Gå till innehåll

NLT - Överspelat bottenset?


Azaroth

Recommended Posts

Snälla, ge mig kommentarer på denna hand om jag spelade den fel eller ej. Precis satt mig vid bordet, ingen read what so ever. Detta är dock absolute poker och motståndet brukar inte vara så jättehett.

 

Resultatet var dock mycket intressant och tvingade mig att tänka om.

 

Stage #127846625: Holdem No Limit $0.5 / $1 [ 2005-05-20 20:00:52 ]

 

Seat 2 - FIELDMOB $105.75 in chips

Seat 3 - FLOP888 $100.85 in chips

Seat 5 - JKON04 $30.90 in chips

Seat 6 - LE4711 $134.15 in chips

Seat 7 - JDARROW $88.70 in chips

Seat 8 - THUNDERNUT $186.95 in chips

*** BLIND [dealer 8] ***

 

FIELDMOB - Post small blind $0.50

FLOP888 - Post big blind $1

 

FLOP888 - Pocket [2 :club: ,2 :heart: ]

JKON04 - Calls $1

LE4711 - Folds

JDARROW - Raises $1 to $2

THUNDERNUT - Calls $2

FIELDMOB - Calls $1.50

FLOP888 - Calls $1

JKON04 - Calls $1

 

*** FLOP [5 :club: ,8 :heart: ,2 :diamond: ] ***

 

Yes, där satt setet, brädan ser dessutom relativt ofarlig ut, rainbow och fin, försöker mig på en checkraise

 

FIELDMOB - Checks

FLOP888 - Checks

JKON04 - Bets $2

JDARROW - Calls $2

THUNDERNUT - Folds

FIELDMOB - Folds

FLOP888 - Raises $2 to $10

JKON04 - Folds

JDARROW - Calls $8

 

Hm, alla synar utom JDARROW som var pf-bettor (minibettade dock). Sätter han här på antingen en AK som han inte vill släppa (ja det händer) eller en slowplayad AA eller KK.

 

*** TURN [5 :club: ,8 :heart: ,2 :diamond: ,4 :spade: ] ***

 

Ett till kort som känns som en blank, brädan ser relativt ofarlig ut slänger in en halvt som halvt mjölkbet, hoppas på omslag av AA eller KK.

 

FLOP888 - Bets $14

JDARROW - Raises $14 to $39

FLOP888 - Raises $25 to $88

JDARROW - All-In $37.70

FLOP888 - returned ($11.30) : not called

 

Omslaget kommer, rätt rejält (!!) och jag går all-in, i detta läge är jag bara glad att få in all deg i potten, tror faktiskt på att killen har en slöspelad AA eller KK. Visst finns möjligheten att han har ett set, men jag anser att sannolikheten för AA, KK är högre.

 

*** RIVER [5 :club: ,8 :heart: ,2 :diamond: ,4 :spade: ,9 :heart: ] ***

 

FLOP888 - Calls

JDARROW - Calls

 

 

Väntar med att posta resultatet för att inte grumla, eventuella omdömen, snälla ge mig respons på denna hand, funderar på om jag har spelat den fel och om det finns att hitta fold i detta läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stege/set, han visar upp 3-6 suited lr 88. Eller ett 2par/överpar , men set är troligast. jag skulle vli VÄLDIGT orolig på turn där han höjer dig. Vilka händer skulle Fi kunna ha som du slår?

 

en relativt duktig spelare spelar stege samt högre set sådär, en tomte kan göra det med AA/KK samt ett tvåpar.

Beror på..har du en read på honom att han är tomtig äre in med degen, är han relativt tight o duktig måste du nog leta fram fold knappen.

 

Att minbetta och sedan FETbetta kan betyda att nån valuebettar sina pockets preflop och sen träffar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon callar på floppen och sedan höjer på turn så får man väl anta att deras hand förbättrats och h an har prickat sitt drag. Det största draget på den floppen är ett OESD som han i så fall prickat med 76. Han kan ju ha en massa händer men ocftast spealr folk ganska basic på dom här nivåerna så jag tippar på 76.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

intressant hand du visar här.. eftersom denna typ av hand dyker upp lite då och då när man spelar.

 

jag har ingen aning vad han kan sitta på, Fi alltså, det kan lika gärna vara AA till Ax som 76 eftersom folk har en tendens att spela vad som helst som de tycker passar för tillfället. :lol:

 

omslaget skulle kunna vara ett stealförsök, men ett halvdumt sådant, är det ett stealförsök så satt han säkert på AA,AK men borde inte ha gjort det med tanke på den klena raisen PF.

 

jag skulle nog vilja se ett pottbett efter turn och en fold efter betänktetid om han gått all in då. nu kan det vara så att du triggade hans stealförsök och "tvingade" han att gå all in när han ändå hade höjt så pass innan.

 

jag tror iofs att han slår dig, jag tippar på A3s och då stämmer Fi´s agerande lite bättre tycker jag..

 

svaret tack *ler*

 

/A :club:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har ingen aning vad han kan sitta på, Fi alltså, det kan lika gärna vara AA till Ax som 76 eftersom folk har en tendens att spela vad som helst som de tycker passar för tillfället. :lol:

LOL :lol:

 

 

Ja. Det var någon som hade rätt här, killen satt på 76 (off, till och med) och prickade stegen på turn. En hand som jag definitivt inte placerade honom på. Måste helt enkelt ta och tänka om.

 

*** RESULT ***

 

Total Pot($185.40) Rake ($3)

Board [5 :club: ,8 :heart: ,2 :diamond: ,4 :spade: ,9 :heart: ]

FIELDMOB - Folded on the FLOP

 

FLOP888 - HI:Three of a kind, twos [[2 :club: ,2 :heart: ] - [2 :heart: , 2 :diamond: , 2 :club: , 9 :heart: , 8 :heart: ]]

 

JKON04 - Folded on the FLOP

LE4711 - Folded on the POCKET CARDS

 

JDARROW - Total ($182.40) All-In HI:($182.40)Straight, five to nine [[7 :spade: , 6 :club: ] - [9 :heart: , 8 :heart: , 7 :spade: , 6 :club: , 5 :club: ]]

 

THUNDERNUT - Folded on the FLOP

 

Brrrr, det var en tråkig loss men jag hade ingen lust att slänga mitt set. Jag trodde faktiskt att det var bästa handen även på turn, därav min all-in. Det var dock all-in eller fold som gällde i detta läge. Charlies raise på turn var så kraftig att den gjorde mig potcommitted om jag bara synade varpå jag hade varit tvungen att syna all-in på river istället.

 

Det är mycket riktigt att jag inte bettade så hårt på turn därför att jag försökte trigga ett eventuellt stealförsök. Problemet med det är att jag då inte vet var jag står. Men då jag ändå har väldigt svårt att hitta fold i detta läge så spelar det ju mindre roll.

 

Vill gärna veta om någon tycker att jag spelat den fel, om jag borde spelat den annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta nu..."en hand jag definitivt inte placerade honom på"...Pengarna åkte väl in på turn?

 

Ja, om jag hade placerat honom på 76 så hade jag ju inte ställt in på turn utan istället foldat, jag förstår inte vad du tycker är konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst att man inte placerar honom bensäkert på 67 men man måste ju se det som en stor risk att han har den när han spelar som han gör. När jag läste igenom handen var 67 den hand jag kände var troligast i det där läget men att en del andra händer också var hyffsat troliga.

 

När det kommer en chans till stege sådär och någon synat på floppen kan man ju inte bara ignorera risken att han synat på OESD. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst att man inte placerar honom bensäkert på 67 men man måste ju se det som en stor risk att han har den när han spelar som han gör. När jag läste igenom handen var 67 den hand jag kände var troligast i det där läget men att en del andra händer också var hyffsat troliga.

 

När det kommer en chans till stege sådär och någon synat på floppen kan man ju inte bara ignorera risken att han synat på OESD. 8-)

 

Mycket riktigt, och den risken brukar jag ta i beaktan. Det var bara det att hans patetiska minibet i början förvirrade mig, satte han på high carded. My mistake, får helt enkelt ta och skärpa mig, annars blir det dyrt.

 

Jag tycker ändå att det är väldigt svårt att hitta fold i detta läget. Någon som ärligt tror att dom skulle lyckats folda under dylika omständigheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...