Gå till innehåll

Fotboll, vem vinner Champions League-finalen?


Ruterkung

Recommended Posts

Varför skulle det inte vara frispark när Kaká åkte omkull i första halvlek? Varför ska det vara hands på Inzaghi när det inte kan bli mer regelrätt? Har ni någon koll på reglerna överhuvudtaget?

 

Visst, som vanligt efter en tät match så finns det många grejer som kan diskuteras. Men att Liverpool skulle ha varit dominanta på något sätt i matchen är bara skitsnack. De hade inte fler farliga målchanser än Milan.

 

Milan vann en taktisk seger och framförallt hade de en stor matchvinnare i Inzaghi vilket Liverpool saknade och som avgjorde matchen idag. Benitez hade en bra taktik för Liverpool i början av matchen som skapade en hel del målchanser men sedan anpassade sig Milan efter deras spel och höll igen bra bakåt. Det räckte inte helt enkelt mot världens mest kompletta lag. Benitez gjorde knappast några matchvinnande förändringar för att vända på steken. Kuyts mål i slutet var minst lika mycket flyt som Inzaghis första mål.

 

Ancelotti > Benitez

Nesta > Gerrard

Kaka > Mascherano

Inzaghi > Allt

 

Det avgjorde matchen idag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 216
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför skulle det inte vara frispark när Kaká åkte omkull i första halvlek?

 

För att han inte blir knuffad?

 

Inzaghi's mål var kan man däremot inte klaga på (förutom att han alltid har tur och står på rätt plats)

 

 

Sen tycker jag Mascherano > Kaka denna match

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag borde ha sett samma match eftersom den gick på samma kanal även i mitt hem. Och så vitt jag kunde se det var LFC det bättre laget. Skapade mer och skjöt mer. Sen att de skjöt nästan allt utanför mål är en annan femma.

 

Dåliga förlorare? På vilket sätt? Om Milan skulle förlora igen skulle de vara bättre förlorare då? Och den där domaren borde aldrig ens komma i närheten av en fotbollsmatch igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska det vara frispark för att Kaka väljer att svandyka istället för att spela fotboll? Självklart klantigt av Alonso att närma sig Kaka i så hög fart, eftersom man vet vad som kommer att hända, men den enda som bröt mot någon regel var Kaka. Och nej, jag har inga apostrofer/accenter på det här tangentbordet.

 

Såg man inte att Liverpool dominerade matchen så såg man en annan match, så enkelt är det. Att prata om en taktisk seger är bara löjeväckande. Man var sämre matchen igenom, fick KNAPPAST matchen dit man ville ha den, och vann på tillfälligheter.

 

Hur anpassade sig Milan? Man får ett oförtjänt turmål på en ren tillfällighet i 45:e och kan sedan försvara ledningen. Givetvis kommer en chans för 2-0 att dyka upp.

 

Man kan omöjligt hävda att Milan var bättre i första. Man kan alltså omöjligt hävda att en rättvis ställning i halvtid var någonting annat än oavgjort eller Liverpoolledning, med kraftigt spelövertag för Pool. Man kan inte vara annat än blåögt dum i huvudet om man hävdar att det var dit Milan ville ha matchen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok sry.. Pool hade hela spelövertaget, och skapade massa chanser på det! Tappade räkningen på alla farliga chanser efter en stund, du kanske räknade dom?.. Milan spelade inte lika vackert som de brukar, men oj så effektivt! Innan reduceringen skapade väl Pool så gott som ingenting..? Milan hade frispark i perfekt läge och ett friläge, båda resulterade i mål..

 

Bara för att du för spelet så e det inte rättvist att vinna.. Måste skapa chanser också. . .

 

 

Nä pool hade inga som helst chanser, nänä...

Ska komma ihåg detta då mitt lag blir utspelat någon gång, nä fan det är våran taktik att låta dom spela ut oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska det vara frispark för att Kaka väljer att svandyka istället för att spela fotboll? Självklart klantigt av Alonso att närma sig Kaka i så hög fart, eftersom man vet vad som kommer att hända, men den enda som bröt mot någon regel var Kaka. Och nej, jag har inga apostrofer/accenter på det här tangentbordet.

 

Såg man inte att Liverpool dominerade matchen så såg man en annan match, så enkelt är det. Att prata om en taktisk seger är bara löjeväckande. Man var sämre matchen igenom, fick KNAPPAST matchen dit man ville ha den, och vann på tillfälligheter.

 

Hur anpassade sig Milan? Man får ett oförtjänt turmål på en ren tillfällighet i 45:e och kan sedan försvara ledningen. Givetvis kommer en chans för 2-0 att dyka upp.

 

Man kan omöjligt hävda att Milan var bättre i första. Man kan alltså omöjligt hävda att en rättvis ställning i halvtid var någonting annat än oavgjort eller Liverpoolledning, med kraftigt spelövertag för Pool. Man kan inte vara annat än blåögt dum i huvudet om man hävdar att det var dit Milan ville ha matchen.

 

Vart står det ngt om att Milan var de bättre laget i första!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä pool hade inga som helst chanser, nänä...

Ska komma ihåg detta då mitt lag blir utspelat någon gång, nä fan det är våran taktik att låta dom spela ut oss.

 

Klart de hade chanser, gjorde ju ett mål t ex.. men Milans 2 var farligare.. Fast de blev helt jävla totalägda och överkörda!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart står det ngt om att Milan var de bättre laget i första!?

 

Tänk. Om Milan "fick matchen dit man ville", kan det någonsin innefatta att vara utspelade och glada för oavgjort i halvtid?

 

Men när Riise får bollen framför sig och kan skjuta e de målchans?

 

Ja, självklart. Bra skottlägen för bra skyttar är målchanser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska det vara frispark för att Kaka väljer att svandyka istället för att spela fotboll? Självklart klantigt av Alonso att närma sig Kaka i så hög fart, eftersom man vet vad som kommer att hända, men den enda som bröt mot någon regel var Kaka. Och nej, jag har inga apostrofer/accenter på det här tangentbordet.

 

Såg man inte att Liverpool dominerade matchen så såg man en annan match, så enkelt är det. Att prata om en taktisk seger är bara löjeväckande. Man var sämre matchen igenom, fick KNAPPAST matchen dit man ville ha den, och vann på tillfälligheter.

 

Hur anpassade sig Milan? Man får ett oförtjänt turmål på en ren tillfällighet i 45:e och kan sedan försvara ledningen. Givetvis kommer en chans för 2-0 att dyka upp.

 

Man kan omöjligt hävda att Milan var bättre i första. Man kan alltså omöjligt hävda att en rättvis ställning i halvtid var någonting annat än oavgjort eller Liverpoolledning, med kraftigt spelövertag för Pool. Man kan inte vara annat än blåögt dum i huvudet om man hävdar att det var dit Milan ville ha matchen.

 

Håller med om allting utom första stycket. Solklar frispark och inget regelvidrigt av Kaká. Det är så fotboll är nu för tiden. Lite halvgay, men vad ska man göra?

 

Tycker iaf att Liverpool gjorde vad som kunde förväntas. Alltid varit skeptisk till att Zenden fått starta på slutet och han var ju uppenbarligen katastrofal idag. Mycket bra insatser av mittfältstriangeln (Masch/Xabi/Gerrard) idag och även en mycket bra insats av Agger i backlinjen.

 

Bäst i Milan var Nesta/Maldini, ett backlås som fortfarande håller högsta klass. Framåt VÄLDIGT tamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, asså Kaká-incidenten... Han är en spelare som alltid satsar fullt ut och aldrig ligger ner i onödan. Många av hans mål tillkommer efter att han tagit sig förbi i precis såna lägen som han nu blev fälld i. Hade han kommit förbi där så hade han i princip bara behövt få till ett hyffsat avslut så hade det varit mål. Knappast att han gav upp och slängde sig...

 

Sen att Liverpool hade mer "målchanser". Visst de kom till avslut bra många fler gånger än Milan. Men det är klassisk engelsk fotboll. Dom går på avslut så fort dom har bollen och ser att det finns läge att få bollen på mål, oavsett vinkel. Till skillnad från Milan som oftast spelar bollen hela vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk. Om Milan "fick matchen dit man ville", kan det någonsin innefatta att vara utspelade och glada för oavgjort i halvtid?

 

 

 

Ja, självklart. Bra skottlägen för bra skyttar är målchanser.

 

Och Kaká är en av världens bästa med boll(den bästa?).. E ju samma sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk. Om Milan "fick matchen dit man ville", kan det någonsin innefatta att vara utspelade och glada för oavgjort i halvtid?

 

 

Nej de blev klart tagna på sängen av Pool, de märktes, men de anpassade sitt spel därefter. Pool kom som sagt aldrig tilld e riktigt falriga chanserna.

 

Pool gjorde en riktigt bra match, säger inge annat, hade hellre sett Pool vinna men idag var de inte tillräckligt heta sista tredjedelen. Det var Milan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch känns så jävla snopet just nu. Hade dessutom ett fint litet bet sen tidigare på Liverpool som segrare till 35 gånger degen. :cry:

 

Visst LFC är kanske inte Europas bästa lag, men inte fan är Milan det heller... men idag var turfittan Pippi på rätt plats vid två tillfällen. I övrigt så hade väl inte Milan en enda chans? :rolleyes:

 

Oh well, we'll be back, IRWT!

 

Milans man of the match: Herbert, eller vadfan nu domaren hette.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, däremot så är Kaka bra på att skapa målchanser. Förutom ikväll då.

 

Skulle du påstå att det är en målchans före avspark att sätta van Niestelroy på planen?

 

halvkallt resonemang måste jag säga... ni är alla lika löjliga..

 

hold your head up high osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, däremot så är Kaka bra på att skapa målchanser. Förutom ikväll då.

 

Skulle du påstå att det är en målchans före avspark att sätta van Niestelroy på planen?

 

 

Nej de sa jag ju inte.. Utan att Riise med bollen framför fötterna en bit utanför straffområdet helt klart kan jamföras med en Kaká i fart mot 2försvarare. Idag kom han t o m 1-1, vilket borde ses som ännu farligare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej de sa jag ju inte.. Utan att Riise med bollen framför fötterna en bit utanför straffområdet helt klart kan jamföras med en Kaká i fart mot 2försvarare. Idag kom han t o m 1-1, vilket borde ses som ännu farligare!

 

Om du vill påstå att Kaka 1 mot 2 är farligare än Riise i skottläge strax utanför straffområdet så får du faktiskt backa upp det.

 

Allvarligt talat eury? Lägg ner allt skitsnack. 1-0 målet va frispark. Kaka fick dessutom ett friläge bortdömt för offside i andra halvlekt trots att han inte va offside.

 

Visa mig offsiden. Och nej, jag tycker inte det var frispark. Jag vet att det så gott som alltid blir frispark där. I italienska ligan.

 

Sen allt snack om att Liverpool va sååå bra. Visst va dom bättre i första halvlek, men det är ju knappast nån rolig offensiv fotboll dom skapade.

 

Vad fan har det med någonting att göra?

 

De få målchanserna dom skapade va ju Milan försvarets fel.

 

Att Liverpool pressar närmast chockerande högt och bra har inget att göra med antalet misstag som Milan gör?

 

Gerrard lyckades inte ens göra mål på ett friläge som han fick gratis. Sjukt att du tycker att resultatet va orättvist. Antar att du tycker att förra finalen va rättvist?

 

Gerrards friläge var knappast ett lock, om vi säger så. Klart bra målchans, men inte sjukt att han missar. Vad försöker du säga med det, att Gerrard inte var en gigant? Hur kan det vara sjukt att jag inte tycker det var rättvist när Liverpool för matchen och skapar mer? Vad har förra finalen med den här matchen att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...