Kidder Postad 26 November , 2009 Rapport Postad 26 November , 2009 Jag har sett flera trådar på andra forum tidigare där de klagar på "lag" i klienten och jag har ryckt på axlarna för oftast handlar det en taskig Internet pipa. Nu har detta också hänt mig men jag tror inte alls det handlar om taskig connection till Internet utan det måste vara nåt annat. Kollar jag network stats så har jag oftast 100% connectivity. Dessutom fungerar alla andra poker klienter samtidigt och vanlig surf är inga problem. Jag har startat om routern, installerat mer RAM, avinstallerade Stars klienten och på med den igen utan framgång. Detta har hållt på nu en 4-5 dagar. Nån annan som känner igen sig i detta? Citera
Blaabar Postad 26 November , 2009 Rapport Postad 26 November , 2009 felet ligger nog hos stars servrar och har inte med din dator att göra. Citera
PokerStars_Alex Postad 26 November , 2009 Rapport Postad 26 November , 2009 Jag har sett flera trådar på andra forum tidigare där de klagar på "lag" i klienten och jag har ryckt på axlarna för oftast handlar det en taskig Internet pipa. Nu har detta också hänt mig men jag tror inte alls det handlar om taskig connection till Internet utan det måste vara nåt annat. Kollar jag network stats så har jag oftast 100% connectivity. Dessutom fungerar alla andra poker klienter samtidigt och vanlig surf är inga problem. Jag har startat om routern, installerat mer RAM, avinstallerade Stars klienten och på med den igen utan framgång. Detta har hållt på nu en 4-5 dagar. Nån annan som känner igen sig i detta? Hej, Det vore bra om du kunde köra nätverksstatusrapporten i samband med att du upplever lagget och att du sedan skickar den till support@pokerstars.com Det hjälper oss också om du kan förse med information om din dator, så som: Operativsystem Datorns processor RAM-minne Uppkopplingstyp (modem, ADSL etc) Vilken internetleverantör du använder Märke och modell på din router (om du använder någon) Våra tekniska specialister kan sedan undersöka det närmare för att se vad som orsakar problemen. Mvh, Alexander PokerStars Support Citera
freddiv Postad 26 November , 2009 Rapport Postad 26 November , 2009 Jag har också lagg just nu....Har suttit i ett tag, allt annat funkar perfekt, att surfa osv.. Citera
keftwe Postad 26 November , 2009 Rapport Postad 26 November , 2009 har laggat för mig också idag Citera
Kidder Postad 26 November , 2009 Författare Rapport Postad 26 November , 2009 Hej, Det vore bra om du kunde köra nätverksstatusrapporten i samband med att du upplever lagget och att du sedan skickar den till support@pokerstars.com Det hjälper oss också om du kan förse med information om din dator, så som: Operativsystem Datorns processor RAM-minne Uppkopplingstyp (modem, ADSL etc) Vilken internetleverantör du använder Märke och modell på din router (om du använder någon) Våra tekniska specialister kan sedan undersöka det närmare för att se vad som orsakar problemen. Mvh, Alexander PokerStars Support Jävligt skumt detta. Jag satt och fundera på om nån förändring hade skett på datorn den sista tiden. Den enda jag gjort var installera 2GB mer RAM vilket bara borde gjort saker och ting snabbare. Plocka precis ut extra minnet och drog igång en DoN och allt funkar precis som tidigare. Ingen lag alls, helt obegripligt.. PS. Har Telia som ISP... Citera
Ekenstar Postad 27 November , 2009 Rapport Postad 27 November , 2009 Massa olika spelare med olika operativsystem och datorsystem upplever tillfälligt lagg enbart på just pokerstars. När ska pokerstars fatta att det är hos dom problemet ligger? Finns många trådar om det på 2+2: http://forumserver.twoplustwo.com/28/internet-poker/strange-stars-lag-638068/ Citera
Donkeyboy Postad 27 November , 2009 Rapport Postad 27 November , 2009 Har exakt samma problem, skrev till support och fick till svar att det beror på anslutningar som Pokerstars ej kan ha kontroll på. Började för 2-3 veckor sedan, innan dess har jag inte upplevt något problem alls. Citera
eurythmech Postad 27 November , 2009 Rapport Postad 27 November , 2009 Det är aldrig Stars fel. Vidare så har man sjuka kompensationspolicies. Heja! Citera
Kidder Postad 27 November , 2009 Författare Rapport Postad 27 November , 2009 Rippat från tråden, ett litet erkännande i alla fall. Hi Everyone, We are actively working on the lag issue. I would like to clarify that I was in no way blaming the issue on the players. At the time of my original post it looked to be a specific subset of players and we were trying to find a common demoninator. What would be helpful, (for players affected by lag) is to know the size your notes.txt files. Please email me at PlayerAdvocate@Pokerstars.com with that information. If you need assistance in finding 'notes.txt' information: My Computer Local Disk (under Hard Disk Drives, and most likely C) Program Files PokerStars Notes (mine is 1KB as I am not allowed to play on the site and only use the notes to test and have a very very very small notes.txt file) Thank you very much. Joan H. PokerStars Player Advocate Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.