Gå till innehåll

NL25 - weird spot


Recommended Posts

Fi spelar 18/12 fold to 3-bet 33% (9 sample) över 642 händer.

 

3-bettar AK som standard.

 

När fi synar tror jag att han har en ganska stark range då han är nitig preflop och nu synar han en 3-bet.

 

Ska jag c-betta den floppen eller inte? Jag tänkte på att han är så tight att hans range är ofta höga pocketpars eller liknande och om inte så leder jag.

 

På turn när han bettade mindre än halvpott hade jag ingen aning om vad han hade men hans linje såg inte stark ut så jag tänkte syna en gång för jag kan ha bäst hand + så har jag förmodligen outs om inte.

 

På river när han bettar så jävla litet ser det ut i mina ögon som en thin valuebet men vad tycker ni?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.25(BB) Replayer

SB ($19.02)

BB ($47.25)

UTG ($21.85)

Hero ($32.54)

BTN ($17.04)

 

Dealt to Hero A:club: K:club:

 

UTG raises to $1, Hero raises to $3.37, fold, fold, BB calls $3.12, fold

 

FLOP ($7.86) 3:spade: 8:spade: 8:heart:

 

BB checks, Hero checks

 

TURN ($7.86) 3:spade: 8:spade: 8:heart: 4:club:

 

BB bets $3, Hero calls $3

 

RIVER ($13.86) 3:spade: 8:spade: 8:heart: 4:club: 8:club:

 

BB bets $3, Hero folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Luktar defenetivt höga pockets. Gränsfall på om en tight spelare synar in sig med A-Q eller sämre här. Preflopp/flopp/turn luktar AA. Hans mini bett på river är dock skumm, kanske J-J/Q-Q. Men ser ingen idé att syna med AK. Tror inte du hittar han med sämre hand mer än 1 av 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppspelet känns rätt kallt, skjuter av en salva där mot en nit då du förmodligen får vik av allt under QQ sen ger jag upp turn och tar gratiskort och viker mot riverbet. Om du ändå tänker ta syn på turn för 3$ (12bb) kan du lika bra klämma av de som bet på flopp och få fold equility.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi lär ha bäst hand semiofta också på turn, och har vi det på turn har vi det på river också

 

Jo det är givet, men då ska han syna river också som du säger. Handen blir så extremt mkt mer svårspelad när han inte betar ut på floppen, ska inte ens vara någon djupare analys på den här handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är givet, men då ska han syna river också som du säger. Handen blir så extremt mkt mer svårspelad när han inte betar ut på floppen, ska inte ens vara någon djupare analys på den här handen.

 

det beror ju om vi anser att AK är för bra att betfolda eller inte. Fi kommer ju inte vika någon made hand på den floppen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det beror ju om vi anser att AK är för bra att betfolda eller inte. Fi kommer ju inte vika någon made hand på den floppen...

 

Nu vet jag inte riktigt vad du menar. Betar vi ut och får omslag är det en enkel fold om turn blankar vid syn kan vi beta en till gata till tycker jag om han bara synat eftersom det är både drag och låga par lär han lägga på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte riktigt vad du menar. Betar vi ut och får omslag är det en enkel fold om turn blankar vid syn kan vi beta en till gata till tycker jag om han bara synat eftersom det är både drag och låga par lär han lägga på turn.

 

Vilka drag tror du han ligger inne med? Imo så tror jag att han oftast har en made hand om han synar in på flopp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte riktigt vad du menar. Betar vi ut och får omslag är det en enkel fold om turn blankar vid syn kan vi beta en till gata till tycker jag om han bara synat eftersom det är både drag och låga par lär han lägga på turn.

 

jag menar att om vi betar flopp med alla AK/AQ som vi 3betat kommer vi att betfolda lite väl många kombos jämnfört med värdehänder. Fi kommer kunna c/r oss väldigt profitabelt (utgår från han har en relativt tight range utg som synar 3bet) om han c/r med hela sin range kommer vi få snopp i längden typ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har position. Vika turn... beror på motståndare. AK borde vara en bra hand att checka bakom en så torr flopp om fi är passiv av anledningarna jag nämnde ovan. Den har showdownvärde.

 

Ah missade att vi hade position.. Men ni påstår att hans range är så pass liten att han kommer c/r för ofta för att det ska vara vinnande i längden att cbetta?

 

Ja, men nu vet vi vilken motståndare vi har och vad som hänt, vad hade du gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah missade att vi hade position.. Men ni påstår att hans range är så pass liten att han kommer c/r för ofta för att det ska vara vinnande i längden att cbetta?

 

Nej jag menar att vi kommer ha för mkt luft i vår cbetrange på en flopp där han inte viker någon made hand..

 

 

edit: och att han tex kan exploatera oss med att c/r 100%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givet att fi har tight prefloprange, säg AK/AQ, 99+ och du betar för värde på floppen, vilka händer får du värde av? Han foldar aldrig 99-AA på floppen, AQ leder vi redan över (så varför folda ut sämre händer?) och AK kanske han tom floatar med. Så varför beta?

 

Jag tror han har pocket mellan 77-QQ här väldigt ofta så gråtfolda river lutar det åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givet att fi har tight prefloprange, säg AK/AQ, 99+ och du betar för värde på floppen, vilka händer får du värde av? Han foldar aldrig 99-AA på floppen, AQ leder vi redan över (så varför folda ut sämre händer?) och AK kanske han tom floatar med. Så varför beta?

 

Jag tror han har pocket mellan 77-QQ här väldigt ofta så gråtfolda river lutar det åt.

 

Varför utgår du ifrån att vi checkar turn? Jag skulle definitivt beta en till gata om han synar och med den range du anger. Han borde väl lägga allt utom slöspelad AA/KK kanske QQ/fyrtal eftersom du angav en range som inte innefattar kåk och triss.

 

Anser bara att det är svårt att spela handen som detta och att det är vinnande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi ska inte glömma bort att det är nl25 som spelas och att det är en tight fi.

 

Precis, han har en tight range och en flopp som typ är omöjligt att vika en made hand på i en 3betad pott..

Okej att vi kanske inte behöver ta hänsyn till att balansera men floppen är ju som gjord att slowa mkt på --->checka våra händer som inte tål action men har SD-value..

 

äsch man kan väl beta flopp/turn också men tror faktiskt jag vill checka flopp och som turn/river kmr och han betar synar jag både turn och river. Om jag nu inte vill slå om turn för bluffen med lite outs på river om han synar med mellanpar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför utgår du ifrån att vi checkar turn? Jag skulle definitivt beta en till gata om han synar och med den range du anger. Han borde väl lägga allt utom slöspelad AA/KK kanske QQ/fyrtal eftersom du angav en range som inte innefattar kåk och triss.

 

Anser bara att det är svårt att spela handen som detta och att det är vinnande.

 

Jag håller inte med att fi kommer folda allt utom AA/KK och kanske QQ. Tror inte ens det säkert att han foldar 99 på turnbet, kanske på river.

 

Bettar vi flopp så spelar ju handen sig självt. Jag tror random kan vika låga par osv. Får vi syn eller motstånd är vår hand död och bli således enkel att mucka. Som spelat synar vi river.

 

Tror du att hans range innehåller låga par så ofta? Jag är inte säker om niten flattar 3-bets med låga pocketpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi pratar ju om en tight fi här. Känns väldigt långsökt att han ska syna in sig med ett lägre par. Dels är han ur position och dels vet han inte vad UTG kommer hitta på. Skulle tro hans syn range är så pass tight som 1010-AA,AK(AQ). Tycker ofta man ser folk syna in med AA i just liknande situationer som denna. Så antagligen bra läge att checka flopp då du har typ 0 FE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...