blukah Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 lol ibland undrar jag om de inte sätter de rubrikerna med flit Citera
Staahla Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Zlatans storhet bekräftas ju av att han har en egen tråd på ett pokerforum... Du hittar inga Schumachertrådar på ett Star Trek-forum. Citera
Suppe Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Zlatans storhet bekräftas ju av att han har en egen tråd på ett pokerforum... Du hittar inga Schumachertrådar på ett Star Trek-forum. String-Emil har också en egen tråd här på pf. Citera
Staahla Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Zlatans storhet bekräftas ju av att han har en egen tråd på ett pokerforum... Du hittar inga Schumachertrådar på ett Star Trek-forum. String-Emil har också en egen tråd här på pf. Ja, du ser... Det är få förunnat, men de få utvalda är verkligen crème de la crème, gräddan av samhällets toppskikt, det bästa vi har. Citera
Papa Kubo Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Vilken konstnär, vilket geni. Citera
jhc Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Kolla nertagningen, magi. Zlatan är Kung! Ungern - Zlatan 0-1 Citera
Papa Kubo Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Har räknat lite och kommit fram till att Sverige vid vinst hemma mot Island med 99% säkerhet är klara för VM, oavsett hur det går i mötet mot Kroatien. Någon annan får gärna räkna på egen hand och se om jag har rätt eller inte. Citera
Suppe Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Har räknat lite och kommit fram till att Sverige vid vinst hemma mot Island med 99% säkerhet är klara för VM, oavsett hur det går i mötet mot Kroatien. Någon annan får gärna räkna på egen hand och se om jag har rätt eller inte. Det var väl nästan 99% redan innan gårdagens matcher,förutsatt att Sverige vann igår då iofs(?). Citera
devalanteriel Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Läget är ganska enkelt. Grupptvåan i grupperna kan max få följande poäng: 1. 24 2. 18 3. 19 4. 20 5. 18 6. 24 7. 20 De grupper som har sju lag räknar bort mötena mot gruppens sämsta lag. Sverige har i nuläget 21 poäng, alltså får vi 24 om vi slår Island men tar stryk i Kroatien. Då är det bara grupp 1 och 6 som kan bli bättre, varpå målskillnad räknas. Men för att grupp 1 och 6 ska bli just så krävs följande resultat: Tjeckien slår Holland hemma och Finland borta, Holland slår Makedonien hemma, England slår Österrike hemma och Polen borta. Då blir det alltså målskillnad. Sverige har i dag +25, och givet ovanstående scenario lär det sluta på något liknande. Tjeckien har i dag +22 men skall räkna bort målen från matcherna mot Armenien eller Andorra beroende på vilket lag som vinner deras inbördes möte i sista omgången. Det ger +16 eller +11, samt målskillnaden för vinster mot Holland och Finland, två matcher som jag har svårt att se tjeckerna ösa in mål i. Polen har +19 i målskillnad och resonemanget kräver som sagt att de förlorar mot England vilket inte borde bättre på målskörd nämnvärt. Kroatien - Sverige 9-1, hur troligt är det? Alltså: seger mot Island och vi är till 99% klara för VM. Seger i Kroatien och vi är klara redan före Islandsmatchen. Kryss i Kroatien och kryss mot Island kan mycket väl räcka, till exempel kan ett kryss i Tjeckien - Holland ge jättemycket. Vinner Holland mot Tjeckien och Polen mot England har vi faktiskt stor chans att ha råd att förlora båda matcherna. Och kom ihåg att vi är garanterade grupptvåor som sämst. Även om allt skiter sig har vi en play-off-match att se fram emot. Realistiska grupptvåor är Spanien, Serbien/Montenegro, Polen, England, Norge, Slovenien, Schweiz, Irland, Frankrike, Slovakien, Ryssland, Turkiet, Grekland, Danmark, Tjeckien och Holland. Av dem är det många lag Sverige har mycket goda chanser mot. De jag minst gärna möter är nog Turkiet, Holland, Danmark, Frankrike, Tjeckien och Serbien/Montenegro i den ordningen. Citera
Mockasin Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Härliga uträkningar! Första gången jag ser ett verkligt scenario över grupptvåorna. Bra jobbat! För att vara lite petig kanske Spanien borde in på listan över lag vi inte vill möta Citera
Skadast Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Kolla nertagningen, magi. Zlatan är Kung! Ungern - Zlatan 0-1 Jag vet Blev alldeles till mig av bollmottagningen (Zlatan gör den iofs hela tiden), jag tror att det var den som i grunden gjorde backen sen att reagera och däremed inte hängde med. Målet sen... det finns ju fan inte! Edit: Haha... såg det först nu, men titta på Ljudberg i bortre delen av bilden, det tog 3-4 sekunder innan han fattade att det var mål Citera
Mockasin Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Edit: Haha... såg det först nu, men titta på Ljudberg i bortre delen av bilden, det tog 3-4 sekunder innan han fattade att det var mål 3-4 sekunder? Troligt.... Tror snarare han tänker "Fan! Va måste den divan avgöra matchen för? Nu kommer ju han bli hjälte. Aja jag måste väl jubla lite för sakens skull. Hurra...." Rätt känt att dom inte direkt gillar varann. Citera
Skadast Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 3-4 sekunder? Troligt.... Tror snarare han tänker "Fan! Va måste den divan avgöra matchen för? Nu kommer ju han bli hjälte. Aja jag måste väl jubla lite för sakens skull. Hurra...." Rätt känt att dom inte direkt gillar varann. Självklart finns det väl lite elitism mellan grabbarna, men jag sätter min högra musarm (vad nu den kan vara värd...) på att Ljungberg inte tänkte i de banorna. Har han den inställningen ska han inte spela fotboll, iaf inte i jantesverige Ljudberg... hmmm, intressant stavfel från min sida by the way Citera
Papa Kubo Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Edit: Haha... såg det först nu, men titta på Ljudberg i bortre delen av bilden, det tog 3-4 sekunder innan han fattade att det var mål Tror det tog 3-4 sekunder för de flesta att fatta att det var mål. Citera
iremmats Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Några här på forumet som är sugna på att åka ner och se Juventus-Milan under hösten? Citera
torch Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Alltså, ni måste gå in på http://www.sr.se och lyssna på radiosportens klipp från Zlatans 1-0.. för Raffe Edström+kollega tog det ~20 sekunder att fatta att han gjort mål! Stor humor! Citera
torch Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Några här på forumet som är sugna på att åka ner och se Juventus-Milan under hösten? Det skulle inte vara helt fel att åka ner och se Juventus åka på däng.. återstår att se om man har råd bara.. Citera
Loveless Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Datum? Hade tänkt en resa iallafall, kan lika gärna vara denna. Citera
BigKahuna Postad 9 September , 2005 Rapport Postad 9 September , 2005 .. . Alltså: seger mot Island och vi är till 99% klara för VM. . . . enligt Sveriges Radios hemsida är det tydligen 100% säkert vid seger... Så går Sverige till VMMinst en seger (tre poäng) till, så är det klart. Då blir vi som sämst näst bästa tvåa och är därmed VM-klara Källa Citera
devalanteriel Postad 9 September , 2005 Rapport Postad 9 September , 2005 Deras uppfattning om fakta är annorlunda än min. FAKTA: Om Sverige vinner mot Island med 1-0 men förlorar med t.ex. 11-0 mot Kroatien samtidigt som Tjeckien vinner mot Holland och Finland med flera mål, Armenien vinner över Andorra, England besegrar Österrike och slår Polen med 1-0, då är Sverige plötsligt tredje bästa grupptvåa. Jag kanske skulle bli journalist på SR, jag kvalar visst. Citera
Loveless Postad 9 September , 2005 Rapport Postad 9 September , 2005 97.5% klara just nu enligt någon mediakåt matteprofessor. Citera
Papa Kubo Postad 9 September , 2005 Rapport Postad 9 September , 2005 97.5% klara just nu enligt någon mediakåt matteprofessor. En sådan siffra bör vara omöjlig att få fram, åtminstone om man vill vara trovärdig. Citera
Loveless Postad 9 September , 2005 Rapport Postad 9 September , 2005 http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,696479,00.html Jag låter någon annan spekulera i trovärdigheten.... Citera
Papa Kubo Postad 9 September , 2005 Rapport Postad 9 September , 2005 Killen verkar ju ha viss koll iallafall. Hade du hunnit räkna ut att Zlatan skulle göra mål på tilläggstid?- (Skratt) Nej, det hade jag inte. Zlatan ryms inte inom några sannolikhetskalkyler, säger Mikael Andersson. Citera
Recommended Posts