Gå till innehåll

A,A rivertrubbel


Recommended Posts

Då ska vi se. UTG är reg på denna nivå. Vet också att han spelar minst på denna och mer på högre. han spelar 31/25/12 över 1k händer.

 

Till min fråga. Är detta en Nobrainer med tanke på mitt 320 bet på river som i princip inducerar en bluff?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($807)

BB ($1,625)

UTG ($2,675)

CO ($279)

Hero ($2,613)

 

Dealt to Hero A:heart:A:diamond:

 

UTG raises to $40, fold, Hero raises to $140, fold, fold, UTG calls $100,

 

FLOP ($295) 3:spade:T:club:Q:heart:

 

check, Hero bets $221, UTG calls $221,

 

TURN ($737) 3:spade:T:club:Q:heart:Q:spade:

 

check, check,

 

RIVER ($737) 3:spade:T:club:Q:heart:Q:spade:6:spade:

 

check, Hero bets $320, UTG raises to $1,353

 

Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska vi se. UTG är reg på denna nivå. Vet också att han spelar minst på denna och mer på högre. han spelar 31/25/12 över 1k händer.

 

Till min fråga. Är detta en Nobrainer med tanke på mitt 320 bet på river som i princip inducerar en bluff?

 

Seat 1: SB ($807)

Seat 2: BB ($1,625)

Seat 3: UTG ($2,675)

Seat 4: CO ($279)

Seat 5: HERO ($2,613)

Dealt to HERO Ac,Ad

 

Preflop: (Pot: $15)

RAISE UTG, to $40

FOLD CO

RAISE HERO, to $140

FOLD SB

FOLD BB

CALL UTG, $100

Check odds

Flop: (Pot: $295)

Qh,10c,3s

CHECK UTG

BET HERO, $221

CALL UTG, $221

Check odds

Turn: (Pot: $737)

Qh, 10c, 3s, Qs

CHECK UTG

CHECK HERO

River: (Pot: $737)

Qh, 10c, 3s, Qs, 6s

CHECK UTG

BET HERO, $320

RAISE UTG, to $1,353

HERO??

 

vart är brädan????????????????????+

 

Där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett jobbigt läge. Har svårt att sätta han på händer som han enbart synar en 3bet med och som även synar flop ur position som han sen bluffar med på river. Jag tror nog att det är en fold här. AQ,KQ är ganska troliga händer som han spelar på det sättet fram till river även TT får väl räknas in där

 

Om han nu har AQ,KQ,TT på river så tycker jag att hans linje är klockren. De flesta händer om nu inte alla händer du skulle syna en bet på river kommer du att värdebeta själv.

 

Sen förstår jag inte riktigt vad du har för tanke med beten. Är det för att inducera, ja då är det en nobrainer annars har du ju lagt en bet för att få värde av marginella händer och då var väl ändå tanken på att folda mot en raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett jobbigt läge. Har svårt att sätta han på händer som han enbart synar en 3bet med och som även synar flop ur position som han sen bluffar med på river. Jag tror nog att det är en fold här. AQ,KQ är ganska troliga händer som han spelar på det sättet fram till river även TT får väl räknas in där

 

Om han nu har AQ,KQ,TT på river så tycker jag att hans linje är klockren. De flesta händer om nu inte alla händer du skulle syna en bet på river kommer du att värdebeta själv.

 

Sen förstår jag inte riktigt vad du har för tanke med beten. Är det för att inducera, ja då är det en nobrainer annars har du ju lagt en bet för att få värde av marginella händer och då var väl ändå tanken på att folda mot en raise.

 

Bra sagt, det finns en del intressanta tankegångar. Jag foldar nog här rätt ofta, dock inte denna gång. Dels för att det är mot en spelare som kan göra moves. Samt att min betsize på river är lite fucked och hela spelet blir så jävla faceup och jag känner mig så sjukt sårbar mot en raise i det här läget. Med lite bollar hade jag raisat mig själv här varje gång. Jag betar i princip bara turn med stål eller bluffar och jag tror aldrig att jag har en Q i min range här och inte 10,10 för den delen heller. Det värsta som finns är ju att bli raisad när man gör ett "relativt" svagt värdebet. I detta fall värdebetar jag lite väl lågt och tycker då att mitt spel blir så faceup och sårbart för en raise. Vilket också blir blir anledningen till min syn. Just i tillfället hade jag så svårt att se honom på en hand och det kändes mer som en hand som blivit av med sitt showdownvärde iom att jag betar. Jag är dock inte så nöjd med mitt spel även om jag vinner denna gång.

 

Hero bets $320, UTG raises to $1,353, Hero calls $1,033,

 

UTG shows 9:club:T:heart:

(Flop 20.0%, Turn 4.5%)

 

Hero shows A:heart:A:diamond:

(Flop 80.0%, Turn 95.5%)

 

Hero wins $3,428

 

Ber om ursäkt för min dåliga HH, jag håller med om att den såg lite jobbig ut. Blir finare nästa gång. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka betta river. Ser verkligen ingen anledning att värdebetta här.

 

Vilekn range har han på river, vilken range checkar han, vilken range orkar han checkraisa med?

 

Misstänker att de två första är ganska stora men att den sista är väldigt liten. Ett så kreativt spel viker jag med om han orkar göra utan att ha Q men å andra sidan värdebettar jag inte lika tunt heller... vad är hans read på dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...