Gå till innehåll

SunTzu och Garuch - Microfiskande (SvS)


SunTzu

Recommended Posts

Vi tar en kortsession nu på kvällen, får se om jag hinner få in nån timme i helgen eller inte. Flytt etc tar tid :(

 

Har börjat få ett sånt jävligt festivalsugen nu i vinter, vill sitta nånstans och vara packad i en vecka, hänga med skönt folk och se riktigt bra band..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 124
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fyfan vad jag hatar skiten ibland. Grindade upp 200, tog paus, kör 2 timmar till, helt kortdöd. Får 2 sett totalt, det ena mot översett, andra mot stegen. Avslutar med KK, Fi 1 raisar 3, Fi 2 callar, jag slår till 11 2 calls, flopp 235, raisar, Fi 1 callar, Fi 2 reraisar (han har ca 80 kvar), jag snapshovar, Fi 1 foldar, Fi 2 visar 64o för floppad nötstege... Så jävla insane att retardfisken alltid ska dra in sina särstegar.

 

adgadfgadfgadfgadfg självmord. Slutar +-0 för dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde ca 3h, +400 totalt, rätt schyst betalt. Skönt att +a första ordentliga sessionen efter flytten iaf!

 

Imorrn kommer Anticimex och gasar mitt kök för att bli av med viderkrypen, sen blir det möte, sen Sverok Svealands årsmöte i Örebro, och fler möten i helgen, så får se hur mycket grind det blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Låt han bluffa vidare eller kanske fortsätta beta en 8a. Höjer vi får vi nog bara action av 7a. Inte mkt drag på brädan direkt.

 

1. Trebetta mer pre. 14-15-16.

 

2. Spel pre gör att vi kan stryka AA-KK.

 

3. Han har just betat pott in i vår trebet. Tror vi att han lägger sig för en raise upp till ~80 om han inte sitter på en _ren_ bluff?

 

4. Har han pockets 99-JJ vill vi låta honom betala, vi vill få in pengar i potten om en actiondödare skulle komma på turn. Har han 10-9s eller 6-5s vill vi låta honom betala för sitt drag.

 

Jag tror 99% av alla spelare på svs checkraisar sjuan här. Om Fi2 trycker bakom dig är du i princip potcommited på turn ändå. Vad gör du om en kung eller ett ess kommer och han Fi1 shovar?

 

För mig är det här en solklar raise. Har han sjuan så har han. Men så är jag ju aggrofisk. Kul läsning förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice necro :D Nån som sökt på SunTzu och missat datumet ;)?

 

Dagboken ligger väll lite i träda, jag harvar på oangagerat :( Garuch har varit väldigt upptagen så inte så fasligt mycket spel för honom.

 

Roligt att du startat konto :D

 

Och jo, blev ju en raise från mig i den (gamla :D) handen tillslut. Man kanske skulle försöka få lite liv i DBn igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tycker jag. Passar på att kasta in två händer från en session idag. Hur är linjen och hur skulle ni spela vidare?

 

Hand 1.

 

Fi är 36/9/1,5 över 21 händer.

 

#Game No : 1274805919

***** Hand History for Game 1274805919 *****

$200 NL Texas Hold'em - Saturday, March 27, 12:45:15 ET 2010

Table Bertil 1 (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Hardy670 ( $328.24 )

Seat 2: Steine ( $222.39 )

Seat 3: poppers ( $397.46 )

Seat 4: dmrjao ( $454.12 )

Seat 5: ShakyShark ( $346.25 )

Seat 6: Mogges_tur ( $65.99 )

Seat 7: Nastigast ( $382.81 )

Seat 8: Don_Bob ( $195 )

Seat 9: Lasse1329 ( $50.97 )

Seat 10: MotoX ( $397 )

Hardy670 posts small blind [$1].

Steine posts big blind [$2].

 

** Dealing down cards **

Dealt to dmrjao [ Kc Ad ]

 

poppers calls [$2].

dmrjao raises [$12].

ShakyShark folds.

Mogges_tur folds.

Nastigast folds.

Don_Bob folds.

Lasse1329 calls [$12].

MotoX calls [$12].

Hardy670 folds.

Steine folds.

poppers calls [$10].

 

** Dealing Flop ** [ 8s, As, Td ]

 

poppers checks.

dmrjao bets [$35].

Lasse1329 folds.

MotoX raises [$95].

 

dmrjao ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2.

Fi är 37/24/2

 

#Game No : 1274796507

***** Hand History for Game 1274796507 *****

$100 NL Texas Hold'em - Saturday, March 27, 12:28:25 ET 2010

Table Adam 1 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: karlx ( $99 )

Seat 2: ace66 ( $252.07 )

Seat 3: Carlos_M ( $18.19 )

Seat 4: llhhch ( $197.5 )

Seat 5: Torinho ( $104.75 )

Seat 6: dmrjao ( $364.65 )

Seat 7: Mr_cash ( $113.26 )

Seat 8: AkeTheRake ( $225.51 )

Seat 9: blowfish_ ( $211.77 )

Seat 10: boo67 ( $68.79 )

Torinho posts small blind [$0.5].

dmrjao posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to dmrjao [ Ac As ]

Mr_cash folds.

AkeTheRake folds.

blowfish_ raises [$4].

boo67 folds.

karlx folds.

ace66 folds.

Carlos_M folds.

llhhch folds.

Torinho folds.

dmrjao raises [$15].

blowfish_ calls [$12].

** Dealing Flop ** [ 9h, Qh, 5h ]

dmrjao bets [$30].

blowfish_ calls [$30].

** Dealing Turn ** [ Td ]

dmrjao ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

OMSTART!

 

Haft en vidrig förra månad, och en vidrig start på månaden, så dags att rycka upp sig och fixa alla vidriga luckor jag dras med. Blir en hel del HHs, och vill ha konstruktiv kritik. What am i doing wrong, och hur dåligt spelar jag gentemot hur dåligt springer jag.

 

Det fortsätts grindas på SvS 0.50/1. Målet för månaden är 5k, även om jag nog fan inte kommer ta mig upp dit som jag spelar på sistonde. Fix me plx!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar dagen med AA mot QTs all in preflop, han rivrar flush. Kul liv. Avslutade förra månaden med första straightflushen på en evighet mot högre straightflush.

 

Känner att jag slutat tänka när jag spelar, bara suckar när jag får setups mot mig. Möjligt att jag betar för hårt och skrämmer bort fisken när dom inte har mig krossad.

 

Det här var mina stats för förra månaden. För löst? Ca 20k samplesize.

 

VPIP: 22.53

PFR: 6.68

WSWSF: 30.59

WTSD: 20.06

WSD:45.07

AF:3.77

AFq: 42.77

3bet:3.45

Fold3b: 67.19

Att to steal: 8.43

Fold BB to steal: 73.17

Fold SB to steal: 82.22

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar dagen med AA mot QTs all in preflop, han rivrar flush. Kul liv. Avslutade förra månaden med första straightflushen på en evighet mot högre straightflush.

 

Känner att jag slutat tänka när jag spelar, bara suckar när jag får setups mot mig. Möjligt att jag betar för hårt och skrämmer bort fisken när dom inte har mig krossad.

 

Det här var mina stats för förra månaden. För löst? Ca 20k samplesize.

 

VPIP: 22.53

PFR: 6.68

WSWSF: 30.59

WTSD: 20.06

WSD:45.07

AF:3.77

AFq: 42.77

3bet:3.45

Fold3b: 67.19

Att to steal: 8.43

Fold BB to steal: 73.17

Fold SB to steal: 82.22

 

Tjena SunTzu!

Vi har spelat en hel del mot varandra och brukar väl inte tipsa allt för mycket men eftersom jag inte spelar FR på 0.5/1 för tillfället så...

 

Din preflop raise är alldeles för låg och din VP$IP är för hög. Varje gång du höjer så vet jag att du har en kvalitetshand, därför synar jag dig i position med en massa olika roliga händer som suited connectors och små pockets men dumpar dominerade händer som A10-AJ KQ o.s.v. Sen är din 3bet väldigt låg, du 3betar endast AK+ JJ+ förmodligen och det är lätt att exploatera det eftersom du dessutom är aggressiv.

 

För att snygga till dessa stats och balansera det bättre så raise upp från tidig position istället för att limpa (sluta limpa helt o hållet). Sikta på 10/7 - 16/12 beroende på hur bekväm du är postflopp. 22+ A10s+ AJos+ och KQs är väl normal UTG openraise, vill du så kan du slänga in 78s+ ~50% av gångerna, men det är mer för att förvirra regs.

 

Försök dessutom steala lite mer från CO och BU. Jag vet att det är världens limpfest på 0.5/1 FR men nästa session så testa att dunka upp det 4-5xBB +1bb/limper. Att stjäla är viktigt.

 

Faktum är att när jag spelade mycket fullring förr så va en spelare med dina stats mumsfillibabba för mig. Jag vet att du vinner mot bingotanterna och de som helt enkelt inte har en susning om vad dom håller på med och därmed inte tänker på hur du spelar, men när du kommer högre upp kommer du ha svårt att vinna.

 

lycka till i framtiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, det motsvarar nog ungefär mina tankar. Förra månaden lirade jag rätt sunkigt överlag, och detta ledde ju såklart till loose-limpande överallt. Bra poänger dock, och jag ska ta det till mig :)

 

Alltså, folda mera skräp, raisa mera preflop, och försök steala lite mera? Taget!

 

Jag tror jag har spewat bort på tok för mycket på bluffar på sistonde, jag har svårt att riktigt sätta mig in i hur en SvS tard kan tycka att 4e paret är bra värde för att calla river pottbets på :P. Borde nog försöka spara det till regsen. Blir så lätt att man går in i "Han är så jävla dålig att jag bara måste vinna över honom" läge och inte vänta på händer och krossa då. Lathet från min sida antar jag :P

 

Får man fråga vad du nickar? Är det hemligt så kör gärna iväg ett PM. Tack för analysen btw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, det motsvarar nog ungefär mina tankar. Förra månaden lirade jag rätt sunkigt överlag, och detta ledde ju såklart till loose-limpande överallt. Bra poänger dock, och jag ska ta det till mig :)

 

Alltså, folda mera skräp, raisa mera preflop, och försök steala lite mera? Taget!

 

Jag tror jag har spewat bort på tok för mycket på bluffar på sistonde, jag har svårt att riktigt sätta mig in i hur en SvS tard kan tycka att 4e paret är bra värde för att calla river pottbets på :P. Borde nog försöka spara det till regsen. Blir så lätt att man går in i "Han är så jävla dålig att jag bara måste vinna över honom" läge och inte vänta på händer och krossa då. Lathet från min sida antar jag :P

 

Får man fråga vad du nickar? Är det hemligt så kör gärna iväg ett PM. Tack för analysen btw!

 

Förutom standard cbets på passande brädor så bör du inte bluffa över huvud taget mot okända fiskar på svs-micro. Gör det mot regs som du vet kan släppa en hand, och välj dina lägen väl^^

 

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så mao, "move up to where they respect your raises" :D? Men jo, det stämmer nog. Lirade förr extremt ABC, nuttpeddling nästan, och det funkade förvånansvärt bra. Tyvärr är det ju jävligt dåliga rutiner att få in, om man tänker gå upp senare.

 

Det här är väll lite problemet man springer in i: Bästa spel mot tards lämnar en öppen för att bli exploitad av bra regs, och bästa spel mot regs är inte max +ev mot tardsen. Skulle man lira HU skulle det vara enkelt, men blir ju aldrig så här :P

 

Ska försöka trycka in ett par timmar ikväll/natt och få fram lite HHs där jag backar horribelt så ni kan slakta mitt spel lite :P

 

Annars har kvällen mest bestått av att lira Assassin's Creed 2 som äntligen blivit crackat till PC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi helt ny på bordet, överlag är nivån låg:

 

 

***** Hand 1283225433 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 6 april 2010 23:02:53

Adam 5 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: ColA_30 (203.18)

Plats 4: dröjhöj (347.21)

Plats 8: AkeTheRake (225.57)

Plats 10: SunTzu (192.25)

Plats 2: Erelt92 (114.51)

Plats 3: LassePe (103.38)

Plats 5: Alexr (87.34)

Plats 9: BJPROBY (198.18)

Plats 6: Jonte 2 (241.58)

ColA_30 lägg LM 0.50

Erelt92 lägg SM 1.00

** Giv **

ColA_30 [N/A, N/A]

dröjhöj [N/A, N/A]

AkeTheRake [N/A, N/A]

SunTzu [Dk, Dh]

Erelt92 [N/A, N/A]

LassePe [N/A, N/A]

Alexr [N/A, N/A]

BJPROBY [N/A, N/A]

Jonte 2 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

LassePe Syna 1.00

dröjhöj Lägg

Alexr Syna 1.00

Jonte 2 Lägg

AkeTheRake Syna 1.00

BJPROBY Syna 1.00

SunTzu Höj till 6.00

ColA_30 Lägg

Erelt92 Syna 6.00

LassePe Lägg

Alexr Syna 6.00

AkeTheRake Syna 6.00

BJPROBY Syna 6.00

*** Flop(Board): *** : [4r, 9s, 7h]

*** Bet Runda 2 ***

Erelt92 Passa

Alexr Satsa 20.00

AkeTheRake Lägg

BJPROBY Lägg

SunTzu ??

 

Kör en till på en gång:

 

Sopenn är regular.

 

 

***** Hand 1283231197 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 6 april 2010 23:08:33

Adam 5 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: ColA_30 (202.68)

Plats 3: LassePe (100.33)

Plats 4: dröjhöj (339.71)

Plats 5: Alexr (187.83)

Plats 6: Jonte 2 (248.71)

Plats 8: AkeTheRake (219.57)

Plats 9: Sopenn (199.00)

Plats 10: SunTzu (202.42)

Plats 7: BUåBÄ (47.59)

Plats 2: Erelt92 (110.37)

Jonte 2 lägg LM 0.50

BUåBÄ lägg SM 1.00

** Giv **

ColA_30 [N/A, N/A]

LassePe [N/A, N/A]

dröjhöj [N/A, N/A]

Alexr [N/A, N/A]

Jonte 2 [N/A, N/A]

AkeTheRake [N/A, N/A]

Sopenn [N/A, N/A]

SunTzu [9k, 9s]

BUåBÄ [N/A, N/A]

Erelt92 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

AkeTheRake Lägg

Sopenn Syna 1.00

SunTzu Höj till 3.00

ColA_30 Lägg

Erelt92 Lägg

LassePe Lägg

dröjhöj Syna 3.00

Alexr Syna 3.00

Jonte 2 Lägg

BUåBÄ Lägg

Sopenn Syna 3.00

*** Flop(Board): *** : [10h, Kr, 9h]

*** Bet Runda 2 ***

Sopenn Satsa 6.75

SunTzu Höj till 16.50

dröjhöj Lägg

Alexr Syna 16.50

Sopenn All-in 196.00

SunTzu ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...