Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag går omkring med köpebrallorna på mig och börjar bli jäkligt sugen på att köpa ny dator.

Och vill ju ha en Macbookpro, men vill ju kunna spela poker på den.

Så nu undrar jag om det några som lirar Svs och Pokerstars på en mac?

Och hur går ni till väga, använder ni flashversion av klienten eller switchar ni operativsystem på macen?

Postad

Jag köpte nyss en Mac av diverse skäl..

Men pokermässigt var det det sämsta köpet jag gjort. Rent dator mässigt var det mest underbara ögonblicket när jag öppnade kartongen :)

Poker + Mac = Nejtack!

Mac = Ja tack :)

Postad

PokerStars, Partypoker, Ultimatebet, PKR och FTP har alla klienter till mac (det kanske finns fler?). Har testat PS och FTPs klienter utan problem. Om du vill spela på andra klienter så rekommenderar jag du använder dig av bootcamp, virtualbox, parallels eller någonting liknande. Fördelen med de två sistnämnda är att du slipper starta om datorn varje gång du vill in i windows.

Postad
Det är ju bara att installera Windows i antingen VMWare Fusion / Parallells / Virtualbox eller Boot Camp. Ta-da! Instant poker. Att man spelar poker är inte längre ett bra argument för att låta bli Mac.

Jag argumenterar 6 dagar i veckan för att köpa en mac. Jag verkligen avgudar hela mac grejen.

Men har lirat inne i macen och det fungerar bra, absolut. Och det finns program som Poker Co-Pilot (kompibatibelt till FT pch stars) om du vill tracka händer som verkar ha fungerat ganska bra. Däremot vill jag lägga till att jag tycker det flyter på något sämre än i pc miljö samt att pokern är gjord för pc miljö, inte mac.

Men att grinda i pc miljö genom Paralells eller Vmware fusion tex är omöjligt i längden, Jag kör just nu Win7 i Bootcamp och det fungerar bra, inte optimalt, men bra. Några oväntade krascher är obligatoriska lite då och då om man pressar den för hårt. (Antar jag har någon kass version eller vafan det nu är)

Jag kommer tråkigt nog köpa en pc som endast är till för poker.. :(

Postad

Jag hade inga problem att köra åtta bord och PT + hud igång samtidigt på en iMac i VMWare Fusion 2 iaf. Använde Win XP.

Med tanke på att Boot Camp inte officiellt stöder Win 7 än tycker jag inte man ska räkna med att det fungerar så bra. XP och Vista däremot är klockrent.

Postad

Inte bra att spela på mac?

Att multitabla på en mac är en fröjd, det man kan sakna är TableNinja men eftersom allt är så smidigt är det inget större problem

Trackern för poker på mac heter PokerCoPilot och är gämförelse med Pokertracker en helt underbart program. Dock ej alla funktioner som Holdem Manager men det kommer fler och fler med varje uppdatering.

Postad

Tack fö era svar, men jag undrar varför inte pokersiterna gör en klient som är anpassad både för cp och mac.

Men det verka ju fungera ganska bra att köra poker på en pc, men ni som kör flashversionen på svs, går det att multitabla med flashklienten?? Och isf hur fungerar det?