Iggan Postad 9 December , 2009 Rapport Share Postad 9 December , 2009 Fi är okänd, lirade typ 22/22 över 9 händer eller något. Vet inte om min 3-bet är den bästa, kunde kanske flatta bara men tycker den är lite svår att spela OOP så jag valde att 3-betta och den är för stark för att folda vs a steal. Standard c-bet antar jag. När han synar så tror jag att han ofta har TT-QQ, Ax händer och de Ax händer han synar med ofta dominerar mig väl för när han synar min 3-bet har han ofta AJ+. Så jag valde checka på turn för att kunna komma till showdown rätt billigt och tänkte att han ofta kommer checka för att komma till showdown med TT-QQ. När han bettar sätter jag han oftast på Ax hand, ofta med en dominerande kicker. Jag måste väl syna en gång till? Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $0.30(BB) Replayer Hero ($29.70) BB ($32.75) UTG ($51.84) CO ($31.16) BTN ($29.85) Dealt to Hero T:heart: A:spade: UTG raises to $0.90, fold, fold, Hero raises to $3.45, fold, UTG calls $2.55 FLOP ($7.20) 9:diamond: A:diamond: 7:spade: Hero bets $4, UTG calls $4 TURN ($15.20) 9:diamond: A:diamond: 7:spade: K:heart: Hero checks, UTG bets $7.65, Hero ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Poddna Postad 9 December , 2009 Rapport Share Postad 9 December , 2009 Fi är okänd, lirade typ 22/22 över 9 händer eller något. Vet inte om min 3-bet är den bästa, kunde kanske flatta bara men tycker den är lite svår att spela OOP så jag valde att 3-betta och den är för stark för att folda vs a steal. Standard c-bet antar jag. När han synar så tror jag att han ofta har TT-QQ, Ax händer och de Ax händer han synar med ofta dominerar mig väl för när han synar min 3-bet har han ofta AJ+. Så jag valde checka på turn för att kunna komma till showdown rätt billigt och tänkte att han ofta kommer checka för att komma till showdown med TT-QQ. När han bettar sätter jag han oftast på Ax hand, ofta med en dominerande kicker. Jag måste väl syna en gång till? Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $0.30(BB) Replayer Hero ($29.70) BB ($32.75) UTG ($51.84) CO ($31.16) BTN ($29.85) Dealt to Hero T:heart: A:spade: UTG raises to $0.90, fold, fold, Hero raises to $3.45, fold, UTG calls $2.55 FLOP ($7.20) 9:diamond: A:diamond: 7:spade: Hero bets $4, UTG calls $4 TURN ($15.20) 9:diamond: A:diamond: 7:spade: K:heart: Hero checks, UTG bets $7.65, Hero ? Ja, du måste syna en gång till. Kommer det bet river är det en enkel fold. Det funkar också att dubbelbarrella här, men jag är nog mer för check/call turn linjen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 9 December , 2009 Rapport Share Postad 9 December , 2009 Fold pre. [/hand] Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steel Postad 9 December , 2009 Rapport Share Postad 9 December , 2009 Släng skiten pre imo. 3beta definitivt inte. Du säger ju själv att han synar din 3bet pre med AJ+ och pockets. Inte precis drömsitsen när man sitter ur position med ATo, eller hur Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 9 December , 2009 Rapport Share Postad 9 December , 2009 sluta trebeta i onödan på nl30 är mitt tips! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Iggan Postad 9 December , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 December , 2009 Fold pre. [/hand] Så ni 3-bet bluffar aldrig? Det är inte så att jag 3-bettar för value och kommer gå nuts med den men kan väl inte vara helt fel att ha den handen i sin 3-bet bluffs range? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrNuts Postad 9 December , 2009 Rapport Share Postad 9 December , 2009 Försök att undvika att 3-beta med A som ofta är dominerad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_ante_ Postad 9 December , 2009 Rapport Share Postad 9 December , 2009 3beta hellre händer som 89s och liknande än AT imo om du vill ha en bredare 3bet-range Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Iggan Postad 9 December , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 December , 2009 3beta hellre händer som 89s och liknande än AT imo om du vill ha en bredare 3bet-range Okej låter logiskt då AT är ofta dominerat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 9 December , 2009 Rapport Share Postad 9 December , 2009 Det finns lägen då man kan 3beta ATo profitabelt, men det är typ BB mot SB, SB mot btn t.ex där HDn hos öppnaren är jättebred. 3beta aldrig UTG med AT om han inte går totalt crazy och då gör du det för värde, inte som bluff. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Iggan Postad 9 December , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 December , 2009 Det finns lägen då man kan 3beta ATo profitabelt, men det är typ BB mot SB, SB mot btn t.ex där HDn hos öppnaren är jättebred. 3beta aldrig UTG med AT om han inte går totalt crazy och då gör du det för värde, inte som bluff. Även fast det står UTG är det bara 5-handed så skulle säga hans range är lösare, förmodligen som i hijack men jag tror jag håller med ändå att det kanske inte är bästa idén att 3-beta mot en early open raise. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts