Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

Har under en tid spelat på en pokersajt och när jag skulle göra min första cashout via bankwire så krävde dom att jag faxade in ID samt det visakort jag använde när jag satte in pengarna.

Problemet var bara att jag tappat bort det kortet så dom krävde istället "a bank statement of the card", just detta verkar inte vara allt för lätt att fixa. Har varit i kontakt med min lokala bank ett flertal gånger och det enda dom har fixat fram är screenshots från deras windowsbaserade system, där man klart och tydligt ser själva transakationen till deras sajt (info om belopp, mitt gamla kortnummer etcetc) Men det var såklart inte ett "legible document".

Men ett bankstatement är vad jag förstår nått sorts kontoutdrag, och det tycker man juh inte borde vara nått problem att få fram, men ja, tydligen så verkar min lokala bank inte få fram nått.

Någon som har någon erfarenhet av detta, exakt vad som behövs skickas och hur fasiken man får tag i det? :)

// StoffeT

Postad
Hej,

Har under en tid spelat på en pokersajt och när jag skulle göra min första cashout via bankwire så krävde dom att jag faxade in ID samt det visakort jag använde när jag satte in pengarna.

Problemet var bara att jag tappat bort det kortet så dom krävde istället "a bank statement of the card", just detta verkar inte vara allt för lätt att fixa. Har varit i kontakt med min lokala bank ett flertal gånger och det enda dom har fixat fram är screenshots från deras windowsbaserade system, där man klart och tydligt ser själva transakationen till deras sajt (info om belopp, mitt gamla kortnummer etcetc) Men det var såklart inte ett "legible document".

Men ett bankstatement är vad jag förstår nått sorts kontoutdrag, och det tycker man juh inte borde vara nått problem att få fram, men ja, tydligen så verkar min lokala bank inte få fram nått.

Någon som har någon erfarenhet av detta, exakt vad som behövs skickas och hur fasiken man får tag i det? :)

// StoffeT

Du menar att du aldrig fått ett kontoutdrag, lönespec eller dylikt hem med posten?

//Hickmott

Postad

Har varit med om exakt samma sak. Screenshot var inte tillräckligt. Banken (skandia)löste det genom att skriva ett bank statement. Det var skrivet på engelska och bara bekräftade attt jag var kund i banken, personnummer, och average holding on account. Det räckte iaf för cryptologicsidan.

Självklart kan din bank fixa det åt dig om du trycker på, be dom skriva ett intyg från början annars med titeln bank statement så kommer det fixa sig.

Postad
jag löste det genom att täcka för siffrona på mitt nya visa och skicka in det och det funkade :lol:

snauen, berätta gärna i detalj hur du täckte över siffrorna på ditt borttappade visakort...

Postad
Du menar att du aldrig fått ett kontoutdrag, lönespec eller dylikt hem med posten?

Det är ju inte helt ovanligt idag, hos både SEB och Skandiabanken så kan man helt välja bort allt papper.

- QoS

Postad
jag löste det genom att täcka för siffrona på mitt nya visa och skicka in det och det funkade :lol:

snauen, berätta gärna i detalj hur du täckte över siffrorna på ditt borttappade visakort...

alltså jag täckte siffrona på mitt nya visakort trodde det fram gick klart och tydligt ? men pga att inte sifforna syndes så viste dom ju inte om att det var ett nytt...

Postad
med tejp

Hela grejjen är juh att dom vill ha ett bevis på att jag haft det kortet, så självklart vill dom se kortets nummer ;)

Hickmott:

Ett vanligt kontoutdrag borde jag väl kunna fixa, men, det verkar som det ska vara nått sorts specifikt utdrag på kortet. Har för mig att man får såna kontoutdrag hemskickat om du har ett visakreditkort.

Men, dom jag har pratat med har iofs verkar ganska loss. Näe, jag ska höra med tanten som jag gör alla företagsärenden med istället, hon kanske har lite bättre koll, hon ser ut o vara 107 så hon borde ha lite kunskap lagrad.

Men, men, ska tjata lite mer, men ja, hums. Tack för svar o tips!