juan1904 Postad 20 Maj , 2005 Rapport Postad 20 Maj , 2005 NL $0.25/$0.50 på PartyPoker. Sådär lagom löst bord, mkt raisar preflop. Lillkungen vet jag att han är en riktig fisk, han har ingen aning om vad potodds är utan synar gärna ner med sina draghänder. ***** Hand History for Game 2073275553 ***** $50 NL Hold'em - Thursday, May 19, 14:55:07 EDT 2005 Table Table 37106 (Real Money) Seat 9 is the button Total number of players : 10 Seat 7: juan1904 ( $56.2 ) Seat 9: TOUC4N ( $99.15 ) Seat 10: xicrushux ( $45.75 ) Seat 4: DrKochi ( $67.08 ) Seat 1: Lillkungen ( $60.75 ) Seat 5: philh1 ( $23.8 ) Seat 2: thegMa ( $106.55 ) Seat 8: liquidiesel ( $52.34 ) Seat 6: moccamaster ( $30 ) Seat 3: Arthurs_Bane ( $46.55 ) xicrushux posts small blind [$0.25]. Lillkungen posts big blind [$0.5]. ** Dealing down cards ** Dealt to juan1904 [ T T ] thegMa folds. Arthurs_Bane folds. DrKochi folds. moccamaster folds. juan1904 raises [$2]. liquidiesel folds. TOUC4N folds. xicrushux folds. Lillkungen calls [$1.5]. Fin hand i en mittenposition, raisar 4xBB. ** Dealing Flop ** [ 9 , 8 , 2 ] Lillkungen checks. juan1904 bets [$5]. Lillkungen calls [$5]. Bettar som man ska göra med överpar. Check-call från Lillkungen tyder mycket på flushdraget. ** Dealing Turn ** [ A ] Lillkungen checks. juan1904 checks. Så kom det absolut hemskaste kortet. Nu slår han mig både med flush och med A på handen. Han checkar, jag är osäker och checkar också. ** Dealing River ** [ 6 ] Lillkungen bets [$10]. juan1904 folds. Fold fold fold! Lillkungen does not show cards. Lillkungen wins $23.55 Gör jag rätt i att inte betta på turn? Det är min stora fråga. Jag vet iprincip bara att han är jäkligt fiskig och synar nästan allt på ett drag. Kommentarer? Citera
Stoneburg Postad 20 Maj , 2005 Rapport Postad 20 Maj , 2005 Helt rätt spelat. Du snor en massa pengar av honom genom att först ge honom usla odds att dra och sen inte betala av när hans drag sitter. Bra ABC poker tycker jag. Visst kan han bluffa ibland men det är bara att bjuda på, du vinner en massa i långa loppet på att spela sådär Citera
Barf Postad 20 Maj , 2005 Rapport Postad 20 Maj , 2005 Tycker du bör betta när esset kommer upp, ett perfekt kort för dig som raisade pf. Genom att checka turn så får du många par lägre än TT att bluffa på potten ... Stoneburg: vilket drag var det som satt på turn? /Mvh Peter Citera
Fido Postad 20 Maj , 2005 Rapport Postad 20 Maj , 2005 Skulle säga att det var en riktigt bra fold. Ruggigt sannolikt att han sitter på färgen - eller så på ett ess. Du blir rädd för esset, då tänker han att han har dig med sin AT. Eller så sitter han med färgen och försökte fånga dig på turn. Iofs bettar han lite för stort egentligen, men det är nog bara ett tecken på att färgen sitter. (Alternativt kan han ju sitta på någon suspekt hand med T7s som fick in OESD och strt på river) Citera
Barf Postad 20 Maj , 2005 Rapport Postad 20 Maj , 2005 flush förslagsvis barf Missade helt det, my bad Isåfall tycker jag att det var bra spelat! /Mvh Peter Citera
DallasTower Postad 20 Maj , 2005 Rapport Postad 20 Maj , 2005 Bra fold. Att försöka "syna ner en bluff" på de här borden brukar inte löna sig... inte på något mord när jag tänker efter Du vinner ju pengar på den här killen i längden, sålänge du spelar såhär och inte betalar när han väl sätter sina drag. Det kommer ju mycket bättre lägen än såhär att vinna pengar. Citera
Recommended Posts