Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Dustinz: Dessa stolar är de billigaste jag har hittat då jag har tittat efter stolar som är sköna att sitta på i 6-8 timmar (Den tiden som det kan ta om man spelar sig till final).

Visst kan vi ta en simpel plaststol, men min idé var väl att vi ska ha lite schyst nivå på vår utrustning. Du får även tänka på att det är 56st(!) stolar vi pratar om... Det är en jäkla massa stolar det ;)

Givetvis ska vi se vad IKEA kan göra på priset, men jag kan tänka mig att de inte är så glada i att pruta. Vi kan ju även köpa dem genom någons företag om någon har ett? På så sätt borde man komma undan med momsen.

Kricka: Jag köper helst riktiga bord av den typen som du tipsar om (det är samma stil som de som jag hade tänkt att vi skulle köpa från sportsHQ). Säger du att dessa har en bra kvalité så kanske vi inte ska bråka så mycket om saken utan slå till på sånna?

Givetvis ska vi se vad en eventuell sponsor kan göra åt saken.

Jag satt och tittade på 10-manna borden, men det kanske räcker med 8-manna borden?

Jag har skickat iväg en förfrågan till Pokervaruhuset nu så får vi se vad de säger om priset.

Postad

Det verkar som om det stabilaste är att bygga själv...

Men alla vill ju ha bord till klubben och alla vill ju ha bord hemma till homegamesen..

Så om man köper en jävla massa virke och tyg och ben och ja allt så borde man kunna få ner priserna lite.

Finns det några vanliga bord i den tilltänka lokalen? Ifall man bara behöver en skiva att lägga över menar jag. Det duger åt mig...

//rolle

Postad

Nu råkar det vara så att vi har en medlem vid namn Andreas Andersson a.k.a Mabzor som slavar nere vid Byggmax om dagarna...Han får väl ge oss ett jääävligt bra pris på virke..

Postad
Finns det några vanliga bord i den tilltänka lokalen? Ifall man bara behöver en skiva att lägga över menar jag. Det duger åt mig...

//rolle

Brukar det finnas bord och stolar i lägenheter när du hyr dem? ;)

Alltså... detta är en tom lokal som vi hyr och inreder efter eget tycke, inte någon samlingslokal eller gammalt ålderdomshem eller liknande ;)

Därav så blir det en liten slant att hosta upp för att få igång klubben.

Jag måste dock säga att jag är högst bekymrad över att inte fler har postat att de vill lägga pengar (se separat tråd). Jag tyckte det verkade vara mycket mer intresse en jag + två personer?

Postad

Jag måste dock säga att jag är högst bekymrad över att inte fler har postat att de vill lägga pengar (se separat tråd). Jag tyckte det verkade vara mycket mer intresse en jag + två personer?

Jag är väldigt gärna med och pytsar in pengar, dock är hushållskassan väldigt knaper just nu och jag vet inte riktigt när jag har 500:- tillövers, men då ser ni mitt namn där. Har ett par kompisar som också gärna pyttsar in.

Postad

Lugn mekonomen, vi ska sponsra, men vi laddar för mer än 500:- så vi ska ta reda på vad vi kan gå in med...

Ser verkligen fram emot en fräsch lokal med "våra" grejer i...

//rolle

• 2 weeks later...
Postad

Jag tittade i NT (10/6) idag och hittade en liten annons där dom sålde 19 stolar för 100:-/st. Tror att det var någon sorts kontors stol eller något i den stilen med armstöd iaf..

Kolla där ifall det är något av intresse..