Gå till innehåll

Ett vidrigt brev...


Gellijorum

Recommended Posts

Vet inte om jag missat något nu men:

 

Borde man inte skatta 30% på det som överstiger insättningen? (på de icke EU-siter)

 

Alltså: Bengt sätter in $1000 på Pokerstars. Alla uttag UTÖVER de $1000 Bengt tar ut från Pokerstars beskattas med 30%?

 

Jo, så borde det vara om man nu ska beskatta uttag. Ingen vet hur det är/kommer att vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det här med att tvätta pengar. Hur skulle det gå om man tog ut sina stars/ftp vinster till neteller eller liknande, och sedan cashade in på skattefri sida, för att i sin tur casha ut till bankkontot? Hur skulle skatteverket någonsin komma på en då?

 

Det är nog svårt men om de gör det så ger ett sådant förfarande en åklagare en klart bättre grund för att åtala dig för grovt skattebrott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allernådigste herre, gunstig herr handläggare!

Alldenstund I haven tillskrivit mig med anledning av Edert nya skattebeslut önskar jag härmed i all enkelhet inkomma med ett par hovsamma synpunkter, ehuruväl jag inser att den upphöjda logik vilken I begagnat till att utreda saken icke låter sig tadlas, då den överstiger vanligt förnuft.

[...]

Vördsamligen

X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag missat något nu men:

 

Borde man inte skatta 30% på det som överstiger insättningen? (på de icke EU-siter)

 

Alltså: Bengt sätter in $1000 på Pokerstars. Alla uttag UTÖVER de $1000 Bengt tar ut från Pokerstars beskattas med 30%?

 

Helt klart borde nettouttag per ej skattebefriad site deklareras årligen. Om vi nu ska hålla den juridiska fanan högt... Om man sedan väljer att separera insättningar och uttag på olika revisionsår, bör det falla under kategorin "dålig skatteplanering".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart borde nettouttag per ej skattebefriad site deklareras årligen. Om vi nu ska hålla den juridiska fanan högt... Om man sedan väljer att separera insättningar och uttag på olika revisionsår, bör det falla under kategorin "dålig skatteplanering".

 

Ser ju iofs inte varför man inte ska kunna ha pengarna kvar på kontot och på så sätt skjuta upp skatten liksom man kan göra med fastigheter, skog, aktier etc.

 

Dagens skatteregler är iaf helt hjärndöda.

Ingen större risk att det går att vinna någonting med 30%/pott eller med en extra rake på 30% av insättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...