Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

PL50-50 live. Sitter med 12k, alla på

bordet täcker mig. 5handat.

Vår hand :Jd::Kd::Kc:

diverse pottande pre, får inte in så värst mkt smet

här. Potten är på ca 2000. 4personer ink

mig med i potten.

Flopp :Td::Qd::Ks:

pot, pot, pot, allin och syn. Bara jag och en fi obv.. Nu uppstår dilemmat, vilket kort ska jag kasta för att uppnå mest ev?

Postad

Jävligt intressant fråga.

Slänger vi kungen så är det för att vi förutsätter att fienden har stege (AJ som är nötterna) och att vi behöver dra ut honom med 9 ruterkort och 2 ess för delning, dvs 10 outs.

Slänger vi knekten så drar vi till 7 outs på turn och 10 outs på rivern för att kåka ut fiendens stege, så det talar för att vi ska slänga kungen.

Men, fienden har såklart inte alltid nötterna, han kan ha lägre triss, tvåpar, whatever, händer som triss i kungar fetäger.

Hur ofta behöver han "bluffa" med händer som inte är nötstege för att vi ska hålla kungarna i stället?

Postad

För att få nån slags frid i själen skulle jag nog spara KK, borde kunna ha en sämre made hand hyfsat ofta iaf. Mot en stege så har vi lite sämre equity med kungarna än med straight flush-draget, men heeelt omöjligt är det kanske inte att han har nötflushdraget (givetvis med hålpipan då också) vilket vore sjukt störigt att va uppe mot med KJrr. Jävligt intressant hand hursomhelst.

Edit: Vore väl iofs inte så dumt att va uppe mot ett nötflushdrag, tänkte inte på vår parade kung då:oops:

Postad

Mkt hedrande när Ola alltid svarar på mina analyser :-)

Ville inte lägga in denna input i en redan knivig situation men jag stekte i säkert 5minuter innan fi ber dealern vända upp hans synliga kort för att jag skulle fatta ett beslut. Dealern vänder upp :Tc: och fi säger helt sjukt att jag slängde det kortet, dessutom utan att ens steka om mitt val..

In i tanken igen..