Stoneburg Postad 21 Maj , 2005 Rapport Postad 21 Maj , 2005 Hade precis en sådan hand och jag gillar det verkligen inte. Sitter i sen pos med KQs och limpar med, 5 pers ser floppen som är KQ8 alla i spader. Alla checkar till mig. Vad göra? Om någon sitter med färdig färg slänger jag in pengar i en pot med bara fyra outs. Om jag inte betar ger jag någon med ett spader gratischans att dra ut mig. I det här fallet betade jag pott, fick syn av alla (!!). Turn var blank och jag pottade igen, fick all-in syn av bara en kille som (naturligtvis) floppat nötfärgen och slowplayat den. Ska man bara checka och försöka få gratiskort till kåken? Jag lutar nog åt det om fler än 2-3 pers sett floppen. Mot färre spelare är ju chansen mindre att man är uppe mot en färdig hand. * RP - QoS * Citera
Malmbilen Postad 21 Maj , 2005 Rapport Postad 21 Maj , 2005 Betta floppen, för att definiera din samt deras händer. Men sen får du nog lugna dig. Citera
Lodnert Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Jag funderar lite löst på varför du överhuvudtaget spelar en sådan pott. Jag är lite av en nybörjare men jag hade direkt lagt ner handen. Visst det ser jävligt trevligt ut med ett högt tvåpar menn ligger 3 spader ute på floppen med 5 spelare sitter ibland någon med en färdig hand eller någon med ett flushdrag. Citera
Krissan Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Om det checkas fram till dig så är potbet ett bra alternativ. När alla fem synar så kan du fethaja att du med största sannolikhet redan är slagen. Om inte någon har färgen redo så är set från tidig/mellanposition möjlig. Säkerligen har någon eller några av dem ett färgdrag, vore i så fall AsX och JsX, möjligen även TsX. Det vore direkt farligt att syna med lägre färgdrag än så i mellan/sen position efter potbet och en jäkla massa calls. Nu spelar det kanske ingen större roll hur hög färg ett drag klonkar, eftersom du är lika slagen i vilket fall. Poängen är att även om du ligger före på floppen så är det fler kort än bara spader som kan slå dig. Typiska limphänder som AJo, ATo, JTo har ju alla stegdrag, och släng då till ett färgdrag så är du inte direkt en monsterfavorit. Dessutom kan du inte räkna med att dra in en stor pott med ett tvåpar mot det brädet och så många som synar. Oavsett vad som kommer på turn och river kommer du bara få syn av bättre händer om du fortsätter potbetta. Eftersom alla limpade så finns det inte mycket att bråka om i potten - det tyder på att alla i potten anser sig ha sjyssta möjligheter att ha, eller få, den bästa handen. Du har visserligen position, men du bygger en jättepott där du antingen ligger pyttelite före, eller långt efter (4 outs). Kort och gott: Checkas det till dig på turn så var glad för ett frikort, och får du inte hjälp på river så blir det fold om det blir mycket action. Edit: Fold på river om det blir någon action alls nästan och du inte har starka skäl att misstänka en bluff. Man valuebettar inte en hand som inte slår top two på en enfärgad flopp med fem spelare. Citera
Recommended Posts