Qscar Postad 17 Januari , 2010 Rapport Postad 17 Januari , 2010 Spelare kvar 7 Flopp: 10r, 6k,2r Min Hand:22 3 spelare med i potten, limpade in 22 Min stack 1060 bb 100, sm 50 är i position båda spelarna checkar fram till mig, höjer till pott för att undvika färdrag. Spelaren i mellan postionen ställer. Syn eller ej? Citera
Steel Postad 17 Januari , 2010 Rapport Postad 17 Januari , 2010 Limpa inte, pusha direkt istället. Självklar syn nu, varför skulle du nånsin fundera på att lägga? Citera
darvartagan Postad 17 Januari , 2010 Rapport Postad 17 Januari , 2010 varför fold? Han driver givetsvis med dig, ingen vettig människa säger fold där du är nu i handen. Menar du spelade ju handen för du ville träffa en 2:a och det har du nu gjort, skall du ens tänka tanken att slänga den.. nej det gör du inte. Solklar syn. Sen preflopp med en stack på 1k med BB på 100, så kan du inte limpa 22 där, du slänger dina marker i sjön. Det finns bara en bra flopp för dig då och det är med en 2:a på floppen då. Preflopp skall du vara all in eller fold. inget annat. Citera
Cyntax Postad 17 Januari , 2010 Rapport Postad 17 Januari , 2010 Limpa inte, pusha direkt istället.Va? Med 22, +10xBB och 7 spelare kvar?Han driver givetsvis med dig, ingen vettig människa säger fold där du är nu i handen. Menar du spelade ju handen för du ville träffa en 2:a och det har du nu gjort, skall du ens tänka tanken att slänga den.. nej det gör du inte. Solklar syn.+10 miljonerSen preflopp med en stack på 1k med BB på 100, så kan du inte limpa 22 där, du slänger dina marker i sjön. Det finns bara en bra flopp för dig då och det är med en 2:a på floppen då. Preflopp skall du vara all in eller fold. inget annat. Handhistoriken är lite tunn va? Vi vet inte om det var Hero som öppnade eller limpade efter andra limpare som täcker han. Vi vet inte om Hero sitter på BTN/CO. Jag tycker det är ganska viktigt. Jag röstar på fold preflop. Som nu spelat är det ju lätt syn. Citera
darvartagan Postad 17 Januari , 2010 Rapport Postad 17 Januari , 2010 Handhistoriken är lite tunn va? Vi vet inte om det var Hero som öppnade eller limpade efter andra limpare som täcker han. Vi vet inte om Hero sitter på BTN/CO. Jag tycker det är ganska viktigt. Jag röstar på fold preflop. Som nu spelat är det ju lätt syn. Bra poäng.. Citera
Vrakman Postad 17 Januari , 2010 Rapport Postad 17 Januari , 2010 Va? Med 22, +10xBB och 7 spelare kvar?+10 miljonerHandhistoriken är lite tunn va? Vi vet inte om det var Hero som öppnade eller limpade efter andra limpare som täcker han. Vi vet inte om Hero sitter på BTN/CO. Jag tycker det är ganska viktigt. Jag röstar på fold preflop. Som nu spelat är det ju lätt syn. Nja, alltså vi kan ju sluta oss till att BB är kvar i handen, och att båda fi har agerat på flopen innan vår hjälte ska ta sitt beslut. Så antingen har någon limpat innan (pre), eller så är hjälten först in pre. Helt okej att pusha först in, ännu bättre om nån limpat. I övrigt som alla sagt, limpa inget här och syna allt när du nu träffat. Citera
Qscar Postad 17 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 17 Januari , 2010 ok gjorde rätt alltså eller halvt iaf, tyvärr hade han 66=( Citera
Steel Postad 18 Januari , 2010 Rapport Postad 18 Januari , 2010 Va? Med 22, +10xBB och 7 spelare kvar? På fråga ett säger jag pass. På fråga två säger jag jajjamänsan fattas bara! Citera
Recommended Posts