Gå till innehåll

1/2 NL, riverbeslut 400bb djupt


Recommended Posts

Fi är en halvhyfsad reg, ganska spewig dock.. solklar raise river, eller?

 

***** Hand 1175549385 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 25 november 2009 23:11:32

Britta 1 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: TrueBluff (512.24)

Plats 3: Matete (71.27)

Plats 5: uberxD (766.74)

Plats 1: emmy88 (118.97)

Plats 4: baros (1375.73)

emmy88 lägg LM 1.00

TrueBluff lägg SM 2.00

** Giv **

TrueBluff [N/A, N/A]

Matete [N/A, N/A]

uberxD [6k, 6h]

emmy88 [N/A, N/A]

baros [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Matete Syna 2.00

baros Höj till 7.25

uberxD Syna 7.25

emmy88 Syna 7.25

TrueBluff Lägg

Matete Syna 7.25

*** Flop(Board): *** : [5s, 5r, 6r]

*** Bet Runda 2 ***

emmy88 Passa

Matete Passa

baros Satsa 23.25

uberxD Syna 23.25

emmy88 Lägg

Matete Lägg

*** Turn(Board): *** : [5s, 5r, 6r, 5k]

*** Bet Runda 3 ***

baros Passa

uberxD Satsa 50.00

baros Syna 50.00

*** River(Board): *** : [5s, 5r, 6r, 5k, 9s]

*** Bet Runda 4 ***

baros Satsa 177.50

uberxD ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är killen en idiot? Skulle han betta ut med AA på rivern för värde mot en kille som e 400bb djup? Och isåfall skulle han syna ett omslag med samma hand?

Är svaret nej så syna bara hans bet.

Ni är 4 som ser en flopp komma 556. En bra spelare betalar inte 750 med AA efter att ha investerat 7 före floppen.

 

Så mitt tips är en syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är killen en idiot? Skulle han betta ut med AA på rivern för värde mot en kille som e 400bb djup? Och isåfall skulle han syna ett omslag med samma hand?

Är svaret nej så syna bara hans bet.

Ni är 4 som ser en flopp komma 556. En bra spelare betalar inte 750 med AA efter att ha investerat 7 före floppen.

 

Så mitt tips är en syn.

 

Va snackar du om, betala 750 med AA?? Men OT så är det såklart en solklar höjning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror aldrig att en syn kommer vara -EV här

 

problemet med att ställa är att du antagligen kommer folda bort alla händer du slår. quads kan vi nog utesluta, han lär ju knappats 3-bettat en 45s-56s hand UTG +1.

99 är ju i så fall vad vi är oroliga för.

 

troligast är såklart ett överpar, men han har vid det här laget investerat 130bb. synar han ~260bb till med överpar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol @ solklar höjning

 

Det är ju mest sick nits på det här forumet, men med jämna mellanrum spazzar ni ut totalt och pratar om självklara höjningar när det för en gång skull inte finns sådana. Jag antar att ni måste lära er att förstå skillnaden mellan absolut och relativ handstyrka, eller nåt annat basic...

 

Det finns möjligen ett (1) argument som kan tala för en höjning här. Men jag utgår ifrån att det inte är argumentet ni tänker på. Bevisa gärna att jag har fel genom att argumentera för en höjning (annat än "skämtar du, självklar höjning").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va snackar du om, betala 750 med AA?? Men OT så är det såklart en solklar höjning...

 

Förklara för mig hur det är en "solklar" höjning.

 

Det är egentligen lönlöst att svara på såna här frågor för allt beror på FI / din image / eran historia i tidigare potter etc..etc...

 

Det jag menar är att den enda hand som du kan slå som eventuellt skulle syna ett omslag på rivern är AA = 4e nöten. En duktig spelare synar inte av 400bb med 4e nöten efter att 4 personer sett en billig flopp där både 5x och 66 är mycket troliga händer som du kan sitta med. Han checksynar rivern. Eller betar å lägger sig mot din all in.

 

Jag tycker att som handen utspelar sig är det väldigt otroligt att du skulle få syn av en sämre hand,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror aldrig att en syn kommer vara -EV här

 

problemet med att ställa är att du antagligen kommer folda bort alla händer du slår. quads kan vi nog utesluta, han lär ju knappats 3-bettat en 45s-56s hand UTG +1.

99 är ju i så fall vad vi är oroliga för.

 

troligast är såklart ett överpar, men han har vid det här laget investerat 130bb. synar han ~260bb till med överpar?

 

Tycker precis tvärtom. 56s 45s A5s 75s mm. känns som väldigt typiska h'nder en agressiv spelare med en stor stack skulle höja 3xbb med UTg+1

AA/KK brukar folk med djupa stackar höja minst 5-6xbb i tidig poss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker precis tvärtom. 56s 45s A5s 75s mm. känns som väldigt typiska h'nder en agressiv spelare med en stor stack skulle höja 3xbb med UTg+1

 

Tittade för snabbt, trodde han 3-bettade. och att sitta ur position i en flervägs 3-bettad pot med 45s är nått man försöker undvika.

Men nu finns definitivt alla suited connectors i hans range

 

AA/KK brukar folk med djupa stackar höja minst 5-6xbb i tidig poss.

 

det är fel

 

men nu har vi alltså kommit fram till att detta dessutom är svs vad jag har förstått? då känns det helt plötsligt ganska svårt att analysera handen eftersom dom kan tänkas ha precis vad som helst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solklart som många av er redan sagt. Höj och må bra.

 

Ja, många har sagt "Solklart" men inte mer än så. Vore kul att höra åtminstone ett argument ("Skämtar du eller?" är inget argument) varför det är så himla solklart.

 

Jag vet faktiskt inte hur jag skulle gjort i handen, tror jag hade girighet-höjt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inget fel med varken syn eller raise även fast jag föredrar det sistnämnda och det enda dåliga spelet är obv fold. Jag tror inte någon på nivån b/f river med TT+ för att vara ärlig (undantag Kungrickard etc).

 

Som manshora sa är det aldrig ev- med syn men hellre shove och maximera vinst imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade höjt till c:a 480.

 

Anledning:

1. Hade han haft en 5:a borde/hade han höjt dig på turn då ni är såpass djupa. Blir svårt att ta hel din stack annars.

 

2. Som en del sagt tidigare, detta är 1/2 på SvS. Är han vass vet han att tomtar (Säger ABSOLUT inte att OP är en, bara att han kan tro det) på denna nivå höjer med lite vad som, 9:a, TT, bluff kanske osv?! Därför tror jag garanterat att du får syn av TT+, och tom. kanske av en 9:a.

 

3. För mig finns det bara 99 kvar i hans range som du är slagen av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...