Gå till innehåll

Projektarbete, skapa en pokerdokumentär!


lulle

Recommended Posts

wagalasnagala: kan du inte bjuda in Ector och Beachjohan lr några andra skapliga halvstakeare från PF.nu och så tar ni en match, så kan du förevisa din suprema stil. Posta gärna tid och plats på forumet så kan jag garantera en STOR publik...Hoppas du har en slant undanstoppad, den kan du behöva efter det.

 

detta blev ju lite offtopic men jag kunde inte hålla käft..

 

jag spelar gärna mot honom....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena

 

Det låter som en rolig idé faktiskt.

 

Du har redan fått lite tips om var du kan hitta hur många som spelar osv, men jag tror tyvärr inte att det blir lätt att ta reda på hur många som lever på sin pokerkarriär då RSV ligger i hasorna på de flesta higrollers... Men det är bara vad jag tror, så leta på.

 

 

 

*edit* Och för övrigt ber jag om ursäkt å de idioters vägnar här på PF som inte har något vettigt att säga utan bara vill spy galla på valfri person... Och i detta fallet blev det du. (nämner inga namn, tror inte det behövs :evil:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lull, du skriver:

 

Jag hade som sagt inte tänkt mig att inrikta mig så speciellt mycket på något, och inte ta några ställningar om poker är bra eller dåligt. Utan bara ge en syn på pokerscenen i sverige. Och "visa upp" den nya vardagstrenden för dagens ungdommar.

 

Jag tycker att du skulle göra det genom att följa en ung kille som vill livnära sig på poker. Detta varvat med fakta om poker i Sverige idag och intervjuer. Jag tror du skulle få in det du önskar i det. Hur som Lycka till!!

 

 

 

 

Va e detta för jävla kommunistorum där moderatorerna tar bort ens inlägg

Postar du off-topic så tar vi bort dina inlägg utan förvarning.

Mycket märkligt. Bägge inläggen ovan är off-topic.

 

Hjort, du skriver att ni tar bortoff-topic inlägg utan förvarning. Detta stämmer ju inte. I fallet ovan besvarar du ett off-topic inlägg istället för att ta bort det. Korrekt vore kanske att skriva att ni kan, har och tar er rätten att göra det i vissa fall.

 

Personligen tycker jag det inte bara är bra, utan även en förutsättning för att hålla ett forum intressant. Så i sak håller jag med er.

 

Det som förvånar mig är den något hårda attityd som tagits i just detta fall. Jag tycker mig ha följt många diskussioner här på forumet och det bokstavligen kryllar av inlägg som är off-topic där det inte följs av några förmaningar.

 

Återigen, jag vill dock påpeka att jag hör till dem som tycker att ni bör och skall vara ganska hårda mot off-topic inlägg. En förutsättning för att det ska vara intressant att posta frågor, funderingar och åsikter är ju att man förväntar sig att få vettiga svar. Men givetvis måste det även finnas utrymme för att göra diskussionerna levande med aningen off-topic inlägg. Balansen är svår att hitta, det är jag medveten om.

 

 

Dahlberg, om det är mig du kallar för idiot för att jag inte har något vettigt att säga så ställer jag mig, i just detta fall, aningen frågande till hur vi ska definiera "vettigt". Mitt inlägg om att göra en dokumentär om en person som vill leva på poker var ytterst allvarligt. Jag tror helt och fullt på att det vore intresant.

 

Livonpoker, nej jag driver inte med dig. Du brinner för din åsikt och du tror på dig själv. Det är två ytterst viktiga komponenter för att lyckas med det man vill. Jag tor att du kan lyckas med de mål du har satt upp. Det behöver inte betyda att jag tycker att du gör rätt. Men du har övertalat mig i den meningen att jag tror att du kommer att lyckas med det du vill och att du ska köra. Lycka till!

 

Nu är mycket av detta off-topic. Så jag hoppas att ni lyckats läsa detta innan Hjort eller någon annan moderator tar bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sagge, Självklart tar vi inte bort allt som är OT. Tomteinlägg som bara skrivs för att ställa till med besvär tas bort, resten är vi relativt lugna med. Blir det för mycket OT i en tråd delar vi oftast av det till en egen tråd.

 

Den här diskussionen kommer, om den fortsätter, säkert delas av till en egen tråd som hamnar i "om pokerforum.nu"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som förvånar mig är den något hårda attityd som tagits i just detta fall. Jag tycker mig ha följt många diskussioner här på forumet och det bokstavligen kryllar av inlägg som är off-topic där det inte följs av några förmaningar.

I just denna tråd så har flera påpekande om OT förekommit, den är under bevakning och därför kan det uppfattas som att det är lite hårdare.

 

Men givetvis måste det även finnas utrymme för att göra diskussionerna levande med aningen off-topic inlägg. Balansen är svår att hitta, det är jag medveten om.

Självklart är det så, samtidigt när hela tiden på pekas att det går OT så är det ju bra att åtminstone försöka anpassa sig lite. :)

 

Nog om det här nu, nästa postning som handlar om hur OT ska hanteras kommer att delas av och flyttas till "Om POKERFORUM.nu" så tar vi den diskussionen där.

 

All övrig OT i denna tråd kommer att raderas utan förvarning.

 

Enjoy! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du skulle göra det genom att följa en ung kille som vill livnära sig på poker. Detta varvat med fakta om poker i Sverige idag och intervjuer. Jag tror du skulle få in det du önskar i det.

 

Då vore det väl roligare att kolla på en lite mer "avancerad nybörjare".

Någon som läst lite litteratur, förlorat lite, vunnit lite, vet om bankrullekraven och fluktuationerna etc.

Se hur han kämpar sig upp på låglimit-borden, få se hur mkt man måste slita för pengarna - snarare än att få se en kille sätta in 500kr på en sida, spela bort dem på nolltid för att sedan bli sur på "fisken" som "drog ut" honom då hans all-in på färgdrag missade.

 

Få följa en nybörjare med grundkunskaper under ett litet tag, och snälla, skippa celebrity-pokern!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...