F_Eklund Postad 15 Januari , 2010 Rapport Postad 15 Januari , 2010 PL50-50 live. Sitter med 12k, alla på bordet täcker mig. 5handat. Vår hand diverse pottande pre, får inte in så värst mkt smet här. Potten är på ca 2000. 4personer ink mig med i potten. Flopp pot, pot, pot, allin och syn. Bara jag och en fi obv.. Nu uppstår dilemmat, vilket kort ska jag kasta för att uppnå mest ev? Citera
Ola Brandborn Postad 15 Januari , 2010 Rapport Postad 15 Januari , 2010 Jävligt intressant fråga. Slänger vi kungen så är det för att vi förutsätter att fienden har stege (AJ som är nötterna) och att vi behöver dra ut honom med 9 ruterkort och 2 ess för delning, dvs 10 outs. Slänger vi knekten så drar vi till 7 outs på turn och 10 outs på rivern för att kåka ut fiendens stege, så det talar för att vi ska slänga kungen. Men, fienden har såklart inte alltid nötterna, han kan ha lägre triss, tvåpar, whatever, händer som triss i kungar fetäger. Hur ofta behöver han "bluffa" med händer som inte är nötstege för att vi ska hålla kungarna i stället? Citera
el_kryddo Postad 15 Januari , 2010 Rapport Postad 15 Januari , 2010 För att få nån slags frid i själen skulle jag nog spara KK, borde kunna ha en sämre made hand hyfsat ofta iaf. Mot en stege så har vi lite sämre equity med kungarna än med straight flush-draget, men heeelt omöjligt är det kanske inte att han har nötflushdraget (givetvis med hålpipan då också) vilket vore sjukt störigt att va uppe mot med KJrr. Jävligt intressant hand hursomhelst. Edit: Vore väl iofs inte så dumt att va uppe mot ett nötflushdrag, tänkte inte på vår parade kung då Citera
Hjort Postad 15 Januari , 2010 Rapport Postad 15 Januari , 2010 Skulle bli rätt förvånad om man inte ska behålla KK. 6 ggr pott är inte särskilt djupt (så folk kan inte släppa tvåpar hur som helst) och KdJd-draget kan lätt vara semi-dött. Citera
F_Eklund Postad 15 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2010 Mkt hedrande när Ola alltid svarar på mina analyser Ville inte lägga in denna input i en redan knivig situation men jag stekte i säkert 5minuter innan fi ber dealern vända upp hans synliga kort för att jag skulle fatta ett beslut. Dealern vänder upp och fi säger helt sjukt att jag slängde det kortet, dessutom utan att ens steka om mitt val.. In i tanken igen.. Citera
Lisa87 Postad 15 Januari , 2010 Rapport Postad 15 Januari , 2010 Hade slängt knekten. Känns som att vi har bäst EV med KK mot fi's händer. Citera
Recommended Posts