Gå till innehåll

Sorkoas + hangaround - Inge jävla lightweight

Sorkoas

Recommended Posts

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fortfarande ingen som har svarat på det enda relevanta: Kommer vi att commita oss med "standard" fyrbetsize?

Du ska inte vika PF, att han råkade ha AA är bara en tillfällighet.

lol, nä, han vek.

Vad menar du att du hade för range som spelat? Hur ofta har du något annat än AA/KK? 45,45,5,5 split mot AK och något pp (+ luft)?

Pushar givetvis jättemycket mer än bara AA/KK då jag tar bort synrange om jag nu vill shovea här.

Saken är den att 2-2,5xar så kmr popoffer göra bort sig så mycket mer än om vi pushar rakt av :oops:

Det blir rätt tråkigt att analysera en hand utifrån andra personers reads, så nä, det är irrelevant. Men tack för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man lär ju kunna 4b-folda 200bb djupt väl??

Grejen är ju den att FI gör ett superstort trebet. Han slår alltså till hela 24bb med 175bb bakom. Ville ta upp detta då det är rätt vanligt på SvS, där de inte har någon koll på betsizes alls, typ. Annars så jag sizear jag givetvis inte push.

Länk till kommentar

Fortfarande ingen som har svarat på det enda relevanta: Kommer vi att commita oss med "standard" fyrbetsize?

Du behöver runt 37% mot hans shoverange för att vara commitad ifall du 4bettar till ~750. Du får leka med stove själv och komma fram till resten men jag har svårt att se att dina 4betbluffar ska ha så hög equity mot en 200bb shoverange.

Länk till kommentar

Du behöver runt 37% mot hans shoverange för att vara commitad ifall du 4bettar till ~750. Du får leka med stove själv och komma fram till resten men jag har svårt att se att dina 4betbluffar ska ha så hög equity mot en 200bb shoverange.

En ganska generös fyrbetsrange mot en inte så överdrivet tight fembetsrange:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 39.088% 36.63% 02.46% 5771282756 387593756.00 { 66+, ATs+, A5s-A2s, KTs+, QTs+, JTs, ATo+, KQo }

Hand 1: 60.912% 58.45% 02.46% 9210151140 387593756.00 { TT+, AQs+, KQs, AQo+ }

Länk till kommentar

Fyrbetar du inte vissa av de där händerna oftare än andra? Dvs du synar väl ibland med en del av de där händerna?

Tog bort det som alternativ med en spelare bakom som aldrig kan syna utan måste pusha allt.

Men nu tar du med hela din range (inkl. värdehänder) vilket blir lite fel när du ska se om dina 4betsbluffar har tillräckligt mycket eq.

Det måste väl ändå bli hela rangen vs hans range? :oops:

Länk till kommentar

Älskar när DrC blev turrespelarsågad i denna tråden.

Ja, väldigt dumt o lära alla att spela optimalt. skärpning nu slaktavfall!

Älskar hur tuneringspelare tänker. Men som sagt kanske blir så när man normalt spelar med 25bb och inte har ngn aning om hur man får ut maxmimalt värde ur 100bb+ spel.
Länk till kommentar