Gå till innehåll

Rastlös, trött och ont i tinningen?


MacDaddy

Recommended Posts

Fick precis reda på att jag har denna sjukdom, Adrenal fetigue. Ingen allvarlig sjukdom egentligen men de 3senaste veckorna har varit de värsta i hela mitt liv. Det jobbigaste är hur det spelar ett fruktansvärt spratt med psyket och gör dig till en 5 årig liten flicka med psykosliknande tankar.

Kan bara tänka mig hur många som lider av detta och sitter på ett psyke nånstans just nu, får mig att må illa. Problemet är att den är ganska svårdiagnostiserad, då det beror på fel på bukspottskörteln men när den väl slår till så visar prover inga fel utan de kommer senare om du inte gör något åt situationen och då har man oftast fått en annan diagnos.

 

Tecknen är en känsla av myror i benen som gör dig fruktansvärt rastlös. Bara går och går utan mål. Fruktansvärd trötthet också utan fysisk aktivitet. Men det absoluta tecknet är att du ofta känner en ömmande känsla i tinningen.

 

Känner du igen dig och knaprar piller pga depression lr annat som doktorer kokat ihop i sin desperata jakt efter en diagnos så läs på om denna sjukdom.

Känner du någon som kanske sitter i denna båten så prata med honom om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns betydligt värre saker för bukspottskörteln.

 

Som kuriosa kan nämnas att det gör helvetiskt ont att ultraljuda den, eftersom de trycker på revbenen med all kraft de har.

 

Jag ska inte uttala mig, det är bara vad jag hört.. Men för att jämföra, hur ofta dricker man kaffe/cola jämfört med att köra ultraljud?

 

Ajja nu släpper vi detta, var bara tvungen att göra jämförelsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...