Gå till innehåll

Vad har FI?


henli251

Recommended Posts

Fi2 är ganska LAG. Vi har haft en del duster och jag vet att jag kan vinna en stor pott med rätt flop, eller bluffa bort honom i possition på vissa floppar. Jag tror dessutom att han är lite under tilt efter att nyligen ha förlorat en stor pott.

 

Fi1 verkar vara en ganska duktig TAG. Har inte sett så mycket av de kort han spelat.

 

Jag upplevs nog av de andra som en tomte efter att ha gjort en del moves emot dem med marginella händer. Jag ligger något inköp plus.

 

 

Seat 1: Fi3 (200 kr)

Seat 2: Fi2 (190 kr)

Seat 3: Jag (425 kr)

Seat 4: Fi1 (300 kr)

Fi1 posts the big blind, 2 kr

No small blind in this pot

Jag is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Jag :2b::6b:

Fi3 folds

Fi2 raises, 6 kr

Jag calls, 6 kr

Fi1 calls, 6 kr

 

Fi2 höjer till 6 kr, vilket i min mening inte betyder mer än att han fått 2 kort. Han höjer väldigt många händer preflop. Jag synar med en spekulativ hand (kanske lite löst, men jag har position). Fi1 synar också ifrån BB.

 

*** FLOP ***

:2c::5b::9b: (pott is 18 kr)

Fi1 checks

Fi2 bets 18 kr

Jag calls 18 kr

Fi1 calls 18 kr

 

En drömflopp för min hand. Fi2 betar dock ut full pott, vilket gör att jag sätter honom på ett troligt överpar. Jag är tveksam till att han hade betat ut full pott med en CB. Jag vill inte höja och få en all-in emot mig så jag väljer att bara syna och utvärdera turn. Till min förvåning så synar även Fi1 ur position.

 

*** TURN ***

:Tb: (pott = 72 kr)

Fi1 checks

Fi2 checks

Jag bets 50 kr

Fi1 calls 50 kr

Fi2 folds

 

En bra turn för mig. Jag betar ordentligt för att försvara min svaga färg emot ett högre färgdrag eller ett set. Fi1 synar igen, medans Fi2 slänger sina kort.

 

*** RIVER ***

:5g: (pott = 172 kr)

Fi1 bets 150 kr

Jag ???

 

River är ett mardrömskort. Fi1 betar ut 150 kr. Jag tvingas kasta handen efter lite funderande. Enda "vettiga" handen jag kan slå är ju :3b::4b: och med en sån hand hade nog mer pengar åkt in redan på floppen.

 

Min fråga. Vad sätter ni Fi1 på för hand? Hur bra hand måste ni ha för att syna här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En drömflopp för min hand. Fi2 betar dock ut full pott, vilket gör att jag sätter honom på ett troligt överpar. Jag är tveksam till att han hade betat ut full pott med en CB. Jag vill inte höja och få en all-in emot mig så jag väljer att bara syna och utvärdera turn. Till min förvåning så synar även Fi1 ur position.

 

jo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi1 har innan handen 190kr. Han lägger in 6 pre, 18 flop och 50 turn. Summa 74kr. Han kan alltså inte beta mer än 116 på river om du har rätt stackstorlekar.

 

Med det sagt är jag dålig på texas cashgame, så överlåter analysen åt bättre spelare.

 

Ja, jag skrev visst fel i början. Det är ändrat nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Insåg att jag inte gav nåt svar egentligen eftersom du inte behöver ha rätt 50% av gångerna. Känns egentligen inte som att det är hela världen om du synar, men det rätta är förmodligen att slänga ändå, skälet är att hans donk ser efterbliven ut som bluff och eftersom ni spelar 1/2:- och du uppfattar honom som en rätt duktig spelare behöver ni leveldynamik för att det där ska vara en bluff oftare än aldrig någonsin (om inte din read på honom är off).

Han kan inte bluffa där, därför kan han bluffa tack vare att han vet att du vet att han inte kan bluffa, men det är typ det och en ensam kombination av lägre färg du hoppas på och förstnämnda känns lagom långsökt här.

 

Sen kan han göra sådär med typ Ad5x på liknande grund (eftersom det ser uppenbart efterblivet ut), men än en gång; om ni tänker sådär på 1/2:- utan extrem historik gråter jag.

 

Mest troligt är dock som sagt att han låtsas tänka på turn för att få med sig fisken och sen blir han sur och förvirrad på rivern. Du kan ju iof tänka igenom vilka händer han borde check/raisa om du har koll på det, men tror ändå du kommer fram till fold.

 

Ah, glömde, jävligt viktigt egentligen hur han uppfattar dig som spelare. Ovanstående är mer vakuum, du har tomte-image. Så du får vill tänka till på om han faktiskt vill värdebetta dig tunnt också, om han tycker du är en station som exempelvis betalar med alla pockets osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Insåg att jag inte gav nåt svar egentligen eftersom du inte behöver ha rätt 50% av gångerna. Känns egentligen inte som att det är hela världen om du synar, men det rätta är förmodligen att slänga ändå, skälet är att hans donk ser efterbliven ut som bluff och eftersom ni spelar 1/2:- och du uppfattar honom som en rätt duktig spelare behöver ni leveldynamik för att det där ska vara en bluff oftare än aldrig någonsin (om inte din read på honom är off).

Han kan inte bluffa där, därför kan han bluffa tack vare att han vet att du vet att han inte kan bluffa, men det är typ det och en ensam kombination av lägre färg du hoppas på och förstnämnda känns lagom långsökt här.

 

Sen kan han göra sådär med typ Ad5x på liknande grund (eftersom det ser uppenbart efterblivet ut), men än en gång; om ni tänker sådär på 1/2:- utan extrem historik gråter jag.

 

Mest troligt är dock som sagt att han låtsas tänka på turn för att få med sig fisken och sen blir han sur och förvirrad på rivern. Du kan ju iof tänka igenom vilka händer han borde check/raisa om du har koll på det, men tror ändå du kommer fram till fold.

 

Ah, glömde, jävligt viktigt egentligen hur han uppfattar dig som spelare. Ovanstående är mer vakuum, du har tomte-image. Så du får vill tänka till på om han faktiskt vill värdebetta dig tunnt också, om han tycker du är en station som exempelvis betalar med alla pockets osv.

 

Min han är ju rätt så mycket "face up", vilket gör att han kan bluffa om han vet att jag klarar av att slänga en färg i detta läge. De flesta spelare på denna nivå skulle aldrig slänga en färg här så han måste ha en mycket bra read här för att våga sig på en bluff.

 

Att han spelar en hand som t.ex. :Ab::3y: preflop för att sen fortsätta hela vägen till river känns inte så trolig. Jag tror att vi ser en bluff här är mindre än 10% av gångerna. Allting sämre än en färg är ju en bluff i detta läge.

 

Vad synar ni med här? Själv skulle jag nog syna med K-hög färg, men inte sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej gillar din stil med lite vilda halvtokiga syner innan flopp

Gå all in river

Du är alldeles för högt uppe i din range för att inte pousha

26 i svid är en bra hand som skall spelas starkt på freeplopp såväl som flopp

 

If you cant spot the fish at the table within an hour its probably you

- Mike McDermott , Rounders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din hand är ju inte alls faceup, du har i princip representerat allt från air till hög pocket till färg till kåk till bust semibluff... Din låga färg ligger väl nånstans där i mitten av värderangen skulle mina spontana gissning vara om jag mötte dig iaf.*

 

Jag synar definitivt med din hand, men allmänt så hatar folk mig, tycker jag spelar konstigt, fattar inte min range, blir förvirrade och gör konstiga saker för att kontra, så om jag har en bra hand i ett konstigt läge kan jag alltid skylla på wierdo-ev och grejer, jag kan ha missat dynamik och historik och vill ju inte råka slänga när han värdebettar en sämre hand än min. Det är ju där din image kommer in. Om han tror du synar med A-high (överdriver) bör du förståss syna med färg, för då kommer han värdedonka sina 5or med bustad färg varje gång osv. Eller syna och syna, isåf ska du förståss pusha in det sista.

 

Hans betsize är helt mongo förresten.

 

* ok, den är lite faceup. Förträngde att du synade floppen för det ser så dumt ut. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...