Gå till innehåll

Litet monster - 2020, live, full table


Recommended Posts

Här nedan en hand för en vecka sedan på CC Stockholm, 20-20 cach game.

 

Jag hade precis bestämt mig för att sluta spela och bege mig hem för kvällen. Jag hade staplat upp mina 3,5k i fina stackar för att växla in till dealern - hade börjat med 1k så jag var 2,5k+. Jag tänkte: jag spelar denna sista handen om det är ett monster, annars foldar jag den.

 

UTG höjjer pre-flop till 160, sedan fold till mig på position 4 som sitter med JJ.

 

Vanligtvis gör jag re-raise till runt 350 för att isolera och se en flopp tillsammans med UTG....

 

Men eftersom jag ställt in mig på att sluta för kvällen funderade jag på antingen fold eller raise till runt 500....

 

Comments? Hur skulle ni ha spelat?

 

Fråga 1: Vad är sannolikheten att det kommer ett A,K eller Q på flopp?

Fråga 2: Vad är sannolikheten att spelare efter mig (6 spelare) sitter med AA/KK/QQ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du startar en tråd som denna tyder det ju på att handen gnagit på dig rejält vilket i sin tur borde betyda att du spelade med "scared-money" den kvällen har jag fel? :)

 

I sånna lägen ska man egentligen inte spela alls, misstolka mig inte - jag har gjort det flertal gånger jag med. Hur som helst JJ är en top-hand i spelet du spelar och du möter en helt vanlig rais från random pajas på CC så jag föreslår att du slår tillbaka pre och betar oavsedd flop och omvärderar därefter. Slår han tillbaka pre så får du väl vika och gå hem plus anyways. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för bra svar Hittapengarna och ni andra...

 

Jo det var ju scared money eftersom jag precis skulle växla in.

 

Jag foldade mina JJ, spelaren efter mig synade, alla andra foldade. Två spelare och floppen kom tre låga, inga färgdrag. Det blev check, bet och syn. Turn en J, check, bet, fold.

 

Jag skulle förmodligen vunnit denna potten med triss i Knektar eller bättre och det kunde ha blivit en stor pott. Men jag är ganska nöjd ändå att ha själv-diciplin och foldat.

 

Det var föressten ingen random CC-pajas som bettade ut pre-flopp.

Vet inte vad han heter, en ganska ung kille som varit med i pokermiljonen. Har även sett honom spela större turneringar.

 

Dom senaste 10 minuterna hade jag spelat 3 potter och vunnit alla tre mot honom (med bra händer). Så, möjligtvis skulle han blivit lite småtiltad om jag raisade honom igen. Jag skulle inte kunnat syna om han re-raisade all-in, även om jag satte honom på ett "tilt-move"....

 

 

Anyway, God Jul,

 

-Alzorcho

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för bra svar Hittapengarna och ni andra...

 

Jo det var ju scared money eftersom jag precis skulle växla in.

 

Jag foldade mina JJ, spelaren efter mig synade, alla andra foldade. Två spelare och floppen kom tre låga, inga färgdrag. Det blev check, bet och syn. Turn en J, check, bet, fold.

 

Jag skulle förmodligen vunnit denna potten med triss i Knektar eller bättre och det kunde ha blivit en stor pott. Men jag är ganska nöjd ändå att ha själv-diciplin och foldat.

 

Det var föressten ingen random CC-pajas som bettade ut pre-flopp.

Vet inte vad han heter, en ganska ung kille som varit med i pokermiljonen. Har även sett honom spela större turneringar.

 

Dom senaste 10 minuterna hade jag spelat 3 potter och vunnit alla tre mot honom (med bra händer). Så, möjligtvis skulle han blivit lite småtiltad om jag raisade honom igen. Jag skulle inte kunnat syna om han re-raisade all-in, även om jag satte honom på ett "tilt-move"....

 

 

Anyway, God Jul,

 

-Alzorcho

 

Då bör du inte 3beta överhuvudtaget. Syna preflop och spela det lilla lugna om du nu känner dig osäker med ditt plus, hade väl inte varit fel? Given floppsyn och sen är det i hamn. Du har position också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså, att JJ är "nöten" och sånt snack är bara strunt om det inte är totalt fylleslag runt bordet. Men syn pre känns helt rätt givet positionerna, blir det ett par-tre syner pre ger ofta PFR upp om han missat ur pos och du kan spela vidare din hand mot de andra kallsynarna om brädet ser ok ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...