Gå till innehåll

Tomtes Inferno (s5) - allmänt snack om ointressant bollsport


tomtetomte

Recommended Posts

  • Svars 313
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

All work and no play makes Jack a dull boy.

 

Eller för att parafrasera en aning: En jämrans massa övertid och begränsat med fritid nu i början av året gör tomtens dagbok tråkig. Men det ska vi råda bot på. En aning iallafall.

 

Här kommer en recap av vad som hänt hittills för nytillkomna läsare:

 

Säsong 1: Heltidsarbetande småbarnsförälder spelar lowstakes PLO.

Säsong 2: Heltidsarbetande småbarnsförälder spelar lowstakes PLO.

Säsong 3: Heltidsarbetande småbarnsförälder spelar lowstakes PLO.

Säsong 4: Heltidsarbetande småbarnsförälder spelar lowstakes PLO.

 

Så det är bara till att ta på er analyshatten och estimera en range för säsong fem. Är det +ev? Det återstår att se. Jag kan tammefan sticka ut hakan och utlova minst ett intetsägande inlägg i veckan (med reservation för förseningar) åtminstone. Veva ner rutan och höj basen. You ready? Let’s go!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja kolla på NFL-slutspelet är ju jävligt dumt egentligen när man ska upp och jobba snart. Och ännu dummare att samtidigt försöka sig på att spela 1/2 utan att fokusera totalt.

 

Men Arizona - Green Bay är rejält spännande, och ibland ler pokergudarna även mot tomtar.

 

Button ($83.25)

SB ($262.20)

BB ($205.35)

UTG ($225.05)

Hero (MP) ($187.60)

 

Preflop: Hero is MP with 4spade.gif, Jspade.gif, 6diamond.gif, 5diamond.gif

1 fold, Hero bets $7, 1 fold, SB raises to $23, 1 fold, Hero calls $16

 

Flop: ($48) 9heart.gif, Kdiamond.gif, 4diamond.gif(2 players)

SB bets $38, Hero raises to $160, SB raises to $239.20 (All-In), Hero calls $4.60 (All-In)

 

Turn: ($377.20) 8diamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: ($377.20) Aspade.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $377.20 | Rake: $2

 

Results:

SB had 8spade.gif, Kclub.gif, Kheart.gif, 9diamond.gif (three of a kind, Kings).

Hero had 4spade.gif, Jspade.gif, 6diamond.gif, 5diamond.gif (flush, King high).

Outcome: Hero won $375.20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spoiler-varning i mitt tycke:-(

resultat på amerikansk idrott bör inte skrivas ut någonstans i någon form av medier innan det gått minst 14 dygn sedan slutsignal blåsts.

 

men men hann bara läsa green bay- Arisona och nått om spännande så jag klarade mig hyfsat.

Såg de andra 3 matcherna igår istället för att leka tävlingsspelare. Mkt positivt väntevärde på de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Säsong 1: Heltidsarbetande småbarnsförälder spelar lowstakes PLO.

Säsong 2: Heltidsarbetande småbarnsförälder spelar lowstakes PLO.

Säsong 3: Heltidsarbetande småbarnsförälder spelar lowstakes PLO.

Säsong 4: Heltidsarbetande småbarnsförälder spelar lowstakes PLO.

 

Säsong 5: Heltidsarbetande småbarnsförälder tröttnar på rutinerna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra låtval!

 

Ett litet tag var jag inne på att redigera det tidigare inlägget och byta ut Fort Minor mot något lite mindre hiphoppigt. Då skulle du helt plötsligt ha tyckt att Rosen med Arne Qvick var ett mycket bra låtval*. Sånt tycker jag är skoj.

 

spoiler-varning i mitt tycke:-(

resultat på amerikansk idrott bör inte skrivas ut någonstans i någon form av medier innan det gått minst 14 dygn sedan slutsignal blåsts.

 

men men hann bara läsa green bay- Arisona och nått om spännande så jag klarade mig hyfsat.

Såg de andra 3 matcherna igår istället för att leka tävlingsspelare. Mkt positivt väntevärde på de.

 

meh resultatet fanns ju inte ens med i posten: jag som trodde jag duckat så fint.

 

Fantastisk match för övrigt. Botade lite av besvikelsen efter Dallas utklassning.

 

Nu hann du sno min comeback. ”Meh, resultatet fanns ju inte ens med i posten.” Den marginella spoilern att matchen var spännande trots att ena laget drog ifrån i början får du tåla. Inte mycket till försvarsspel nånstans, så det var ju som sagt fantastiskt för nån som fattar när det blir poäng, men inte de mer subtila delarna av spelet**.

 

 

Säsong 5: Heltidsarbetande småbarnsförälder tröttnar på rutinerna och förvandlas till Michael Douglas i Falling Down?

 

 

Ett förslag så gott som något. Ingår Catherine Zeta-Jones isåfall? Tröttna på rutinerna och skjuta sönder ett hamburgerställe känns inte så aktuellt. Inte heller tröttna på rutinerna och raka av sig allt hår, klä sig i orangefärgade lakan och bosätta sig i Tibet***. Tröttna på rutinerna och skotta på midstakes låter ju lite mer troligt, men håll inte andan medan ni väntar.

 

Vi småbarnsföräldrar gillar nämligen rutiner (och, ja, jag är självutnämnd talesman), annars får vi inte ihop dagen.

 

Så ni får nog hålla tillgodo med samma gamla tröskande som i tidigare versioner. Långa jävla inlägg utan speciellt mycket substans.

 

 

:d:

 

Om vi byter ämne till poker för en gångs skull så har januari varit ganska meh ända tills igår då jag lyckades hitta lite flyt och fem inköp. About time too. Några stapplande försök på 1/2 har det blivit också med blandad framgång. Inte så mycket rädda pengar längre, så det känns ganska bra.

 

Jag brukar sällan reagera på saker folk säger i chatten, men ibland undrar jag om man inte ska försöka trigga mer.

 

True story från igår fritt ur minnet. Jag sitter med 4678 på knappen och trebetar en hyfsad fi. Ca 100bb effektiva. Floppen kommer 236 regnbåge. Ganska stor chans att båda missat floppen alltså, jag tror mig ha rätt många dolda outs och väljer att checka bakom (kan ju diskuteras förstås). Turn kommer en fyra och jag tror naturligtvis att jag har nöten här med tvåpar. Så när han betar ut höjer jag och alla pengar åker in. Ganska standard. Det visar sig att han sitter på KK53, men rättvisa skipas (?) när jag träffar en sexa för nötkåken.

 

Oj, vad han gick igång på det. Det var: ”Stupid xxxxing play” och så avslutade han med ”Does it feel good to be so xxxxing retarded?”

 

”Yep, I enjoy it a lot.” som svar verkade göra susen. Några händer senare höjer han igen, jag 3-betar med 9876 från SB och får syn. Floppen kommer K97 och jag pottar ut. Låååång stekning från honom och till slut höjer han. Jaha, långt före eller långt efter alltså. Med tanke på att hans tilt-range borde vara ganska bred åker pengarna in och han visar upp AA52. Rättvisan håller i sig när jag träffar en tia på turn för stege och han inte ens har teoretisk chans att hitta utdragningen. Den här gången säger han ingenting i chatten efteråt. Han lämnar bordet istället. I enjoyed it a lot.

 

:d:

 

Men inte lika mycket som häromsistens när jag spelade plo8. Jag sitter i position på en av ärke-regsen som spelar en miljard händer. Riktigt stabil och jobbig som satan eftersom man väldigt ofta måste ta beslut för hela stacken. Anyway, jag börjar dagen med att stacka av med A23K mot 2358 på A4J-bräda. 65-35 ungefär men det hjälper inte när turn är en trea. Då kommer det ett: ”Boom headshot” i chatten. Är inte ”boom headshot” så 2006 ungefär? När det visar sig att han vinner potten följer han upp med ”BOOM HEADSHOT” med versaler bara för att understryka sin fantastiska poäng.

 

Jag säger ingenting utan reloadar bara. En stund senare får jag en ny chans. Mina A25T mot hans A36K på en A37K-bräda. Sällan har en fyra suttit bättre. Och jag kan inte låta bli att dra in ett ”boom?” i chatten. Inte populärt. Undrar just hur det kommer sig att de som thrashtalkar mest inte kan ta emot själva. I enjoyed it a lot.

 

:d:

 

Ett ordentligt basketinlägg får det bli en annan gång, men en liten anekdot kan jag bjuda på. När president Obama besökte Kina uppmanades kineserna att komma in med frågor via internet. En av frågorna, som inte blev utvald, var: "Can you have word with the NBA to let Yao Ming and the Houston Rockets win one championship?"

 

Varför inte? I en planekonomi hade det säkert fungerat.

 

:d:

 

 

*What? Var det nån som sa att han inte hört Arne Qvick? Så kan vi inte ha det. Se nedan.

 

**Hur subtilt det nu kan bli när alltsammans går ut på att folk tar på sig skydd och hjälm och sen springer på varandra i full fart. Nåja, iallafall får man väl anta att försvarsspelet var något mindre bra när totala antalet poäng blev 96.

 

***Vad det nu har med saken att göra. Jag ville bara ha ett till alternativ och buddistmunk-varianten skulle med säkerhet bryta rutinerna åtminstone. Och för den som undrar så gillar jag uppenbarligen fotnötter, ska börja använda fler sådana. Bill Simmons-style. Som i sin tur enligt uppgift lånat det från David Foster Wallace. Men nu avviker jag lite. Bäst jag avslutar här.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag e nån större expert men kan inte finnas många sporter med så mkt subtila detaljer som amerikansk fotboll. Fattar inte hur jänkarna kommit på detta spel och ännu mer obegripligt är att spelarna kan ha en sådan förmåga när det kommer till den taktiska delen av spelet.

Är ju sjukt mkt de måste hålla i huvudet och fatta snabba beslut kring å intrycket i övrigt e ju inte att de är guds intelektuella gåva till planeten.

 

Slår mig förresten att detta överstämmer mkt med stora delar av de framgångsrika pokerspelarna både här på forumet och i stort.

Ofta kan man inte fatta hur någon som klarar av att mästra något så komplicerat som poker kan va sådana totala air-heads utanför densamma.

 

 

kul klipp om idrott även om jag tycker han e ute och cyklar. Det korta resonemanget kring sportsfans intelligens ca 1.35 inn e dock on spot.

 

 

 

 

btw ja fattar såklart inte hur man gör för att få in en ruta. inte fattar jag plo8 heller kan inte ens utläsa om du gjorde nån stor utdragning. konstigt.

 

Yao Ming mkt roligt

 

hämnas e tyvärr sååå njutningfullt ibland (angående pokerhistorierna då)

 

massmördarnamnen va över mitt huvud

 

edit: ty tight först fatta jag ingenting sen så gjorde färgläggningen susen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

btw ja fattar såklart inte hur man gör för att få in en ruta.

 

If:

http://www.youtube.com/watch?v=hlrePbKSCvg

Then:

[yuvutu]hlrePbKSCvg[/yuvutu]

 

 

 

...men ersätt helst "yuvutu" med "youtube" och voila:

 

 

 

(eller tryck "citera" på denna post så ser du kodsnutten)

 

 

Edit: Låten i klippet ovan är värd att lyssna på också, feelgood alá Inter ano 2007

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra låtval!

 

Touché. Nu har jag god lust att flytta om ytterligare så att det verkar som att du tycker att en Boten Anna-cover framförd av Crazy Frog är ett mycket bra låtval.

 

Inte för att jag e nån större expert men kan inte finnas många sporter med så mkt subtila detaljer som amerikansk fotboll. Fattar inte hur jänkarna kommit på detta spel och ännu mer obegripligt är att spelarna kan ha en sådan förmåga när det kommer till den taktiska delen av spelet.

Är ju sjukt mkt de måste hålla i huvudet och fatta snabba beslut kring å intrycket i övrigt e ju inte att de är guds intelektuella gåva till planeten.

 

Alltså, du får nog övertyga mig lite mer om att det är subtilt. För den enskilde spelaren kan det väl inte vara jättekomplicerat heller. Det är väl snarare extrem mönsterinlärning. WR har sina speciella rutter. QB har diverse zoner dit han kastar bollen. Tacklarna vet vem de ska krocka med. Osv. Möjligen komplicerat för coachen (eller snarare coacherna, varje lag har väl sju stycken ungefär) och till viss del QB som måste hålla reda på alla.

 

Snarare så är spelet så upphackat iom att klockan stoppas, man har reklamavbrott, mm, och därför skärskådas varenda enskilt moment i sjutton repriser av tre kommentatorer vilket gör att man kan hinna lägga märke till fler detaljer.

 

Hade man haft samma momentum i till exempel vanlig fotboll så hade det nog också varit subtilt. Om det var fem minuters reklam efter varje fotbollshörna kan du ge dig fan på att men skulle sitta och rita pilar för löpvägar och hur man ställer upp sig och vem som hoppar högre än någon annan och hur skymd målvakten var och gud vet vad. Men eftersom spelet fortsätter direkt så har man inte tid att gräva ner sig så.

 

Don’t get me wrong, jag gillar amerikansk fotboll (åtminstone när det är slutspel) och vissa matcher kan vara sjukt spännande även om jag inte ens håller på något av lagen. Men subtilt. Nja.

 

 

Slår mig förresten att detta överstämmer mkt med stora delar av de framgångsrika pokerspelarna både här på forumet och i stort.

Ofta kan man inte fatta hur någon som klarar av att mästra något så komplicerat som poker kan va sådana totala air-heads utanför densamma.

 

Tänkte skriva nåt om folk som vinner pokermiljonen och inte vet hur man får fram en youtube-ruta. Vilket upplägg, bara att smasha in. Men tyvärr gick jag bet eftersom jag var för långsam. ;)

 

 

massmördarnamnen va över mitt huvud

 

Massmördare? Menar du Bill Simmons (aka the sports guy, ESPN-journalist) och David Foster Wallace (författare mm)? Och syftar du på ’fenomenet’ att en stor del seriemördare har/hade tre namn? Annars är det över mitt huvud.

 

 

Tech support och roligt klipp

 

Ah, en helprunner i dagboken. Du råkar inte veta hur man ska koppla ihop en TV, en boxer och en inspelningsbar DVD så att alla tre fungerar som de ska?

 

Glas/stenhus-disclaimer: Jag är inget vidare på poker, så för mig är det fritt fram att vara air-head. Plussade lite igår iallafall, men ligger fortfarande efter utsatt mål.

 

(youtube-klipp med Crazy Frog goes here, men jag varken orkar eller vill leta fram ett dylikt.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

omg. Precis vad man vill höra början på efter att ha förlorat fyra inköp. Står det inte något i Genevekonventionen om den där låten?

 

Som tur är är jag härdad efter att ha haft Absolute Kidz 25 i bilstereon ett tag nu. :/ Bra hjälpmedel när man vill träna upp motståndskraften mot tilt.

 

Ah, en helprunner i dagboken. Du råkar inte veta hur man ska koppla ihop en TV, en boxer och en inspelningsbar DVD så att alla tre fungerar som de ska?

 

 

En dementi innan nån annan hugger på den här. Det är alltså inte så att jag vill koppla ihop TVn och DVDn med en hund. Jag syftar alltså på en box från Boxer, en Boxer-box helt enkelt. I mitt huvud förkortad till enbart en boxer. Frågor på det?

 

(Ja, jag skulle förstås ha kunnat redigera det tidigare inlägget, men hur kul hade det varit?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag syftar alltså på en box från Boxer, en Boxer-box helt enkelt. I mitt huvud förkortad till enbart en boxer. Frågor på det?

 

 

Och det säger du nu efter all research jag mfl gjort...?

 

 

Boxer f.ö inte bara hundar och elektronik, rekommenderar speciellt ett move 0:29 in i klippet:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Döda min fascination för amerikansk fotboll bara, rätt har du antagligen oxå

 

Arne Qvick (fast tjommen stava tydligen med Qu:oops: ). Ingenting går rätt här, jag får nog ta dagbokspaus.

 

Fantastiskt att någon annan fått lida av gummibjörnen.

Den dyker upp överst på den lilla rutan till höger på youtube varenda gång jag och barnen söker efter något. Sonen ska ju såklart alltid höra den så har säkert hört eländet mer än 30 ggr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag får nog ta dagbokspaus.

 

 

Request denied.

 

 

Kolla på den här skönheten istället. En gång i livet.

 

 

UTG ($113)

MP ($100)

CO ($295.30)

Button ($156.90)

SB ($215.45)

Hero (BB) ($171.95)

 

Preflop: Hero is BB with 4club.gif, 4heart.gif, 6club.gif, 6heart.gif

2 folds, CO bets $3.50, Button calls $3.50, 1 fold, Hero calls $2.50

 

Flop: ($11) 9heart.gif, 8diamond.gif, 6spade.gif(3 players)

Hero checks, CO bets $9, Button calls $9, Hero calls $9

 

Turn: ($38) 6diamond.gif(3 players)

Hero checks, CO checks, Button bets $36.15, Hero raises to $72.30, 1 fold, Button calls $36.15

 

River: ($182.60) 5heart.gif(2 players)

Hero bets $87.15 (All-In), Button calls $72.10 (All-In)

 

Total pot: $326.80 | Rake: $3

 

Results:

Button mucked 9club.gif, Jclub.gif, 9spade.gif, 10club.gif (full house, nines over sixes).

Hero had 4club.gif, 4heart.gif, 6club.gif, 6heart.gif (four of a kind, sixes).

Outcome: Hero won $323.80

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerhumor när man väljer att heta nicehandsir och sen lackar ur när man förlorar en 60-40. :)

 

Dealer: nicehandsir4 has three of a kind, Nines

Dealer: nomadologist has a flush, King high

Dealer: Game #38269206060: nomadologist wins pot ($42.85) with a flush, King high

nicehandsir4: piece of **** *******

nicehandsir4: lucky ****in *******

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...