Gå till innehåll

nybörjartabbar i livepoker


Govno

Recommended Posts

Att kasta in ett chip och tro att det betyder raise bara för att chipet är värt 4 ggr så mycket som BB.

 

Ta upp korten från bordet och hålla dom i handen och sen göra det ännu värre genom att dessutom föra dom över bordskanten.

 

Att vika upp korten innan du deklarerat call då du riskerar att få handen förklarad död på vissa ställen.

 

Att agera innan det blir din tur.

 

Att inte se vad som hänt tidigare och deklarera raise, sen visar det sig att någon redan raisat och du blir tvungen att min-raisa honom.

 

Att inte skydda dina kort genom att lägga någonting uppe på dom (tex ett chip) så dealern drar in dina pocketess i mucken och handen är död!

 

Att ha trekant med pokerbrushens flickvän och hans minderåriga lillesyrra i en sunkig tvåa i Vasastan, dagen innan du tänkt klonka Nordic masters, där tidigare nämnda pokerbrush är huvudansvarig!

 

Att prata under en pågående hand som du själv inte är involverad i.

 

Skulle nog kunna fortsätta i all oändlighet, men ber att få återkomma när jag tänkt till lite mer.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll koll på att dina kort hamnar innan sträcket så slipper du bli av med dina kort, också bra att ha en chips på korten isf dom råkar hamna på strecket.

 

Sitter du till vänster om dealer, ha koll på om liraren innan dig har muckat innan du börjar beta eller syna. Runt en gång i turneringen får man göra misstaget utan koncekvenser men om andra gången han innan dig får för sig att dundra in och du höjt får du räkna med att bli av med din bet.

 

Att betta så att chipsen rullar iväg tycker jag ser himla kul ut. Att titta på korten slarvigt så att grannen kan se dom.

 

Min egen värsta är att somna vid bordet. När man har rest hela vägen till Vegas är man ju varken pigg.

 

Att någon betar så att chipsen rullar iväg händer 1-2 gånger/varv iaf om det är lite halvonyktert på bordet eller någon som "spelar". Det är ingen fara med det.

 

Sen at somna vid bordet är inget problem. Det är värre för alla andra som väcker dig och är sämre än du själv och går EV- på att väcka dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Kan någon förklara närmre vad som menas med detta? Vika upp korten innan du deklarerat call... :roll:

 

Du får inte visa vad du har för kort till någon innan du synat. Flippar du upp toppkåken och säger syn efter det så blir handen död och muckas.

 

Grundtanken med den regeln, i Sverige, är att du inte ska kunna dra nytta av att se reaktionen från din motståndare när han får se hur han ligger till. Vissa länder är det dock ok att göra så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får inte visa vad du har för kort till någon innan du synat. Flippar du upp toppkåken och säger syn efter det så blir handen död och muckas.

 

Grundtanken med den regeln, i Sverige, är att du inte ska kunna dra nytta av att se reaktionen från din motståndare när han får se hur han ligger till. Vissa länder är det dock ok att göra så.

 

Anekdotdags. Jag sitter på mellanpar i en turre på CC GBG, killen som bettat hela kvällen är inne o rotar i denna potten med. På river står jag inför ett beslut om min hand är bra, killen har raisat typ 2000 och jag har 2500 kvar potten är på typ 12000. Jag degar efter en stund, killen flashar upp nötkåken och vi alla tror handen är över. Dealern säger dock att handen är död och jag får alla marker då FI inte deklarerat syn. Som tur var slapp jag visa min hjältesyn och alla satte mig på nästnöten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anekdotdags. Jag sitter på mellanpar i en turre på CC GBG, killen som bettat hela kvällen är inne o rotar i denna potten med. På river står jag inför ett beslut om min hand är bra, killen har raisat typ 2000 och jag har 2500 kvar potten är på typ 12000. Jag degar efter en stund, killen flashar upp nötkåken och vi alla tror handen är över. Dealern säger dock att handen är död och jag får alla marker då FI inte deklarerat syn. Som tur var slapp jag visa min hjältesyn och alla satte mig på nästnöten.

 

Kan dra en liknande anekdot.

Under Sundsvall Poker Party förra året spelade jag och en kompis en av turrarna och min kompis hade blivit en aning short men fått en fin träff på floppen men var uppe mot bordets bästa spelare. På floppen synade hon hans bet och på turn reraisade hon varpå han kontrade med att ställa in sina marker (något som tydligen inte var något som hon sett komma) med en bra hand som han gärna blivit synad med. Uppenbarligen satt hon på någon form av drag eller kanske bara ett överpar eftersom hon bara funderade på att syna istället för att syna direkt. Efter ett tag säger hon "Jag ser vad han har". Min kompis tänker inte så mycket på det men funderar lite på om hon kanske menade "jag synar och vill se vad han har" men han lät korten ligga och satt på sin plats. En stund senare säger hon återigen och mer bestämt "Jag ser vad han har" och då tror han att hon synat sedan förra gången hon sa det så han vänder upp korten, hon blir förvånad över hans agerande och dealern dödförklarar handen och hela potten går till henne. Trist att en turre ska ta slut så och att dealern skulle döma så hårt när det trots allt var en nybörjarturnering eftersom jag även varit med om dealers som gett typ 5-6 varningar till samma person för strinbetting utan någon mer påföljd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anekdotdags. Jag sitter på mellanpar i en turre på CC GBG, killen som bettat hela kvällen är inne o rotar i denna potten med. På river står jag inför ett beslut om min hand är bra, killen har raisat typ 2000 och jag har 2500 kvar potten är på typ 12000. Jag degar efter en stund, killen flashar upp nötkåken och vi alla tror handen är över. Dealern säger dock att handen är död och jag får alla marker då FI inte deklarerat syn. Som tur var slapp jag visa min hjältesyn och alla satte mig på nästnöten.

 

Kan dra en liknande anekdot.

Under Sundsvall Poker Party förra året spelade jag och en kompis en av turrarna och min kompis hade blivit en aning short men fått en fin träff på floppen men var uppe mot bordets bästa spelare. På floppen synade hon hans bet och på turn reraisade hon varpå han kontrade med att ställa in sina marker (något som tydligen inte var något som hon sett komma) med en bra hand som han gärna blivit synad med. Uppenbarligen satt hon på någon form av drag eller kanske bara ett överpar eftersom hon bara funderade på att syna istället för att syna direkt. Efter ett tag säger hon "Jag ser vad han har". Min kompis tänker inte så mycket på det men funderar lite på om hon kanske menade "jag synar och vill se vad han har" men han lät korten ligga och satt på sin plats. En stund senare säger hon återigen och mer bestämt "Jag ser vad han har" och då tror han att hon synat sedan förra gången hon sa det så han vänder upp korten, hon blir förvånad över hans agerande och dealern dödförklarar handen och hela potten går till henne. Trist att en turre ska ta slut så och att dealern skulle döma så hårt när det trots allt var en nybörjarturnering eftersom jag även varit med om dealers som gett typ 5-6 varningar till samma person för strinbetting utan någon mer påföljd.

 

Och folk undrar varför man inte spelar på CC... Vilka cepebedömningar! Om jag satt som tredje part på de här borden skulle jag protestera mot rulingen, regelvidriga tolkningar.

 

Första handen är ju bara så uppenbar att det inte finns att de ens på CC skulle bedöma det till spelaren med nöthandens nackdel. Personen har liksom nöten och ni är HU, och tror helt uppenbart att han täcker dig... Hade det varit turnering hade det ju varit chipdumping...

 

Den andra handen skulle man ju snarare just bedöma som collusion, människan säger två ggr att hon ser fis hand. Vad skulle det annars betyda än syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...