Gå till innehåll

FL - Hur lite kan man förlora från mörkarna?


Bjorn_

Recommended Posts

Om man har ambitionen att vara en vinnande spelare finns det egentligen ingen anledning att aceptera att någon av de andra positionerna har ett negativt snitt, från mörkarna kan man däremot förvänta sig att förlora pengar om inte spelet är löjligt lönsamt.

 

Det är också uppenbart att om man förlorar (i snitt) mer än mörkens storlek från respektive mörkposition så har man en uppenbar läcka som måste tätas till.

 

Men hur lite kan man rimligtvis begränsa sin förlust till givet bra kompetent spel. Någon som har en idé om hur man kan försöka estimera detta på ett teoretiskt sätt?

 

Utgå från att du är en vinnande spelare, motståndarna är i snitt sämre (uppenbarligen) men inte inkompetenta och blindsen är ½ och 1 litet bet. Spelet är Fixed limit texas på tiomannabord.

 

/Bjorn

 

* Mini RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ligger en bra bit sämre än vad ni gör, åtmindstånde på SB.

 

SB -0.2 BB/hand

SB -0.23 BB/hand

 

Är ganska säker på att min SB ligger så dåligt eftersom jag ibland försöker mig på en steal med vilken hand som helst mot fel spelare och sen tar hela grejen ett steg för långt. Ska ta det lungt med mina steals från SB i fortsättningen och se om det blir bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du lägge rin dina pengar på SB och BB före du får se dina kort så kan du räkna med att det är en normalfördelning på korten där. Det betyder tt du för det mesta kommer att få skräp som du får betala för att se till skillnad mot de andra possitionerna. Det enda du kan göra är att försöka maximera dina vinster när du väl träffar något.

 

Din förlust bör vara på antagligen SB eller BB, annars har du nog en ännu större läcka som är ännu mer oroande.

 

Mina SB/BB förluster är följande på $.5/$1.0.

 

SB : -0,09 BB/hand

BB : -0,05 BB/hand, har som regel att nästan alltid höja från BB så man skrämmer bort folk från handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
BB : -0,05 BB/hand, har som regel att nästan alltid höja från BB så man skrämmer bort folk från handen.

 

Menar du att du höjer med "nästan vilket skräp som helst" eller "nästan alla "legitima" starthänder" ?

 

Säg att du har höjt med JTs men inte träffar på flopen, fortsätter du att vara agressiv då och försöker driva bort de sista, eller lägger du din hand?

Vid ett löst bord känns detta spel farligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...