tänkte. Sedan insåg jag nog långt in i bakhuvudet efter min all-in att han nog hade damen. Kortvisning: HERO visar 8h 6d. HERO har 8h 8s 8d Qs Qc: Kåk SOUTO visar 3d Qd. SOUTO har 8s 8d Qd Qs Qc: Kåk Pott - sammandrag: 23.00 går tillbaka till HERO (ingen syn). Hela potten: 116.00 SOUTO vinner 116.00. Nu såhär i efterhand var ju turn och river-spelet ganska kasst tycker jag. Dock är jag lite fundersam över floppen. Hur gör man när en callingstation raisar för första gången efter 20-30 spelade händer och man sitter på trissen? Förlorade förresten matchen till slut. Citera
maacke Postad 25 Maj , 2005 Rapport Postad 25 Maj , 2005 Everest poker är en enda soppa av synstationer. Det är bara att du vänjer dig. Har aldrig sett folk spela sämre än just där. En del är så sjukt dåliga så de knappt finns åt det. Oftast är de bra för en själv men man råkar ut för riktigt äckliga utdragningar ibland. Oftast kan man få åtminstonde en pers att syna en all in med Q högt på floppen och på limit borden jagar folk par och tvåpar eller runner runner triss med sin 72off som de glatt synade 3 bets med preflop. Citera
Mjorich Postad 25 Maj , 2005 Rapport Postad 25 Maj , 2005 Jag vet inte om jag är fördomsfull när jag känner att motståndet kan vara svåranalyserat vid en femtiocentsgryta, men trips i HU är jäkligt starkt. Raisa tillbaka floppen om du känner dig osäker, kanske? Citera
joeki Postad 25 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 25 Maj , 2005 Jag vet inte om jag är fördomsfull när jag känner att motståndet kan vara svåranalyserat vid en femtiocentsgryta Nej du är inte fördomsfull. Det är lite det jag undrar över - hur man spelar mot människor som aldrig höjer och sen helt plötsligt gör det. Han kunde även folda en del när han insåg att han var körd så syna var faktiskt inte allt han gjorde, även om det var sällsynt med annat. Citera
rickie Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 Jag skulle nog reraisat floppen... Även om han inte höjt tidigare så kanske det här var första gången han träffade ett högt par? Kanske inte så troligt vad vet jag. Everest är fullt av fisk som nån sa. Jag har nog aldrig spelat mot värre spelare än där oxå. Citera
Hjort Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 Nej du är inte fördomsfull. Det är lite det jag undrar över - hur man spelar mot människor som aldrig höjer och sen helt plötsligt gör det. Man foldar nästan allt och grindar ned honom genom att stjäla småpotter istället. I det här fallet så har du ju en triss och det orkar jag nog inte lägga mot någon som jag bara spelat 20-30 händer med, men TPTK går bra att lägga mot någon som visat sig passiv. Citera
Recommended Posts