Gå till innehåll

Stejk


Legolas

Recommended Posts

jag har aldrig stejkat någon. en enda gång har jag starkt funderat på det, men det brast på teknikaliteter. vad heltok säger om stejk stämmer i 99,9% av fallen. en del vinnande spelare verkar sprida stejks runtom sig helt hipp som happ. dessutom ofta till irl-vänner, vilket är royally fucked up (nej, ni kan inte bedöma deras förmåga objektivt och om ni ändå tror att de är duktiga så kan jag upplysa er om att ni har fel). har för övrigt sagt nej till att stejka en väldigt bra kompis som såvitt jag vet är vinnande och har varit vinnande just på grund av att jag inte vill riskera några bråk på grund av pengar (och för att jag inte kan skydda mig mot bias).

 

utöver den ekonomiska risken är jag dessutom väldigt tveksam till att göra mig själv sårbar för att bli förd bakom ljuset eftersom det skulle få mig på livstilt. riskavers is the new black imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

har absolut inga problem med stejka nån som jag kan lita på 130%,men som sagt man gör det inte med vem som helst,familjemedlemmar inga problem.

 

men nån nisse eller nissa som an haft kontakt me på nätet hade jag inte ställt upp på,min vännina som ville testa på spela stejka jag en kväll me 500dollores,fick tillbaka dom 500 + en jäkligt rolig helg,men hon kom fram till poker inte va hennes spel,,hon har fastnat på uno

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hade en rätt nära vän, som spela rätt mycket microstejk (nl5-10). Men eftersom han hade en del utgifter och annat så tog han ut så gott som allt han hela tiden vann. Jag erbjöd han då stejk på nl50, han lyckades vinna rätt mycket och gick upp i nivå. Han började sedan studera och vi tappa lite kontakten när han flyttade.

 

Sedan så fick jag ett meddelande på msn efter ca ett halv år efter att vi tappat kontakten där han fråga ifall jag kunde stejka han för nl200 han sa att han hade nyss flyttat till en ny lägenhet och hade köpt massa nya möbler etc etc och var ganska fattig just då.

 

Så tänkte visst, shippade över pengar till han på moneybookers. Han började sedan spela, gick någon vecka och han hade då backat 20 inköp bad han gå ner i nivå vilket han också gjorde. Men sedan så en kväll undra han ifall jag kunde låna han pengar på full tilt, så låna han till 10 inköp och skulle sedan få resten på moneybookers när han väl hade tagit ut pengarna från sitt iPokers konto.

 

Sedan efter några dagar fråga han ifall han kunde låna till en ny rulle, för då sa han att dom hade fryst pengarna när han skulle flytta rullen. Jag visste inte om jag skulle tro på det men bestämde mig hur som helst att inte ge killen några pengar.

 

Tiden gick såg han inte på msn, han svara inte på sms. Men så en kväll fick jag reda på att han hade begått självmord. Han hade tydligen massvis med skulder, hade exempelvis tagit sms-lån, i sitt namn, flickvän, mor, far och syster namn också. Han hade alltså en del skulder, skulder som inte var oövervinnerliga men skulder som var svåra för honom att kunna erkänna.

 

Det dröjde inte längre förens någon fomme skulle dra upp ett rykte om att jag var den som han hade mest skulder till. Folk börja bombadera mig på msn, facebook, sms och epost. Om hur ond jag var, fråga hur jag kunde leva med mig själv, fanns facebook grupper där dom gav mig smeknamnet "Förnamn Mördaren Efternamn".

 

Alla dom här jävla påtryckingarna fick mig att tänka tillbaka lite och jag började ge mig själv skulden för hela tragedin, för det var ju faktiskt jag som en gång i tiden fick han att börja spela poker. Jag själv slutade med pokern ett bra tag för kände absolut ingen lust.

 

Jag kan än idag inte sluta fråga mig själv, vad som hade hänt ifall jag från första början inte hade stejkat killen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hård historia. Innerst inne vet du nog att det inte var ditt fel. Folk stejkar bekanta hela tiden, rent statistiskt på kommer några av dessa bekanta att ta självmord. Men hur mår du nu?

 

Jag överlever och ser idag det hela mer som en erfarenhet som jag kan dela med mig utav. Hade han bara berättat hur det låg till så hade jag självklart hjälp till med att hjälpa han ur sina skulder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dom som hävdar att du är orsaken till vad som hände borde få sina rösträtter indragna (om allt är som du säger of course).

 

De ville väl helt enkelt skylla på någon och även om det var extremt dumt så var det väl lättast att skylla på mr GG. Supportar ju knappast reaktionen, men folk förtränger gärna sorg genom ilska och man tar ju ogärna ut det på den som man egentligen ska sörja. Man försöker ju hitta en förklaring och gärna något som man skulle kunna ha ändrat på, om man lyckas föra över skulden på en person så passar det på alla fronter hur fel det egentligen än är. Sen om några väl börjat med något är det lätt att känslomässigt haka på istället för att tänka efter själv då det kan göra ont, man kan liksom välja att fokusera på ilskan omedvetet istället för förnuftet.

 

Hemsk historia och jag lider med dig, hoppas att du inte klandrar dig själv längre utan väljer att fokusera på de bra minnena du har av människan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text

 

Handlade de om Divino eller?

Kom ihåg att jag läste om en tråkig historia om den snubben som var "känd" inom cs scenen.

Kände han inte personligen men tragiskt hur som helst.

 

Inget du kan ta på dig, ruttet av anhöriga att försöka skylla på dig.

Man borde skylla på alla dessa sunkiga sms lån istället, borde inte vara så enkelt att låna pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska kanske inte skylla på långivarna öht? Istället borde man kanske införa någon form av IQ/Mognadstest för alla 18 åringar som vill bli myndiga. De som inte klarar personlighetstesterna får helt enkelt finna sig i att ha förmyndare som tar hand om dem. Det är inte för enkelt att låna pengar, det är för enkelt att bli myndig och få självbestämmande över sin ekonomi.

 

Hårdare kontroll av folk som vill bli föräldrar. Kanske DNA-tester på foster? Mer begåvnings- och mognadstester! Ska folk som inte kan ta vara på sin ekonomi få köra bil t.ex.? I vilka andra aspekter brister deras förmåga? Ska de få lånekort på offentliga bibliotek? Hur är det med rösträtten? Ska vi verkligen låta folk som uppenbarligen helt saknar ekonomiskt omdöme bestämma vem som sköta nationalstatens ekonomi och distribution?

 

Om detta var seriöst skrivet så var Hitler en skön avslappnad snubbe jämfört med dig. Men jag utgår ifrån att allt var en sarkastisk level.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska kanske inte skylla på långivarna öht? Istället borde man kanske införa någon form av IQ/Mognadstest för alla 18 åringar som vill bli myndiga. De som inte klarar personlighetstesterna får helt enkelt finna sig i att ha förmyndare som tar hand om dem. Det är inte för enkelt att låna pengar, det är för enkelt att bli myndig och få självbestämmande över sin ekonomi.

 

Hårdare kontroll av folk som vill bli föräldrar. Kanske DNA-tester på foster? Mer begåvnings- och mognadstester! Ska folk som inte kan ta vara på sin ekonomi få köra bil t.ex.? I vilka andra aspekter brister deras förmåga? Ska de få lånekort på offentliga bibliotek? Hur är det med rösträtten? Ska vi verkligen låta folk som uppenbarligen helt saknar ekonomiskt omdöme bestämma vem som sköta nationalstatens ekonomi och distribution?

 

Eller varför inte vända på det och införa ett mjukissamälle. Låt oss förbjuda SMS-lån (folk är ju idioter), Chips (folk med ätstörningar ska inte frestas), Spelreklam (folk är ju idioter), Reklam för utlandsresor (vi ska förhelvete värna om miljön) Bilar (folk kör ju som IDIOTER), Alkohol (Folk är ju idioter). För att inte tala om rökning. Eller idioterna som springer mindre än 1.2 mil / vecka. Förbjud TV och få fart på soffpotatisarna. Tänk på de stackars idioter som lägger upp till 6 timmar OM DAGEN på TV.

 

*Nickar medhållande*

 

Det där började bra. Men sen kukar det ur totalt.

 

Facit:

 

[X] IQ/Mognadstest (undantag för folk spelar poker)

[ ] DNA-tester

[ ] SMS-lån

[X] Chips (och jordnötsringar obv)

[X] Utlandsresor

[X] Bilar

[ ] Rökning

[X] TV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...