Gå till innehåll

Sorkoas + hangaround - Inge jävla lightweight


Sorkoas

Recommended Posts

jaha, nu är det dags igen. fram med kaptensflaggan för nu ska det spelas finalbord i JULBORD 2010. pappa och farfar sork har som vanligt återigen tagit sig hela vägen och kommer säkerligen inte att bli en enkel match för unga mindre orutinerade titelaspiranter, men fjolårets vinnare - sork jr aka den majestätiske sorkoas inom pokerkrestar - har imponerat stort och sägs vara MINST lika hungrig på att plocka ännu ett armband. sork jr måste helt klart ses som en självklar favorit. vänta er en fight utan dess like - det KOMMER att rensas rent. må bäste sork vinna och god jul all!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Året var 2006, pokerbooms tider. Som den unga och hungriga spelaren jag var kände jag att det var dags att ta nästa steg. Jag önskade mig Hold'em poker för avancerade spelare, (av David Sklansky, Mason Malmuth) i julklapp.

 

Föreställ er min besvikelse när jag upptäckte att den bara behandlade Limit Hold'em. God Jul dagboken!

 

Var min första bok det med. Fan vad man rensade rent på limit 0.02/0.04!!

 

jaha, nu är det dags igen. fram med kaptensflaggan för nu ska det spelas finalbord i JULBORD 2010. pappa och farfar sork har som vanligt återigen tagit sig hela vägen och kommer säkerligen inte att bli en enkel match för unga mindre orutinerade titelaspiranter, men fjolårets vinnare - sork jr aka den majestätiske sorkoas inom pokerkrestar - har imponerat stort och sägs vara MINST lika hungrig på att plocka ännu ett armband. sork jr måste helt klart ses som en självklar favorit. vänta er en fight utan dess like - det KOMMER att rensas rent. må bäste sork vinna och god jul all!

 

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv börja man ju med den svenska bibeln.

 

Saxat från en tråd jag starta på fb i Januari 2004:

 

 

"Jag har precis beställt pokerhandboken. Och jag läste i tidigare inlägg att tex nusseman sa att vissa saker var bra med den boken och vissa saker var inte alls bra. Så jag undrar vad i boken som man ska ta på allvar och vad ska man inte ta på allvar?

 

hoppas ni som har läst boken kan svara på de.

 

Mvh Johan"

 

 

 

"tar boken upp någonting om odds. Tex hur man räknar outs och så i texas?"

 

 

Resten är ju som man säger historia... lr inte.

 

 

Edit: God lycka i sorkmästerskapet obv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluffar pre och fick syn av sämre. Sjukt att den står :S

 

***** Hand History for Game 3047316881 ***** (Prima)

$600.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, December 27, 08:00:23 ET 2009

Table Cursed Sky 2 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: kostopys ( $1181.22 USD )

Seat 2: urmy( $1801.85 USD )

Seat 3: xesslotsip ( $669.13 USD )

Seat 4: Zografito ( $1498.20 USD )

Seat 5: SittingDuck ( $776.85 USD )

Seat 6: JokkeMo ( $1373.95 USD )

Zografito posts small blind [$3.00 USD].

SittingDuck posts big blind [$6.00 USD].

Dealt to urmy [ Kc Kd ]

JokkeMo folds

kostopys raises [$18.00 USD]

urmy calls [$18.00 USD]

xesslotsip folds

Zografito raises [$82.00 USD]

SittingDuck folds

kostopys calls [$67.00 USD]

urmy raises [$260.00 USD]

Zografito raises [$1410.20 USD]

kostopys folds

urmy calls [$1217.20 USD]

** Dealing Flop ** [ 4d, 2d, 6c ]

** Dealing Turn ** [ 7d ]

** Dealing River ** [ 3c ]

Zografito shows [Ks, Ad ]

urmy shows [Kc, Kd ]

urmy wins $3078.40 USD from main pot

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåväl, i dag blir det livehockey i PF-legenden DaPine87s hemstad Karlskoga, Bofors mot Leksand! Spelar Bofors bra så kan det bli en riktigt grym match. :)

Bofors spelade bra men Leksand skit, ändå vann LIF :(. Skapligt missnöjd då det kunde ha blivit fan så mycket bättre match.

 

Kollar på JVM nu. Sverige är bra som utklassar Tjeckien men spelar jämnt med Österrike!

 

Grindsugen men otroligt trött. Drar nog iväg och super istället hos en barndomspolare som fyller 20. GG disciplinen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för en ordentlig update.

 

Pokern har gått mycket bättre den senaste veckan. Jag har ruschat rakt ut och tagit igen det mesta av månadsbacket som låg på som mest 38,5 inköp. Trots dålig volym (knappt 50K givar) så är jag otroligt nöjd om jag lyckats rida ut hela den här brutala downswingen när månaden är över. Ska försöka pressa in en 10k händer de sista dagarna som är kvar av året.

 

På grund av att jag varit otroligt klen fysiskt efter att ha varit riktigt horförkyld och pga julen så har vikten stått stilla de två senaste veckorna :(. Förhoppningsvis är jag på bättringsvägen och kan börja träna hårt igen från och med i morgon. Häromdan när jag pundade med PE så la jag upp ett sjukt träningsschema som jag ska försöka hålla ett tag nu. :mrgreen:

 

Upplägget är fokuserat kring hårt gymmande med fokus kring basövningarna (bänk, mark, ben). Jag kommer att köra varje övning var 5:e dag, vartannat tungt och vartannat lätt. Komplementsövningar läggs in där det passar beroende på hur jag orkar med det (mag-/bålträning givet minst 2ggr/vecka).

 

Första cykeln:

 

Dag 1 - Bröst tungt

Dag 2 - Rygg tungt

Dag 3 - Motion (cykling så länge det håller sig så här kallt ute)

Dag 4 - Ben lätt

 

Sedan en vilodag för andra cykeln:

 

Dag 1 - Bröst lätt

Dag 2 - Rygg lätt

Dag 3 - Motion

Dag 4 - Tungt.

 

Vilodag igen sedan repeat.

 

Promenad till och från gymmet varje pass (~40 min tot).

 

Kosten kommer att läggas upp med 1000-1500 kcal varav minst 100g protein de dagar jag inte tränar och 2000-2500 kcal varav minst 200g protein under träningsdagar.

 

Kreatinkur inleds till veckan :mrgreen:. Tänkte köra det 20-25 dagar för att sedan gå över till att testa Brutal FX (i princip samma som rage) + Gakick FX (arginin-preparat) "Stack", som jag kör som preworkout de dagar jag gymmar, kanske 3-4 veckor för att sedan gå över till ren kreatinkur igen.

 

Otroligt taggad på detta :D. Förhoppningsvis får man hålla sig frisk så att man kan ligga i och köra hårt minst 2-3 månader nu. :)

 

 

Full fokus kring detta fram till nyår för att sedan lägga ut ett par sjuka nyårslöften!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...