Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Hur kan den meningen sluta med utvisning :)

Börjat kolla på 30 rock appropå ingenting, men varje scen jag ser Baldwin tänker jag på dig smoggan :S:$

Hans rollfigur är så nuts, en roll han gör superbra imo!

Man blir så trött när fisken vägrar torska coins...

Kommer en fransman och sätter sig med fullt inköp på nl400. Får snabbt ner han till 100 där dubblar han med 33 mot min A5o, sen synar min push med K9o för 200 när jag har 55. Spelar vidare lite och båda har ca 500 då han hittar AA mot mina TT. Jobbar tillbax och tar en 1200pott med stege mot 2par och han är snart nere på 100 igen då hans KQ slår mina 44. Pushar 88 mot hans 3bet som han synar med KQ igen och han e uppe på 450. Lämnar lite senare med nästan 600. Riktig suck när fiskarna vägrar dö : /

Nu ska jag chilla med att kolla på Alpha Dog. Sett den för länge sen men vart sugen på att se den igen. Är ett stort fan av pool scenen;-)

Justin debuterar på vitaduken :P

j1.jpg

• Svars 600
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Hockey jäveln oxå, Blev så jävla tiltad ngrongwongpdsmg:-(:-(:-(

Ville inte ens se sista perioden för jag va så jävla säker på torsk så jag gjorde lite andra saker samtidigt och gick in o ut ur rummet hela tiden. hopp fick man ju:-(

Kan inte se hur det här slutar bra. Även om det blir torsk så är säsongen grym, känns inte som att man behöver skämmas om man inte förlorar en enda final match under fulltid.

dif_10.jpg

Postad
bump

[ ] happened

I mitt tillstånd var jag iaf inte medveten om det;-)

Inte mycket poker från min sida, när jag spelar vill jag bara sluta. Min poker disciplin är ungefär lika bra som Zumsars atm.

Skönt med värme, Grillat är godast:-D

Gogo Bayern ikväll mot Lyon. Bayerns tränare Van Gaal ville införa följande i fotbollen, åsikter om det?

"* Skrota linjedomarna

– I dagens fotboll är det i praktiken omöjligt att avgöra ifall det är offside eller inte. Spelet är snabbare nu, och att följa bollen samtidigt som du håller koll på var anfallarna är går bara inte. Ingen kan se båda de momenten samtidigt. I de fall linjemännen dömer rätt är det en tillfällighet mer än något annat. Det är inte rättvist mot dem, spelarna, fansen eller sponsorerna. Jag säger: Glöm linjemännen. Och ta bort "passiv offside".

* Inför ett nytt domarsystem istället

– Det vi behöver är två domare nere på planen och en tredje uppe på läktaren, alla med headset och mikrofoner. Den tredje domaren har en dator, som gör att han kan avgöra om en spelare är on- eller offside. Datorn är uppkopplad mot ett trackersystem som följer varje spelare, och som dessutom kan avgöra om en boll är över mållinjen eller inte.

* Slopa inkasten – inför insparkar

– Ett inkast borde vara något positivt för laget, men fler än hälften av dem slutar med att motståndarna får bollen. Det är enkelt att försvara sig mot ett kast. Och det är lite konstigt... Det heter FOTboll, så varför ska vi plötsligt använda händerna? Ändrar vi det till frisparkar så kommer vi få se mycket mer action i straffområdena.

* Avskaffa straffsparksavgörandena

– Jag har aldrig pratat med en enda supporter eller expert som gillar dem. Det är ett lotteri. Jag skulle hellre se en sorts gladiatorkamp. Under förlängningen borde båda lagen tvingas offra en spelare var femte minut. Efter 115 minuter är det alltså sex mot sex. Och från och med då borde vi använda Golden Goal-regeln.

* Spela alla matcher på konstgräs

– Då skulle alla världens arenor vara likadana, vilket jag föredrar framför dessa extrema skillnader i kvalitet på olika gräsplaner."

Tycker det han säger om domarna låter som en bra idé. Sudden death spelet kunde ju vara intressant men ser att det är lika troligt som att lagen kommer ge upp sina riktiga gräsmattor.

Ska till GBG i helgen, bli skönt att komma bort lite ett tag. Slipper fira valborg hemma oxå vilket alltid är ett plus, avskyr ångest helgdagar...

Postad

– Ett inkast borde vara något positivt för laget, men fler än hälften av dem slutar med att motståndarna får bollen. Det är enkelt att försvara sig mot ett kast. Och det är lite konstigt... Det heter FOTboll, så varför ska vi plötsligt använda händerna? Ändrar vi det till frisparkar så kommer vi få se mycket mer action i straffområdena.

* Avskaffa straffsparksavgörandena...

gillar dessa två mest. straffsparkaravgörande i alla sporter suger.

Postad

Har ju inte många fotbollsår bakom öronen, och det var jävligt längesen. Men förstår att lirare som Ronny vill spela på riktigt gräs.

Känns som att domarsystemet iaf har en rimlig chans att ändras. Man testar ju redan måldomare i Europa league så man är obv inte helt nöjd.

Tycker Van Gaals idé vore super, varför behålla den mänskliga aspekten att fela när man kan sköta det fläckfritt? Vill inte alla spela på samma villkor, bortsett från italienska storklubbar då:mrgreen:

WP Bayern, var ju inte direkt svårt mot ett Lyon som var slagna av stundens allvar. Tror Bayern skulle torska en final mot Barcelona, vart ju utrullade i kvarten förra året men mot Inter ser jag det mer som en öppen match. Hoppas Ribery klarar sig från avstängning så att man kan ställa upp med sin bästa uppställning.

Postad

Riktigt bra idé tycker jag! Inkast är bara löjliga. Även om man har någon som kastar långt blir det sällan en farlig chans då det är för enkelt att försvara sig mot en boll som kommer långsamt in i en båge in i straffområdet. Insparkar skulle defenetivt skapa mer action..

Postad
Har ju inte många fotbollsår bakom öronen, och det var jävligt längesen. Men förstår att lirare som Ronny vill spela på riktigt gräs.

Känns som att domarsystemet iaf har en rimlig chans att ändras. Man testar ju redan måldomare i Europa league så man är obv inte helt nöjd.

Tycker Van Gaals idé vore super, varför behålla den mänskliga aspekten att fela när man kan sköta det fläckfritt? Vill inte alla spela på samma villkor,

håller med ronkan faktiskt.

sedan har väl frågan om att ta bort domarna och införa sån grej med laser varit aktuellt ett tag men dom bestämde sig att dom vill att den mänskliga faktorn ska påverka spelet eller något sånt. så det lär nog inte hända.

men att göra som i hockey och ta bort spelare så att det blir mål enklare låter hur jävla kul som helst. men samtidigt måste jag medge att det finns en liten charm i det här med straffar. vm finalen.. hela världens ögon var riktade mot grosso.. det var han mot målvakten. i just det ögonblicket var dom på annan planet. den blicken.. fokusen.. all hopp.. italienare över hela världen svettades.. fransmännen åt ost... och euforin när grosso hade gjort mål.

finns ju en speciell charm i straffar...

Postad

Alltså konstgräset sliter mkt mer på kroppen än att spela på en vanlig plan. För att inte tala om hur det är att glidtackla :shock: Sen är det klart att det är ett skämt att man ska börja allsvenskan på de planer som fanns tillhanda när det var dags för premiär

Jag gillar ändå konstgräs eftersom man slipper torvorna o får en helt jämt yta osv men som sagt funkar det inte att vara på dag ut o dag in. Det är möjligt att det är annorlunda om man köper de dyraste gräsen, det vet jag inte. Kan bara tala för det vi tränar på under försäsongerna och det är en billigare variant. Helt värdelöst när det är torrt men är planen fuktig är det riktigt trevligt utöver att det är en för hård yta. Har iof spelat på behrn arena i örebro och gillade det inte alls även om det var mjukare än vårt. Det bör väl vara en dyrare variant

Faktum kvarstår väl dock att storklubbar inte borde ha några problem att fixa bra mattor o då är som sagt vanligt gräs överlägset

Postad

Eftersom att jag inte spelar poker så drog jag in till stan och såg Kick-Ass, satan i gatan va bra den var! Kommente ihåg senast jag såg en så bra film, pure nuts.

Impulsade även ett par genom blåa shorts på MQ när jag väntade på polarn. Riktigt nöjd med dom8-)

Postad

Kom hem från GBG igår natt, vart en riktigt bra weekend.

Var en sväng förbi CC för att hälsa på ett par polare som lirade spring poker main. Där träffar man även pokerproffset Chillarn7 som oxå lirar turren. Slaskade 5-5 (lol) tog emot rätt mkt att sätta sig på bordet faktiskt, men gjorde det för att fördriva tiden med några micro polare och laafi. Satt på samma bord som Crappy och Totalfarsa, alltid kul med nya ansikten till nicken.

Kan summera resten med att det vart två bra utgångar, shoppade lite schysta kläder, koma tvåa i femkamp på liseberg(av fem), plussade på CC, Peter Siepen var DJ på en av utekvällarna(andra gången man stöter på han som DJ av slump, första gången var i Tylösand för två år sedan) och jag sov cirkus fyra timmar sista dagen vilket ledde till ett halvdött stadium hela söndagen.

Kan ju inte påstå att varit speciellt nyttig under dessa dagar heller. Men nu är man tilbax och kört både morgonpromenad samt cykelpass.

Imorgon inleds Maj månads grind, ska bli sjukt kul :S nämen dags att skärpa sig så att man inte blir allt för fattig....:-)

Tik Tok

Postad

Börjar bli sjuk, förkyld och allmänt seg. Suger satan, märkte det redan igår och imorse vaknar man med täppt näsa osv...:-(

Får chilla med träning ett tag tills det går över.

Hittade ett par blåa chinos från Fillipa K i garderoben igår, köpte dom under julrean och hade helt glömt bort dom. Riktigt trevliga byxor så det var en klonk att man hittade dom.

Efter att ha sett Iron man 2 var jag tvungen att se mer med Scarlett(:h:), kollade Lost in translation igår och idag tänkte jag se Match point.

Ska grinda lite nu...

Postad
Börjar bli sjuk, förkyld och allmänt seg. Suger satan, märkte det redan igår och imorse vaknar man med täppt näsa osv...:-(

Får chilla med träning ett tag tills det går över.

Hittade ett par blåa chinos från Fillipa K i garderoben igår, köpte dom under julrean och hade helt glömt bort dom. Riktigt trevliga byxor så det var en klonk att man hittade dom.

Efter att ha sett Iron man 2 var jag tvungen att se mer med Scarlett(:h:), kollade Lost in translation igår och idag tänkte jag se Match point.

Ska grinda lite nu...

Våran gårdag var snuskigt lik, jag började känna mig sjuk och är givetvis sämre idag. Såg också Lost in translation, dock bara första 20 sekunderna :-P.. Helt okej rumpa

Postad

Hur kan kroppen tillverka typ 17liter snor på 24h. håller på att bli helt galen! Det värsta jag vet är att vara sjuk, kan typ inte göra någonting. Jag blir ju inte speciellt taggad på att grinda när näsan rinner 24/7 och har ont i hals, huvud...:-( obv FML

Blev övertalad att lira krukans micro rebuy igår(200kr) vilket inte förbättrade mitt tillstånd direkt. Men hursom så kom jag trea plussa iaf 5k så man fick ngt för besväret. Drog ut AA med A7o på bubblan :S Fattar inte hur jag inte kunde vinna, alla som var kvar var riktiga livedonks som inte fattade mkt... Men sen när vi var 3kvar vart dom väldigt syn villiga och jag träffade 0. Sen flippa ja ut mig för 60% av chipsen med KQ mot JJ där han var nära att folda JJ för typ 18bb till när han redan 3betat 7,5bb. Liveproffffffz...

Jag såg Match point igår, bra film med lite annorlunda slut. Twisten på slutet trodde jag skulle få ett annat utfall, men icke! Rekas till alla som inte har sett den iaf.

Postad

Det senaste avsnittet av The Office var rätt bra, men det var den sista scenen som var helt fantastisk. Dwight är längst fram under ett spinning pass och tar över instruktören : P

Dwight Shrute: OK everybody let's take this next hill!

Instructor: Excuse me, I'd appreciate it if you just let me run this.

Dwight Shrute: You know what, you had your chance, you're no leader. Up out of your seat let's blast!

Instructor: Don't listen to him we're approaching a cool down, down a gentle hill.

Dwight Shrute: No! The hill's a trap! Let's take the dirt road off to the side.

Instructor: No, guys, we're just cooling down--

Dwight Shrute: If they catch us, they will rape us. Go for the cliff. Now 3-2-1, jump! No! You're dead, you're dead, you're dead. Good jump! You're barely alive. OK, now, nice cool down, check your pulse rate. :mrgreen:

Postad

Nu är detta mellan år över för Bremen som återigen är klart för Champions League!

Allt som behövdes var ett kryss hemma i nord derbyt mot Hamburg, vilket inte var några problem. 1-1 efter mål av Pizarro och Van Nistelroy.

Sjukdomen börjar gå ur mig. Har hittat en bok att fördriva tiden med, flickan som lekte med elden. Har även dragit ner några gamla krigsfilmer som verkar ligga högt på folks listor: Das boot, Apocalypse now och The deer hunter. Blir till att avverka dessa inom en snar framtid, fått upp suget för BRA krigsfilmer efter Band of Brothers. Min favorit krigsfilm är nog Platoon, kunglig!

Om jag känner mig tillräckligt pigg blire nog lite grind senare. Ska nog mäkta med en saftig promenix imorrn oxå så man är tillbaka 4real8-)

Postad
Nu är detta mellan år över för Bremen som återigen är klart för Champions League!

Allt som behövdes var ett kryss hemma i nord derbyt mot Hamburg, vilket inte var några problem. 1-1 efter mål av Pizarro och Van Nistelroy.

Sjukdomen börjar gå ur mig. Har hittat en bok att fördriva tiden med, flickan som lekte med elden. Har även dragit ner några gamla krigsfilmer som verkar ligga högt på folks listor: Das boot, Apocalypse now och The deer hunter. Blir till att avverka dessa inom en snar framtid, fått upp suget för BRA krigsfilmer efter Band of Brothers. Min favorit krigsfilm är nog Platoon, kunglig!

Om jag känner mig tillräckligt pigg blire nog lite grind senare. Ska nog mäkta med en saftig promenix imorrn oxå så man är tillbaka 4real8-)

En självklar film för alla som gillar krigsfilmer, som alla sett, men utifall att. Saving Private Ryan.

Kan även slå ett slag för Hurt locker, gick på bio för ett tag sen så den är rätt ny. Fatzo! Men håller med om att Platoon är fet, såg den först för några veckor sen bara.