Gå till innehåll

AK ur pos i 4bettad pott MISSAD FLOPP, stort problem!


Anref

Recommended Posts

Hej, döm inte mig efter mina antal inlägg här :lol:

Jag har spelat poker längre än så, men som topic, det är ett riktigt stort problem.

 

Anta att vi spelar 6max bord, vi sitter UTG eller UTG+1 med AK of eller suited gör ingen skillnad här, vi öppnar med x3bb som vanligt knappen slår om till 11bb vi slår om igen nu till 24bb, han synar bara.

 

Hur går vi nu vidare efter detta när vi MISSAR, om vi har några board texture att jobba på, jag lägger fram några exempel:

 

8h10sQh

 

5c7s5s

 

8h9s10c

 

Ja vi kan ju gå hur långt som helst med detta, men hur ska vi jobba med detta? Vad är mest EV+ att göra i situationer som kommer att uppstå vi denna typ av situation? Cbet 100%

 

Ja låt mig höra era åsikter och hur ni spelar!

 

Glömde tillägga, JAG har ofta lagt märke till att FI sitter ofta på ett mellanpar här 88-JJ hur går vi vidare med den informationen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du märkt att motståndarna på din nivå och sajt oftast synar med den rangen du nämnt så är det mest EV+ att check-folda på de typer av brädor som du nämnt.

 

Som förslag har jag att du höjer högre (ditt 4bet) pre om du vet eller tror att folk är benägna att syna dina 4bet, så att nämnd situation inte uppstår lika ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du märkt att motståndarna på din nivå och sajt oftast synar med den rangen du nämnt så är det mest EV+ att check-folda på de typer av brädor som du nämnt.

 

Som förslag har jag att du höjer högre (ditt 4bet) pre om du vet eller tror att folk är benägna att syna dina 4bet, så att nämnd situation inte uppstår lika ofta.

 

Tack ska verkligen anpassa efter det :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du märkt att motståndarna på din nivå och sajt oftast synar med den rangen du nämnt så är det mest EV+ att check-folda på de typer av brädor som du nämnt.

 

Som förslag har jag att du höjer högre (ditt 4bet) pre om du vet eller tror att folk är benägna att syna dina 4bet, så att nämnd situation inte uppstår lika ofta.

 

Känns inte helt rätt imo. Då måste han ju höja högre med hela sin range inklusive bluffarna och det är imo inte så bra.

 

Ha en vettig fyrbetsrange och höj lika mkt varje gång för att göra det så svårt som möjligt för fi.

 

Eller är jag ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte helt rätt imo. Då måste han ju höja högre med hela sin range inklusive bluffarna och det är imo inte så bra.

 

Ha en vettig fyrbetsrange och höj lika mkt varje gång för att göra det så svårt som möjligt för fi.

 

Eller är jag ute och cyklar?

Varför är det inte så bra att höja högre även med bluffarna?

Du kan höja lika mycket varje gång också men basera det på olika faktorer, t ex typ av motståndare, fold vs 4bet%, position vs position (t ex tidig mot sen) för nämna några exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är det inte så bra att höja högre även med bluffarna?

Du kan höja lika mycket varje gång också men basera det på olika faktorer, t ex typ av motståndare, fold vs 4bet%, position vs position (t ex tidig mot sen) för nämna några exempel.

 

Jo vi måste ju anpassa efter Fi såklart men jag var mer inne mot random fi utan speciella reads. Fast ska vi 4-betsbluffa så måste vi ju ha någon form av read och historik. Glöm det jag sa. :D

 

Edit: Levlade mig själv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stackdjup är jätteviktig grund ifall du ens bör/kan/får enligt GT 4-beta. Är stackarna små så blir du ju commitad på flopp, och är stackarna semideep kan du hamna i svårt läge potszie kontra stacksize för att kunna göra spel på floppen men ändå kunna vika. Är stackarna superdjupa så bör du kunna göra en C-bet oftast här men beror jättemycket på Fi´s image och range.

 

Generell regel att typ alltid c-beta såvida inte fi är tight och bara synar med stora PP typ.

 

Obs, lita inte på mitt ord, jag är själv inte jätteinsatt och ser hellre att mer rutnerade spelare ger tips, men jag försöker bara hjälpa och detta är vad jag tycker verkar ge mest värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...