Gå till innehåll

Tre addicted pokergeeks med för mycket tid, detta är våran dagbok

Recommended Posts

Postad

Jag och tre polare tänkte starta dagbok, våra första inlägg här och dem andra kommer presentera sig senare. min presentation lyder följande

Status: Singel pokerspelande tidningsutbärare som snart ska börja plugga är det tänkt.

Nuvarande status: Semi-full och skriver sitt första inlägg här (hoppas det uppskattas)

tänkte inte lira ikväll men lirar vanöligtvis NL10 på Pokerstars men siktar såklart högre (som alla andra)

Förresten jag är 19 år och kommer från skåne om någon vill veta :D

Postad

Jaa vart ska man börja? Eftersom kalle är full och efterbliven så får man väl styra upp ett lite större inlägg.

Om mig: En 19 årig arbetslös skånepåg med stora drömmar och lite pengar. Mycket pengar jämfört med de andra två trattarna eftersom jag jobbade mer eller mindre i 3-4 månader efter studenten. Har lirat poker till och från sen december 2007 men har nog aldrig varit så bra som jag är nu vilket kanske makes sense eftersom en micro spelare utvecklas hela tiden. Man var ju ganska lost i början när man började spela och det var nog inte förens några veckor sen jag verkligen fattat att jag har lärt mig poker någorlunda på micro nivå.

Den 9 november satte jag in 200$ på pokerstars och har grindat upp det till ca 600$. Tyvärr skaffade jag inte Holdem Manager förens senare men såhär ser en liten bit av grafen ut:

http://img684.imageshack.us/i/bounce.jpg/

Idag bestämde jag mig för att byta sida och satte då in 600$ på Full Tilt poker. Med målet på att grinda lite NL10 vilket brukar vara relativt lätt fick jag dock se mina 600 förvandlas till 580 då lite olika saker gick fel. Bland annat förlust av A-Q vs A-J allin pree och KK vs JJ allin pree. Ska jag vara ärlig tiltade jag nog bort 3-4 dollar men skärpte mig ganska snabbt. Jag kämpade på och för att inte göra en lååååång historia kort vände allt och jag slutade på 660$. Bland annat denna underbara hand:

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Spela upp hand

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:

[tg]MP3$10.45:///////;CO(Hero)$23.80:///////;BU$11.46:///////;SB$2.00:///////;BB$9.85:///////;[/tg]

Preflop: Hero is CO with K:s, K:d.

MP3 folds, Hero raises to $0.50, BU raises to $1.50, 2 folds, Hero calls $1.00.

Flop: ($3.15) 6:c, Q:c, K:h (2 players)

Hero raises to $4.40, BU raises to $9.96(All-In), Hero calls $5.56.

Turn: ($23.07) A:d (2 players)

River: ($23.07) 3:c (2 players)

Final Pot: $23.07.

Results follow:

BU shows three of a kind, queens(Q:h Q:d).

Hero shows three of a kind, kings(K:s K:d).

Hero wins with three of a kind, kings(K:s K:d).

Klockrent!

Den handen spela ju dock sig själv, här kommer en annan en kanske lite mer intressant hand:

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Spela upp hand

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:

[tg]SB$17.83:///////;BB$11.00:///////;MP3(Hero)$10.15:///////;CO$15.82:///////;BU$10.30:///////;[/tg]

Preflop: Hero is MP3 with J:c, K:c.

Hero raises to $0.40, 2 folds, SB calls $0.35, BB folds.

Flop: ($0.9) 8:h, 5:d, K:d (2 players)

SB checks, Hero bets $0.70, SB raises to $1.40, Hero calls $0.70.

Turn: ($3.7) A:c (2 players)

SB checks, Hero checks.

River: ($3.7) 6:h (2 players)

SB bets $3.70, Hero calls $3.70.

Final Pot: $11.1.

Vad betyder hans mini-raise på flopp? Färgdrag? Är checken på turn bra?

Tycker själv checken på turn är riktig dålig eftersom skulle han haft ett färg/steg drag ger jag ju han ett gratis kort men han skulle iofs lika gärna sitta och fiska med A-Xs. Synen på river får man nog ta beroende på hans stats och de såg ganska fiskiga ut. Missat färgdrag är möjligt..

Vad tycker ni?

Dagens resultat: +61,27$

Postad

kan ju bara säga såhär direkt, fast bounce har mest pengar är han ändå lökigast av oss alla och använder ordet chillen alldeles för mycket. börjar gå en på nerverna rätt mycket.

jag själv kommer börja skriva seriöst här imorgon och antagligen kappe också. Förhoppningsvis kommer vi alla vinna pengar under den här dagbokstiden (förutom bounce såklart, han är inte värd nånting).

jag är fortfarande full.

Postad

Vänta, är det killen som sitter och kommenterar EXAKT ALLT han gör när han spelar poker/HoN som skriver? Ja juste, vi borde verkligen sätta oss i ventrilo istället för skype. Det är ju inte en sekunds tystnad utan att du säger något eller att du snyter dig i micken. Gå o lägg dig.

söt :-P

Postad

Äntligen ser man några riktig randoms som lägger upp en dagbok, me like! Ska bli kul och följa er från början till slut, ni verkar ha drömmarna och motivationen i alla fall vilket är viktigast enligt mig. Önskar er all lycka och hoppas ni når stjärnorna som ni siktar på. Dock vet ni alla att jag slår er på live poker men det hör inte till denna tråden :(