Gå till innehåll

Highstakes railtråd - läs inlägg 1 innan ni postar


Drunken_Penguin

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
Sjuk inlärningskurva han måste ha, har för mig att något HS-proffs nämnde att han fick lära ut limit-gamsen till Isil innan 50k turren i WSOP

 

jo var D.N. som förklarade reglerna lite lätt, han kunde inte ens reglerna när han satt på högsta limitspelen online heller då han missförstod en hand för vad han trodde var nutlow men som istället blev ett wheel då A kan räknas som 1 i stegesammanhang(lol), cappade bets på sista gatan. lite lätt brunt det.

 

För mig nöten i det spelet är 23457xx, isi hade A23457x -- hur många kort får man? 7? 8? :). Iaf.. ni fattar nog. han trodde han hade nöten med A23457x men iom att han hade en hand med A2345 så förlora han potten.

 

^Ta detta med en nypa salt, kan vara omvänt, kan vara ett helt annat spel. Kan inte ett jota om reglerna själv så mitt återberättande kan vara väldigt fel. Blev iaf en konversation mellan spelarna efteråt där isildur inte fattade varför han förlorade och fick det förklarat av sin motspelare. detta på 2k/4k eller 1,5k/3k limits :D

 

 

Tänkte bara flika in med denna bild från 2+2.. tyckte det var lite kul:

 

"When Isildur is ready, he will go back to the deep PLO tables...."

 

52nYT.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig nöten i det spelet är 23457xx, isi hade A23457x -- hur många kort får man? 7? 8? :). Iaf.. ni fattar nog. han trodde han hade nöten med A23457x men iom att han hade en hand med A2345 så förlora han potten.

 

Man får 5 kort :-D

 

I det där fallet lär Isi ha haft A2346 eller liknande vilket vore nötlåg om inte A bara räknas som high card i 27TD, vilket det gör

 

Nu är ju nöten istället 23457 som du nämner.

 

Och On-T så är han ju bra sjuk den där mannen. Helt ok start på 2013

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får 5 kort :-D

 

I det där fallet lär Isi ha haft A2346 eller liknande vilket vore nötlåg om inte A bara räknas som high card i 27TD, vilket det gör

 

Nu är ju nöten istället 23457 som du nämner.

 

Och On-T så är han ju bra sjuk den där mannen. Helt ok start på 2013

 

bingo, tack :) Är dessutom logiskt att det var det som hände iom att i alla andra spel isi spelat tidigare så har A kunnat räknas som både låg och high.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...