Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Halloj!

Jag har lirat ständigt FL sen jag började lira TH för ungefär 5 månader sen.

Började på 0,5/1 och spelade även lite 1/2.

Nu spelar jag enbart 1/2 och har plussat stadigt.

Laddade ner PT för någon vecka sedan, i databasen har jag ca 7.300 händer på 1/2 nivån och en BB/100 på 2.74

Funderar nu på att ta steget upp till 2/4, kan jag hålla ungefär liknande siffror där så tjänar jag ju dubbelt så mycket mot nu. Eller är motståndet mycket bättre på den nivån?

Databasen är ju kanske lite liten att avgöra den riktiga BB/100 men det är ju en liten fingervisning om hur det går iaf.

Jag lirar förövrigt enbart på Partyskinsen.

Tacksam för svar

Daniel

Postad

Skaffa http://www.pokergrapher.com och kolla på dina siffror. När din graf ser ut som ett hyffsat rakt sträck har du någorlunda säkra siffror, om den är krokig och eländig så är dina siffror för win-rate tveksamma.

Jag tvivlar starkt på att motståndet är mycket bättre på 2-4 så om du känner för det så kan du ju pröva och hoppa ned om det går dåligt.

Du kan förresten ställa in dig på att dina siffror kommer svänga rejält under de nästkommande tusentalet händer. Det är rätt oundvikligt när du har så lite data att utgå ifrån.

Postad
Skaffa http://www.pokergrapher.com och kolla på dina siffror. När din graf ser ut som ett hyffsat rakt sträck har du någorlunda säkra siffror, om den är krokig och eländig så är dina siffror för win-rate tveksamma.

Jag tvivlar starkt på att motståndet är mycket bättre på 2-4 så om du känner för det så kan du ju pröva och hoppa ned om det går dåligt.

Du kan förresten ställa in dig på att dina siffror kommer svänga rejält under de nästkommande tusentalet händer. Det är rätt oundvikligt när du har så lite data att utgå ifrån.

Hej hjort lite intresserad med vad du menar med krokig och eländig har stabil kurva uppåt men det är ju med en hel del svängningar på den men är inte det oundvikligt i FL? skulle vara intresannt med lite utveckling om grafen.

Postad

Hm, hur menar du här egentligen Hjort? Hans siffror är inte säkra alls efter 7000 händer. Även om hans graf skulle råka vara rak under den tiden. Visst kan strecket berätta en del om hans varians, men knappast över 7000 händer.

Postad
Hm, hur menar du här egentligen Hjort? Hans siffror är inte säkra alls efter 7000 händer. Även om hans graf skulle råka vara rak under den tiden. Visst kan strecket berätta en del om hans varians, men knappast över 7000 händer.

Vad är säkert? Det är så mycket tugg om att ska ha en ziljon händer innan det går att veta säkert om man är vinnande eller inte. Vi gör det enklare med ett par exempel på 5600 händer och 4500 händer (dvs. mindre än trådskaparen). Klicka för stor bild:

ihnp-468598thumb.png

ihnp-468601thumb.png

Jag skulle vara beredd att säga att båda kurvorna tillhör vinnande spelare, men möjligen att den första är något mer säker (mer lik ett rakt streck om du så vill).

Grafer är kul, så här kommer en sista över 18k händer:

ihnp-468618thumb.png

Är detta en vinnande spelare?

Postad

tror ju säkert alla grafer visar vinnande spelare men väldigt svårt att vara säker över 7000 händer för det kan ju än vinnande spelare i längden ha en svacka som varar så länge. blir ju säkrare ju mer händer man spelar bara