Gå till innehåll

Skärm (Rätt upplösning) för multitablande SVS


Tiltdamparn

Recommended Posts

Jag är också intresserad av detta så jag försöker hålla liv i denna tråd.

 

Jag är i samma situation som dig, AkaMental, kör 1680x1050 på en 22" men skulle vilja kunna köra 5 bord+tv och undrar därför om någon kör 5 bord utan överlappning på en 24" med 1900x1080 eller 1900x1200, och att det då inte blir för smått...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte köpt mindre än 1920*1200, för det brukar vara på höjden det inte finns plats även på den upplösningen så 1920*1080 är för lite och bara dumt imo att köpa om man ska lira poker.

 

Funkar 4 bord för mig utan överlapp på SvS men då får jag size:a borden litegrann, kan inte ha standard storleken för då blir det överlapp men det är inte mycket jag får size:a ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag har en 24" 1920x1200. 2 bord på nedre raden och 3 bord på övre raden, där ett av borden överlappar 50%.

 

Har du möjlighet så skulle säkert 2560x1600 sitta fint :-)

 

:-) Jo, visst sneglar man på 2560*1600, men att gå upp på 5-siffrigt känns lite jobbigt om det inte är absolut nödvändigt.... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1920x1200 räcker absolut om man krymper dem lite. Köpte en 25.6" för ungefär ett år sen som funkar helt perfekt till 5 SvS bord. Sen e jag ju lite actionhora på det så har lyckats trycka in 4 st miniview fulltilt omahabord på platsen som blev över :P

 

Men ja som sagt tidigare, 1920x1200 funkar helt perfekt i min mening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1920x1200 räcker absolut om man krymper dem lite. Köpte en 25.6" för ungefär ett år sen som funkar helt perfekt till 5 SvS bord. Sen e jag ju lite actionhora på det så har lyckats trycka in 4 st miniview fulltilt omahabord på platsen som blev över :P

 

Men ja som sagt tidigare, 1920x1200 funkar helt perfekt i min mening.

 

:-D Okej - tänkte själv ha tv:n på den plats som blir över... :-)

 

Får man fråga vad du köpt för skärm och om du är nöjd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...