Gå till innehåll

Hur ska jag fixa Fulltilt points snabbt? :O


Walibaba

Recommended Posts

Hej! Nu är det så att jag vann mina första 46dollar på en frirulle på Club4aces.com och förde över dom till Fulltilt, och jag skulle få en 100% bonus stod det på hemsidan.

 

Jag måste spela ihop ca 100FTP för att få ungefär 4.6dollar

och jag har ta mig f@n nött i 40timmar nu och har dryga 88ftps :S

 

Nu i veckan har jag spelat säkert 20stycken 9manna sit'n'gos med 1.20dollar buy in och vunnit 2, kommit 2a i minst 10stycken och spenderat väldans många timmar i ring games (dock bara dom med de lägsta stackarna)och jag kommer ändå knappt någon vart :/

 

Min bonus "expires 1march2010" och i nu läget känns det som att jag inte kommer att nå upp till mina 100%

 

så snälla! kan någon som vet hur man fixar dessa points snabbare, hjälpa och tips mig lite så att jag når upp till min bonus?

 

Hörde också att man kunde spela några slags turneringar me 50ftps buyin där man kunde vinna en hel del.. men skulle slita av mig håret i frustration om jag inte vann och förlorade buy-innet

 

tack så hemskt mycket på förhand!

 

(spelar för övrigt som fanatisk nu på alla 3Xmasbonus happy hours)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.fulltiltpoker.com/sv/deposit-bonus-details.php

 

"För varje dollar som tas från potten kommer varje spelare som fick kort i given tjäna ett poäng. Du kan tjäna delar av poäng om mindre än en dollar tas, och du kan tjäna upp till tre poäng per giv.

 

Varje poäng är värd $0,06, så du kan tjäna upp till $18 per hundrade giv."

 

Så spela 9-pers bord,(x max bord du klara av) tight spel så får du din bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar buy in eller vad man kallar det (de som den kostar) någon roll?

 

Det som spelar roll är hur mkt rejk dem drar från varje tunering. Nivån du spelar $1+0.2 Rejkar du 20 cent/spelad. För att cleara hela din bonus måste du spela över 400 sådana tuneringar. Du får 7VIP per dollar i tuneringsavgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som avgör hur många poäng du får per spelad sit n go är hur mycket du betalar i rake (avgiften som FTP tar ut). Denna blir högre om du spelar t.ex. 5+0.50$ istället för 1+0.20 och du får således dina poäng snabbare.

 

Med detta sagt skall du definitivt inte gå upp i nivå bara för att jaga en bonus om du inte känner att du kan vara vinnande på sagda nivå.

Det blir helt enkelt en förlustaffär för dig då bonusen skall vara något som du skall lägga till dina vinster, inte för att täcka dina förluster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som avgör hur många poäng du får per spelad sit n go är hur mycket du betalar i rake (avgiften som FTP tar ut). Denna blir högre om du spelar t.ex. 5+0.50$ istället för 1+0.20 och du får således dina poäng snabbare.

 

Med detta sagt skall du definitivt inte gå upp i nivå bara för att jaga en bonus om du inte känner att du kan vara vinnande på sagda nivå.

Det blir helt enkelt en förlustaffär för dig då bonusen skall vara något som du skall lägga till dina vinster, inte för att täcka dina förluster.

tack som saaatan spiker! :D kommer antagligen spara en himla massa fulltiltpoints nötande tid nu!

 

fast jag borde nog börja på max3-4 bord, och kolla om jag fortfarande kan hålla fokus =)

 

måste bara fråga, vad betyder tight spel och är det inte så att dom som "får se floppen" bara får poäng? :o eller även om man lägger sig direkt inann floppen så får man del av bonusen?

 

speltorsk, "Du får 7VIP per dollar i tuneringsavgifter." vad är det? :o

 

tack för tipset litch :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr.lajban vad menar du med "när det närmar sig deadline"? :o

 

haha nej tror nog att det räcker med 4bord för mig =)

förstår inte hur man ska klara av fler bord utan att faila galet

 

tack för alla svar för övrigt! =)

 

EDIT! har nån tips på vad ja ska spela? round games eller Sit'n'gos?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hjälpa dig på så vis att någon spelar på ditt konto, kanske någon som är mer rutinerad och säker på lite högre nivåer än dom du lirar, för att kunna få ut bonusen snabbare.

Men jag skulle nog rekommendera dig att lira ringgame, har märkt själv att det går bra mycket snabbare att få ut poäng på det viset än med SNG's.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag körde ihop 550 FPP på ungefär 3-4 dagar. Jag lirade en del när det var Happy hour på borderna, dvs att du får dubbelt så mycket FPP när du lirar.

 

Jag spelade lite olika, typ 2$ SnG och NL10$ osv.. Ett annat sätt att få in dom är att köra 3$ eller 5$ HU SnG med bara 300 chips, om du är desperat för att få snabba FPP. men var redo att ge dig in i en hel del coinflips + det är ganska riskabelt.. Det kändes som det gick jävligt fort att få FPP'n iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...