OJP Postad 28 November , 2009 Rapport Postad 28 November , 2009 Jag hade ett konto på Cardozagames.com (som ingick i iPoker). Har inte varit inne på ett tag, men hade en liten rulle där som jag tänkte förvalta idag. Laddar klienten och får där veta att de har "closat" och att man kan kontakta support@cardozagames.com om man har frågor. Jag hade minst en fråga - var fan är mina pengar? Mailet studsade såklart, med ett felmeddelande om att mottagaren inte gick att nå. Detta är inte första sajten inom iPoker som stänger vad jag läst på senare tid. Är spelarnas pengar någorlunda säkra inom iPoker eller måste man casha ut snarast om det inte handlar om större aktörer? Finns det någon svart lista på online poker leverantörer som missköter sig eller är på väg att försvinna / konka? Är det fler på forumet som drabbats av Cardozas Houdini Act? Skriv gärna tips på vad mer man kan göra när en pokersajt försvinner tar med sig pengarna. Citera
Faxxen Postad 28 November , 2009 Rapport Postad 28 November , 2009 Tyvärr tror jag att de pengarna är borta med Cardoza. Siten blev utsparkade och lade ner helt utan att gå över till något annat nätverk. Citera
jkkman Postad 28 November , 2009 Rapport Postad 28 November , 2009 det lär ju inte vara lagligt för cardoza att ta pengarna väl? Citera
Sprattelgubbe Postad 28 November , 2009 Rapport Postad 28 November , 2009 Blev inte dom uppköpta av Betsafe? Citera
Mara88 Postad 28 November , 2009 Rapport Postad 28 November , 2009 Fråga Cardoza publishing: http://www.cardozabooks.com/general/contactus.php Citera
Illvillja Postad 28 November , 2009 Rapport Postad 28 November , 2009 Man fick väl en väldigt massa mail om att de skulle lägga ned och att man skulle ta ut pengarna? Citera
OJP Postad 29 November , 2009 Författare Rapport Postad 29 November , 2009 Man fick väl en väldigt massa mail om att de skulle lägga ned och att man skulle ta ut pengarna? På Propaganda fick man det (när de migrerade till Betsafe) men från Cardoza hörde jag ingenting alls. Tror inte de gick till Betsafe också. De gick nog mest upp i rök. Ska se om förlaget kan peka åt något håll eller ta ett visst ansvar men jag blir inte förvånad om de duckar. Citera
JohahH Postad 29 November , 2009 Rapport Postad 29 November , 2009 Så pengarna på olika Ipoker klienter är inte garanterade av Ipoker? Låter skumt om så är fallet. Kan ju sidor bara lägga ner och ta all miljoner $ som sitter på alla spelares konton... Citera
OJP Postad 29 November , 2009 Författare Rapport Postad 29 November , 2009 Så pengarna på olika Ipoker klienter är inte garanterade av Ipoker? Låter skumt om så är fallet. Kan ju sidor bara lägga ner och ta all miljoner $ som sitter på alla spelares konton... Det verkar vara så. Det har hänt minst två ggr inom Prima (Microgaming) vad jag vet och då tog inte nätverket något ansvar enligt det jag kunna läsa efteråt. Citera
Illvillja Postad 29 November , 2009 Rapport Postad 29 November , 2009 På Propaganda fick man det (när de migrerade till Betsafe) men från Cardoza hörde jag ingenting alls. Tror inte de gick till Betsafe också. De gick nog mest upp i rök. Ska se om förlaget kan peka åt något håll eller ta ett visst ansvar men jag blir inte förvånad om de duckar. Jag fick ett flertal mail från dem iaf... Citera
OJP Postad 29 November , 2009 Författare Rapport Postad 29 November , 2009 Jag fick ett flertal mail från dem iaf... OK. Fanns det några instruktioner i något av mailen som jag kan ha nytta av? Skrev idag ett meddelande till iPoker, men vågar inte hoppas för mycket på att de skulle ta ansvaret. Citera
Shahin86 Postad 29 November , 2009 Rapport Postad 29 November , 2009 Jag fick också massa mail från dom, skulle gissa på mellan 4-6st under 3 månader där dom hela tiden sa att dom ska lägga ner, det stod ett sista datum också för när man skulle ta ut degen. Citera
Recommended Posts