Gå till innehåll

Bad streak - hur länge?


dinmammasdotter

Recommended Posts

15k händer på NL50. Ligger 18 inköp under min "money expected to won $" i Poker Tracker.

 

Vet att den grafen inte säger så mycket egentligen då den inte klargör riktigt när pengarna åker in i en specifik hand eller när själva bad beaten kommer. Jag börjar dock tröttna och ser inget slut på mina bad beats.

 

Som tur är har jag dock en rejäl rulle med lite för bra MM så jag klarar mig på nivån än och väntar bara på att det ska vända.

 

Hur stort gap mellan kurvorna i grafen EV/ALL in Performance är normalt? Hur ser era grafer ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15k händer är ingenting! Finns många jag känner ink. mig själv som plussar över 15bb/100 som spelat 40-70k händer och varit minus eller BE. Fortsätt som du gjort (om du varit vinnande innan :shock:) Lägg energin på att spela din bästa poker istället för att se till dina dåliga perioder. Skönt att du har bra MM.

 

Finns garanterat spelare som plussar minst lika mycket som kan berätta om än längre BE eller minus perioder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snarare att EV-grafer bara funkar vid all-in preflop, annars blir det uppfuckat.

Om två spelare stoppar in halva stacken pre och andra halvan på floppen, så kommer båda ligga under "sitt EV" efter några få flippar. Så var det innan i alla fall, tror inte att denna bug är fixad.

 

Helt klart fixad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är uppfuckat är att du kan få in 99% av stacken på turn som stor favorit och sedan få in sista procenten på river som förlorare. Du har då noll i AIEV för den handen.

 

AIEV säger inte sådär jättemycket, men brukar ha det som snuttefilt under de ständiga downswingarna.

 

+100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...